I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Marie - 11 juni 2009 19:33

Onsdag den 3 juni: Förutom en hel evighet i luften, så var det rätt varmt när vi kom fram, åkte som alltid buss in till flygplatsen pga för få gate vid flygplatsen, sen fick man vänta på väskor och sedan bar det äntligen av till hotellet, som även körde upp vårt bagarge till rummet, något jag aldrig har vart med om tidigare.Sen gick vi även och åt lite senare på kvällen på en resturang som hetter Loopy´s, där jag åt grillad tonfisk - första gången någonsin, sen gick vi hem.

Torsdag den 4 juni: Efter en stund i solen, begav vi oss på en promenad till San Agustin Center, som har en uppskö med butiker och resturanger, men vi fick ge upp. Vi var för hungriga helt enkelt för att orka shoppa, så vi hittade till slut veckans godaste resturang, där jag åt lamm och 5 små efterrätter, som inte var stora med de var goda. Det var tre småbitar av tårtor och en glass och så cheescake, det var helt guddomligt gott.

Fredag den 5 juni: Efter åter en stund i solen bar det av till Sioux City, där vi lyssnade på country, tittade på show och åkt grillad mat. Där kunde man vandra runt i en uppbygd västern stad, med kyrka, saloon, fängelse mm. Det var rätt så roligt, och en hel del bider togs, och jag har inte laddat upp dem i datorn än (jag är ju upptagen med sims 3) men det kommer snart.

Lördag den 6 juni: Dagen då vi skulle jaga rätt på en tv pga fotbollsmatchen. Gissa, det fanns ingen som vissade matchen alls, så vi tog och käkade på Yumbo, där jag slog till och åt svärdfisk, det var så gott, är nog den godaste fisken som någonsin har ätit. Om jag ska vara ärlig. Sen sprang vi på en svensk kändis också som också letade efter ett ställe som sände matchen, och dagen till ära firade jag med en liten tårtbit.

Av Marie - 11 juni 2009 19:04

Idag blev inte som jag hade planerat, men jag har i alla fall spelat en hel del sims 3 eller jag kan knappt slita mig från det en stund för att det är så kul. Än så länge så har jag inte upptäckt några bekymmer med det, och jag har nu fått tvillingtöser, vilket betyder en hel del jobb men det är bara så roligt så här långt - till och med så kul så att jag inte kom iväg ut på min promenad, så den får jag ta imorgon istället. Men jag upptäckte på flygplatsen förra onsdagen att det är en hel del böcker som jag inte har läst och som nu har kommit ut i pocket, men annars är jag också lite intresserad av att beställa hem lite nya filmer, även där har det kommit ut några som skulle vara roliga att se, får se hur det blir med det? Jag ska väl helst börja städa upp lite på rummet och packa upp först innan jag gör något mer avanseerat?

Men jag ska försöka få ner det mesta av vad som hände nere på Kanarieöarna om en stund, jag ska bara ta och fundera en liten stund av vad som hände, för det var en hel del. Och det var inte mycket som var detsamma med den förra resan till Kanarieöarna från 2004. Så mycket kan jag säga på förhand.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards