I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Marie - 18 januari 2010 23:15

Idag har jag haft väldigt ont i magen och varit väldrigt rastlös, eller det är jag fortfarande, jag har velat spela dataspel men orkar inte ens sätta igång det, istället har jag kollat på webbtv, läst och virkat. Jag vet inte riktigt vad virkningen kommer att bli, men ibland är det skönt att mjuka upp händerna med något. Sen tror jag också att jag har bestämt mig över vad jag ska ta och göra angående en del av vad jag har gått och funderat på. Annars ska jag nog ta och kolla på någon film och dricka lite té, tror jag. Jag såg En Natt på museet 2 i helgen, och den var galet rolig, men det var också, baksmällan. Får se vilken film det får bli nu? Sen ska jag väl läsa en stund också innan jag somnar, nu har jag läst 270 sidor, så jag får väl titta förbi biblioteket i veckan, tror jag. Annars får jag se vad som händer imorgon...

Av Marie - 18 januari 2010 16:46

Tankvärda böcker. Det är vad jag tänker tipsa om nu, skrivna av Roslund & Hellström, som handlar om samhället men i deckaform. Det finns just nu 5 böcker som tar upp olika delar av samhället och vävs ihop till spännande deckare. Helt klart läsvärda...


  • Odjuret - handlar om att hämnas, någon som stått en nära, att mördad mördaren.
  • Box 21 - handlar om prostitution och deras vardag, som inte är lätt alla gånger då flera av dem knapp eller inte alls kan språket.
  • Edwards Finnigans upprättelse - handlar om döttsstraff, och hur en död man blir levande igen.
  • Flickan under gatan - handlar om hemlösa som lever i kloaksystem, som har blivit deras hem och hur andra hemlösa blivit deras familj.
  • Tre sekunder - handlar om en man som är infiltratör, och hur han måste leva ett dubbelliv. Lite på gott och ont.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards