I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 25 oktober 2014

Av Marie - 25 oktober 2014 23:40

Nu sitter jag och kollar på några filmer som jag har lust att handla, så det är lika bra att lägga dem i varukorgen som jag sedan sparar. Vill jag fortfarande ha dem minns dem när jag surfar in på sidan igen så brukar jag normalt sett handla dem, lite så tänker jag. Funderade på att skaffa en ny mobil, då min gamla 5 år inte går att lite på längre,  men ännu finns det inte i lager. Jag tror att jag äntligen har bestämt mig för vilken storlek, då jag inte har så stora händer så har jag nu valt den mindre storleken, men jag vet ännu inte om jag ska fortsätta med kontankort eller skaffa abonemang. Vilket är dyrast?? Hittills har jag inte kännat på abonemang, så jag har fortsatt med mitt kontantkort som jag nu har haft i 15 år. Fast det kanske skulle vara billigare att delbetala än att ta allt kontant? Fast det är ju som sagt ingenting som jag vet något om? Utan jag funderar på att kanske se I am Sam, som börjar snart. Det är ett bra länge sedan jag såg den på VHS, då vi lånade den på biblioteket. Då kostade det pengar att låna en film på biblioteket, något som nu inte kostar något alls. Fast jag kom på att jag inte har sett klart på Numb3rs, för jag hittade den när jag letade efter kontrollen ibörjan av månaden. Den skulle jag kunna se imorgon...

Av Marie - 25 oktober 2014 21:55

Just nu sitter jag och tittar på veckans lördagsfilm på fyran What's your number? ska se om jag gillar den? Har inget annat att se just nu, hade tänkt se klart än annan innan dess och denna verkade intressant av det jag hittills sett. Men jag har även en del att göra, dels håller jag på att slutföra insorteringen av mina kläder - som aldrig känns att det blir klart. Bland annat för att det hela tiden finns tvättade kläder att sortera in igen, samt de kläder som jag fick hem igår. Läg där till att det finns lite annat att göra, att plocka undan. Men jag börjar närma mig ett resultat som jag är nöjd med, men jag ska även försöka läsa klart Sophies Historia också, har nu 129 sidor kvar. Jag hoppas att jag hinner innan tiden rinner ut, men man vet ju aldrig. Och sedan ska jag väl också försöka titta igenom alla filmer och sortera in dem igen på sin plats, sen är det väl dags att börja damma. Såg inatt när jag slog ihjäl den andra getingen av totalt 3 att det verkligen är på tiden.

Sen finns det väl alltid annat fix som ska göra innan den här helgen är över. Och det ska bli skönt när de är gjort, så man får tid över till annat. Jag är snart klar med det jag hade tänkt göra idag förutom att läsa lite till och det känns riktigt skönt, att jag kan ägna mig åt lite annat. Som att planera morgondagens inlägg, har lust att göra något som jag inte har gjort på ett tag. Får se om jag hinner med tills imorgon annars borde den vara klar, till slutet av månaden.

Sen borde jag även ställa om klockan också, så man inte måste tänka baklänges när man vaknar. Det kan bli rätt förvirrande när man tror att det är vintertid fast klockan fortfarande går på sommartid.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards