I huvudet på Aponi

Alla inlägg under juli 2014

Av Marie - 9 juli 2014 21:39

Jag sitter i valet och klavet och försöker bestämma mig ifall jag vågar beställa en sak som kanske hinner fram i tid? Det känns som att jag skulle ha bestämt mig tidigare och redan lagt beställningen, för nu finns det en risk att den inte kommer fram i tid. Ibland blir jag nästan irreterad på mig själv över hur pass obeslutsam jag kan vara. Fast jag har ibland redan har bestämt mig, men inte riktigt tagit det sista steget fullt ut. Så nu sitter jag här i den tropiska värmen och lyssnar på + av Ed Sheeran, jag gillar det albumet. Första gången som jag hörde honom var på ett annat album med Taylor Swift, men det är ett par år sedan men jag gillar hans röst. Och för någon vecka sedan så köpte jag X men den har tydligen inte i min iPods lista ännu. Får ta och göra ett nytt försök senare, att synkrosera den till datorn. Jag gjorde aldrig det, utan laddade bara ner albumet innan jag stängde av programmet lite för fort.


Försökte läsa lite för några timmar sedan, men det gick så där. Somnade en stund från boken, tror att dagens solande gjorde mig trött. Och nu sitter jag och kollar på Private Practice säsong 5, som jag började med igår.

Av Marie - 7 juli 2014 23:44

Jag sitter och funderar över vad jag ska göra nu. Jag ska i alla fall försöka att inte gå och lägga mig lika sent som igår/idag, så kanske jag kan sola några fler minuter imorgon fast med fler pauser. Det kommer ut ett par spel i höst som jag är intresserad av:

  • Crimes & Punishments ett Sherlock Holmes spel som jag väntat på sedan i vintras

    • Sims 4 som det känns som en evighet sedan de släppte bomben om

    Sims släpps i början av september...



    Sen får jag inte glömma mina serier:

    • Grey´s Anatomy
    • Scandal
    • Criminal Minds


Får se om jag börjar följa ytterligare en serie som finns som en tv-box? Men det är dessa som jag snart ska börja boka i alla fall, sen är en del av hösten räddad från regn och stormar.


Av Marie - 7 juli 2014 23:06

 


Idag har det verkligen varit varmt. Jag har passat på att sola 40 minuter, för att fylla på d-vitaminet i kroppen samt tagit en 2,6 km kvällspromenad i området där jag såg två älgar i lördags. De är det första älgar som jag sett vilda, jag såg avföring när jag var uppe i Hälsingland men det är en annan femma när man får se dessa stora djur själv. Efteråt gick jag in och gjorde annat och jag har inte sett älgarna sedan dess så de gick väl i väg efter att ståt en stund och tittat på solnedgången jag såg dem stå i dikeskanten. Sen gick jag in och kollade på lite PP, har snart sett klart på hela säsong 4 vilket är lite tråkigt då det inte finns så många säsonger kvar att se för första gången. Annars sitter jag och funderar på lite saker, vissa saker har jag bestämt mig för men inte riktigt bestämt mig för när jag ska beställa det rent fysiskt. Annat är det ett par saker som jag hittat till först igår som jag också vill ha. Får se vad jag gör innan jag blir rastlös av all inre konflikter. Vill ha, vill ha - men när?

Av Marie - 6 juli 2014 23:04

Det har blivit mycket idag, men intryck och mindre sömn än jag brukar få så jag är trött nu. Men jag tänker ändå passa på och beställa en sak innan midnatt. Fast en beställning som jag först tänkt göra, tänker jag nu skjuta upp till i höst. Så får jag lite tid på mig att städa ur lite kläder som ska skänkas bort under tiden. Sen ska jag även titta på jeans i höst men det finns så mycket annat att göra innan dess. Sommaren är inte slut än, den har bara börjat. Jag såg bl a ett par fina saker i betong, ett av matrialen som jag gillar. Det finns en annan butik som också jobbar i betong, skinn mm som jag tänkt göra något av i framtiden, de har en hel del fina saker. Men jag vet inte, jag gillar betong, stål, glas och keramik det är något över ytan, kvaliten och hantverket som jag tycker är vackert.


Sen finns det en del som jag vill göra i sommar. Se mig om lite, kanske åka lite båt eller något innan sommaren tar slut.

Av Marie - 6 juli 2014 22:25

Nu har det gått några dagar sedan sist. Jag har  kopplat av, tittat en del på Private Practice och låtit tiden gå. Det har jag inte varit så roliga dagar i början på veckan. Först var vädret lite trist men sen så kände jag av min mage. Men lagom till högsommarvärmen anlände så lugnade den ner sig, men så brukar den vara vid den här perioden i månaden. Men lite satte fortfarande kvar efter resan upp till Hälsingland, det blev avbrutna rutiner som satt sig på magen. Och sen blev det värre efter att jag kommit ner. Det tog lite mer än en dag innan den återgått till det normala för mig. Ska försöka se något till avsnitt av PP idag innan sängen.

Av Marie - 2 juli 2014 09:30

Här kommer fler bilder från Hälsingland. Tror att jag på allvar ska ta och börja fotografera mer än vad jag gör just nu, men jag har suttit och tittat igenom reakatalogerna, och funderar på några varma tröjor med tanke på vädret, en regnjacka någon kjol och kanske en tunika? Sen får jag se vad mer som händer, det är en intensiv del av sommaren då en del ska göras och då känns det skönt att ha ett lång semester. Men tills dess tror jag att jag ska ta och läsa lite ur Eldvittnet och kanske skriva några rader, det har blivit lite sämre med det på sistonde. Sen är jag redan inne på 3 skivan av säsong 4 av PP, och man blir beroende av serien. När man väl börjat är det svårt att sluta.


     

Av Marie - 1 juli 2014 17:30

Jag har några fler bilder som jag tänkte lägga upp, men jag gör det lite senare eller kanske även en annan dag. Det finns lite att gå igenom, men sen måste jag även hinna med att se Elementry, med så pass mycket fotboll som det är på tv så vill man ha lite andra alternativ att titta på. Men jag har sett ett par snygga mål fast jag inte har sett en enda hel match så här långt. Jag håller mig till mina webbtv och Private Practice för stunden. Det är ett tag sedan jag såg Numb3rs och jag minns inte längre vilken skiva som jag var på, och något annat som också är stressande är att jag har två filmer att se. Först Peter Pan och sedan Gökboet, jag har inte sett någon av dessa filmer men när ska man finna tid till att se dem? Jag har så mycket annat att göra också, eller så tar man en film om dagen.


Sen får jag se vad som händer, men jag vet om att jag ska måla lite grann idag.

Av Marie - 1 juli 2014 14:15

       


Jag har redan lämnat in bilder som ska vara med på årets vernissage idag, men det finns ett par bilder från den här resan som jag gillar extra mycket. Får se om det blir någon mer resa i sommar, men det kommer i alla fall bli fler bilder.


   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards