I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 14 juni 2014

Av Marie - 14 juni 2014 22:37

 

Dessa är kläderna som jag beställde tidigare i veckan, de kommer under nu till veckan. Innan onsdag tror jag att det stod i kvittot som kom igår. Jag kan knappt vänta, då jag tror att jag kommer använda dessa flittig nu under sommar då det både består av 100% lin, både koftan och jackan. Och dessa kan man även ta med utomlands då det då blir svala egenskapen kommer till sin rätt när det är varmt ute och det motsatta när det svalnar ute. Sen är de lätta, och miljönvänliga, då lin växer i Sverige.


Sen väntar jag även på dessa:

 


Jag fick ett mejl igår där de talade om att de hade lämnat Finland, och att de kommit in i landet innan 11.00 igår så nu sitter jag och väntar på dem. Jag har tänkt att bära någon av dess på midsommarafton. Sen får jag se vad jag ska ha på mig, men jag ska midsommarkrans i alla fall och det vet jag för det började vi diskutera för mer än en vecka sedan.


Sen har jag läst lite ur Smuts och den börjar sakta lida mot sitt slut. Det är nu cirka 50 sidor kvar innan jag kan börja med en ny andra bok, får se vilken den blir? Men jag har verkligen gillat den här boken. Jag rekomenderar den om man vill ha något att läsa nu i sommar. Annars finns ett par saker att göra imorgon, lite som jag har skjutit på lite för länge, men det ska bli skönt att ha ett städat rum innan midsommar. Jag har dammat klart, nästan plockat undan det mesta men jag tänkte nog tvätta fönstren också?

Men nu sitter jag och försöker komma ikapp lite webbtv som har visats under senare delen av den här veckan, just nu sitter jag och kollar på Gran Design ett av mina favoriter, som jag gillar att kolla på. Jag gillar att se hur de olika byggen ser ut, men framförallt hur slutresultatet ser ut eller kommer att se ut. Sen får jag se om jag kan hitta något mer av mina favoriter innan det är dags för sängen...

Av Marie - 14 juni 2014 21:31

Jag började att promenera under nationaldagen tillsammans med hundar och ägare, vi gick nästan 3 km innan vi utmatade och svettiga hade gått klart rundan. Reslutatet av en varm dag och lite för mycket kläder när man tog sin promenad. På pingstdagen var en repris av gårdagen och man var mer än trött när man kom hem. Hundarna vägrade röra på sig efter dem kom hem, så ville de bara ligga och vila. Och så igår blev det ytterliggare en promenad på ungefär samma längd, fast av en annan anledning. En chans att måla, vara kreaktiv och fotografera. Funderar på att se över mina chanser med att få vara där ibland då det är roligare än packjobb. Får se hur det blir med det. Men det är skönt att röra på sig när inte magen är i uppror för då orkar man/har inte lust att lämna huset alls. Men jag ska försöka promenera när jag kan och magen är med mig, för det är en skön känsla efteråt när man är klar.

Så vi får se hur många gånger jag kommer ut i nästa vecka?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards