I huvudet på Aponi

Direktlänk till inlägg 19 juni 2014

Inget att göra

Av Marie - 19 juni 2014 19:52

Jag har öppnat och tittat på örhängerna, och speciellt en ser så små och söta ut. Nu sitter jag och upprymd och rastlös, allt på en och samma gång. Och vet inte vad jag ska hitta på. Det regnar i alla fall inte längre, men man kanske får ner några rader i min bok. Jag har ju inte skrivit på några veckor, så det kanske är därför som man känner sig rastlös? Man gör upp lite inre plannering som sedan inte blir av. Det stjäl energi, något som jag inte har för tillfället då jag klev upp för tidigt idag. Det bara för att hinna med mina ärenden innan kaoset inför imorgon skulle anlända till butikerna och det känns nu i kroppen. I alla fall jag funderar på att börja läsa en ny fysisk bok nu, jag har lust att läsa en deckare och jag tror att den redan finns hemma men jag har även lånat en annan om jag nu får lust att läsa den? Jag tror i alla fall att jag ska fortsätta läsa en deckare serie som jag tidigare läst och gjort ett uppehåll i, ibland är det skönare känsla att veta att man har några böcker i samma serie att läsa igen eller så är det bara jag? Men jag funderar på att börja läsa Eldvittnet minns inte om jag läst den eller om jag ska börja med Sandmannen, men jag tog och läste handligen till Eldvittnet så kände jag inte igen någonting av den, så min kontakt med boken måste "bara" varit att flytta om och gjort plats i bokhyllan.


Och när jag inte har plockat upp den boken från bokhyllan, så har för en stund sen sett ett rådjur med hennes kid som var så söt där den stod brevid moderget och åt gräs och när hon inte hade ögonen enbart för kalven så gjorde den små lekfulla hopplekar i det lite högre gräset. Det var så roligt att se, när de beter sig som de själva vill. Men den måste vara rätt nyfödd för gräset var bara roligt att leka med. Och sen har jag även sett/hört igelgotten, den var här häromdagen och jag gillar att den fortfarande lever. Får se när jag får se den igen?


Sen är toaletten nu klar för midsommar, men det är det sista jag tänker göra idag som inkluderar städning.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 22 mars 2015 23:15

Det går mycket lättare att blogga på den nya portalen, inläggen sparas automatiskt. Så en del problem som jag tidigare haft med att allt förvinner efter att min uppkoppling blir svajig, är nu mera ett minne blott och jag tycker att det är så skönt. S...

Av Marie - 7 februari 2015 23:17

Sitter och fundera på om jag ska beställa hem lite musik? Har en rabattkod som går ut i dagarna och jag minns att jag pratade om runt jul att köpa hem lite mer musik. Jag älskar musik, synd bara att det inte släpps så pass ofta som jag skulle vilja b...

Av Marie - 6 februari 2015 21:49

Var i behov av lite essiebutton humor, och så fick jag det idag. Det är nästan som man blivit beroende.     Får läsa lite mer på ...

Av Marie - 3 februari 2015 22:36

Sitter och tittar på några serier, försöker varva ner. Får se om jag lyckas eller om det istället blir tvärt om. Annars har jag läst lite ur boken idag innan jag försökte låna om den och den fick samma utgångsdatum som den jag redan hade och nu går i...

Av Marie - 2 februari 2015 23:08


  Jag blev positivt överraskad av att dessa låg i min brevlåda idag, trodde att det skulle ta längre tid. Men jag blev glad när jag såg att paket hade kommit. Kan knappt vänta tills jag kommer att använda dem. Det ser så enkla och små ut, precis v...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards