I huvudet på Aponi

Alla inlägg under mars 2013

Av Marie - 17 mars 2013 21:39

Jag har tittat på några avsnitt av CM idag medan jag också har skrivit lite under tiden, så fort som jag fått tillfälle till det. Och just nu har jag efter Mästarnas mästare förflyttat mig från fåtöljen till datorn för att föra in det jag har skrivit under dagen. Vilket inte är så mycket, men det går ändå frammåt. Har även plockat undan och slängt saker idag, och även hunnit läsa lite. Men jag ska nog fortsätta att plocka undan och slänga saker, det gör att städningen går så mycket fortare, när man väl börjar. Sen har jag betalat lite räkningar, och jag tror att jag ska ta och återgå till att titta på mer CM om ett tag. Och vem vet, kanske tar jag och fortsätter och skriver?

Av Marie - 17 mars 2013 15:30

Tog och hjälpte pappa med spisen. Spisplattorna var nästan helt utbrända och behövdes byttas mot nya orginal plattor som hade beställts via ett lokal elektrolux återförsäljare, dock är man tvungen att nästan skruva bort halva spisen för att komma åt att bytta 4st spisplattor och skitig blir man också då man inte kommer åt att städa mellan skarvarna på spisen vilket nog är rätt bra för den är rätt känslig när man har skruvat upp den. Och alla strömsladdar är blottade - det är lätt att man förstör sladdarna om man lyfter och vrider för mycket.


När man står och håller i själva plåtskyddet den övre fronten som spisplattorna sitter fast i och som också skär in i fingrarna så att man förlorar känseln i dem, så är det inte så roligt att behöva stå där. Inte heller när ställningen inte heller är så ergonominskt så att man rätt snart har ont i fötterna, ländryggen, rumpan, baklåren, skuldrorna mm och där får man stå i över 1,5 timme. Det är då man upptäcker om man är uthållig eller inte, när man skulle vilja göra vad som helst för att få sitta och läsa en bok utan av var och varan muskel börjar krampa för att alla energi och väska är slut. Man kommer på sig själv med att man känner av var enda muskel i hela kroppen när var enda lite små muskel börjar krampa.


När spisprojektet var klart för min del, så tog det ett bra tag innan musklerna hade slutat krampa och att det inte gjorde ont någonstans. Vet ännu inte om jag kommer att få träningsverk idag (hjälpte till igår) men tillslut kunde jag återgå till att skriva i min bok. Men det känns värre än att stå i gymmet för den värken går över rätt snabbt, när man inte orkar lyfta längre så byter man vikter men när man inte kan det utan måste stanna kvar för att spisen blir obrukbar om sladdarna kommer ikläm och går av slår vilken övning som helst på gymmet. När man inte kan bestämma själv när man vill byta aktivitet och gå vidare med träningen.


Jag tror nog inte att jag någonsin vill utföra den här övningen igen, för den var verkligen utmattande och jobbig att stå i en obekväm ställning i 90 minuter oavbrutet.

Av Marie - 17 mars 2013 09:15

Jag har haft att göra, om jag inte har tittat på webbtv så har jag skrivit några rader och nu har jag skrivit 3st A4 sidor på bara 3,5 dag så det flytter verkligen på bra. Börjar snart bli dags för att skriva om mordfallen igen känner jag, man kan ju alltid hoppa emellan som jag har gjort nu då jag tog en tillfällig paus från mordet som jag för tillfället skriver om. Ibland kliar det nästan i fingrarna när man inte har fått skrivit på ett tag. Det är som om man bara måste skriva, så att inte fingrarna blir rastlösa också. Men när jag inte har skrivit och lyssnat på musik samtidigt så har jag också hunnit med att läsa några kapitel. Och jag har även också sett på några CM avsnitt, är snart halvvägs in i säsong 3, och jag väntar med spänning på säsong 4 - det är ett tag sedan jag såg den säsongen och snart men inte jättesnart blir det dags för de säsongerna som jag har men som fortfarande är inplastade. Den som spar han har, förmodligen lite spänning kvar.

Av Marie - 14 mars 2013 19:05

                                                  
               


lånad från rolf berg torshällas hemsida


Sökte på en sak på google, och fastnade på något helt annan som stal en del tid, men de jag sökte fanns det inget att hitta. Att bli uppslukad av något kan bli en fasination över något som man inte hade någon aning att man var intresserad av. Jag hade tänkt göra någonting helt annat. Har suttit och tittat på webbtv och funderar på att gå och kolla på några gamla CM avsnitt, för det finns inte mycket som visas idag och det lilla som gör det kan man se vid ett senare tillfälle. Jag har under dagen även skrivit nästan en hel A4 sida, och på något sätt så är det roligt igen att skriva lite grann varje dag, har inte skivit så här mycket, så pass regelbundet på ungefär ett år. Hoppas att det håller i sig??! Jag har även läst som smått, men det tar tid att skriva så den ligger lite för länge på hyllan ibland. Tror dock att jag kanske ska ta och städa lite grann i helgen. Men att jag först ska försöka plocka undan lite redan imorgon om jag nu orkar? Men nu ska jag nog ta och inreda fönstret med lite vår, har nu letat fram min lilla domherre som jag har haft i ett par år. Nu ska han få titta fram mellan mina blommor.

Av Marie - 13 mars 2013 22:35

Tog och handlade lite nya överdelar idag, tänkte handla lite klännigar senare fanns inga som jag ville ha. Dock blev det ingen jacka, för den var för kort och skorna orkade jag inte ens prova. Får se om jag gör ett nytt försök senare eller om jag lägger ner de planerna. Det är inte många skor som tycks passa mina fötter, som gör skoinköpen till en sport - som man oftast förlorar. Annars har jag läst lite idag, men inte så mycket för att jag har inte hunnit med. Men jag har bl a skrivit lite grann idag, tänkt forsätta att skriva några rader i den. Sen kanske det blir lite CM? Får se vad som händer imorgon? Hoppas att våren kommer snart. Jag har ledsnat på gå runt och halka. Det borde bli vår snart, så jag får ta och gå ut och fotografera något igen. Kan väl tänka mig att kanske gå ut nu, om man inte halkar när man ska fotografera...

Av Marie - 12 mars 2013 19:32

Var förbi frisören idag, och tog bort skadade toppar. Sen har jag suttit och skrivit lite idag, och lyssnar samtidigt till lugn musik - Josh Groban. Funderar fortfarande starkt på att gå och se hans konsert. Men ännu har jag inte bestämt mig för vad jag vill sitta någonstans, men jag hoppas att jag har bestämt mig till slutet på veckan. Vill ju inte att biljetterna ska ta slut. Jag har även läs lite grann och ska nog ta och fortsätta med boken, hade tänkt gå och titta på kläder imorgon. Kanske handlar jag något av det som jag har sett via deras hemsida? Annars har jag hittat en del kläningar som jag är instresserad av och de finns inte alla i samma butik, så man får ta och dela upp beställningarna. Men nu tänker jag skriva färdig den här sidan och sedan titta klart på CM. Kanske att jag tittar på webbtv lite senare ikväll?

Av Marie - 11 mars 2013 08:30

För ett par år sedan så levde jag i hoodie-tröjor, jag hade alla färger du kan tänka dig. Blå, röd, grå, svart, gul, mm. Det var bekvämt, för de är varma slapp ha en jacka under tidig vår och höst och man kan tex ha en bok i fickan på magen, som jag satt och läste i när jag åkte kollektivtrafiken. Men jag vet inte om det var särsilt snyggt, men det var bekvämt. Sen tog det flera år, tills jag nu har flera mer kvinnligare klädsel och om jag än i dag äger ett par hoddisar så använder jag dem knappt alls. Nu har jag hittat en ny stil, med toppar och cardigan som är mer än klädsel än en stoppad korv. Den skyddar mer än att det är snyggt. Jag vaknade upp ett par dagar innan min 24 års dag, då köpte jag min första topp. Idag består min mysdress av, en kjol och t-shirt kanske inte så mycket av vad man definierar mysdräkt, och så när jag går ut så blir den en topp istället för t-shirten. Steg för steg har jag mer och mer hitta vem jag är, både som person men också stilmässigt.


Det tog några år, men nu gillar jag även att klä mig mer kvinnligt än innan. Jag vet inte om det kommer med åldern eller om man måste tvinga sig lite ur sin egen bekväma zon. Jag klär mig fortfarande bekvämt men på ett helt annat sätt. Sen är det också kul att ha färggranna kläder fast, det mest är enfärgat.

Av Marie - 10 mars 2013 22:34

 

Lånade bilder från Kappahl, och dessa fastnade jag för. Jag behöver inte två jackor, men jag gillade båda färgerna, och är osäker på vilka av färgerna som finns kvar? Men jag hoppas på att den del av detta finns kvar i alla fall. Syns det att jag gillar blått? Det är inte min favoritfärg för jag har några till. Men det är en av mina favoritfärger när det kommer till kläder, och jag äger inte så mycket svart eller vit i min garderob.


Nu är jag snart färdig med Smärtans hus, tänker jag läsa vidare med nästa bok i serien, nämligen Djävulsstjärnan. Undrar om den är lika underhållande som den bok som snart är till ända har varit? Får se om jag läser ut denna bok fortare än den förra. Är också snart sett klart av säsong 2 av Criminal Minds och jag hade tänkt fortsätta med den 3 säsongen. Men innan dess så sitter jag kollar på lite webbtv, jag har lite som jag inte har sett innan de försvinner men jag har även sett Hamilton 2: Men inte om det gäller din dotter. Den var okej, undrar om det kommer en uppföljare till den någon gång i framtiden??


Nu när våren är på intåg så börjar det klia lite i fingrarna. Av flera olika orsaker, men en av dem är vackra vårkläder i olika fina färger. Tror att jag ska gå och titta in, för det finns en del som jag skulle vilja ha i min graderob. Har även tänkt handla ett par nya vårskor, hade tänkt handla converse men det är inga sköna för fötterna så jag får ta och handla ett par som påminner av dem men som är skönare att gå i. Sen har jag hittat ytterliggare ett par saker på nätet som jag nog tar och beställer i slutet av månaden, tror jag. En annan sak som jag har lust att göra, men det får vänta till nästa månad, för det grejerna som jag sett har inte kommit ut än. Men jag länktar tills jag får åka till Ikea, och titta runt för det är ett par saker som jag bara vill ha. Det finns mer saker som jag är sugen på, men det tar jag lite senare.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards