I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av Marie - 13 oktober 2014 23:34

Jag har hunnit läsa ett par sidor ur Sophies historia, och den har nu skiftat från personen som är med i porträttet till personen som idag äger målningen. Man undrar om det finns mer som kommer att hända i handligen? Den utspelar sig under första världskriget, i en liten by i Frankrike. Alla män som är i rätt ålder har redan tagits ut i kriget och alla kvinnor, barn och äldre män har allt svårare att få mat på bordet. Under tiden får det utstå flera prov på sämre tider, och vissa män hamnar även i läger. I nutid får vi möta en änka som sörjer det liv hon haft, samt det liv hon just nu har. Det var som alldra bäst när hennes make levde, och hon vet inte hur hon någonsin ska hitta tillbaka till ett liv då hon är lycklig igen...


Sen har jag under ett par dagar försökt komma i kapp i mina serier, jag tror att jag snart har sett alla. Jag har missat några avsnitt av Good wife, men jag har sett halva avsnitt 3. Men just nu tittar jag på mina favortiter och tänker nog se klart Good wife under morgondagen. Nu när jag snart är i fas med mina serier, kanske jag kan tillåta mig till att ta och spela lite Sims 4 i veckan. Men annars ska jag passa på att läsa lite mer ut Sophies historier. Vad händer med änkan? Annars finns det alltid något nytt att göra här hemma, som att plocka undan och rensa.



Av Marie - 13 oktober 2014 22:37

     


Under torsdagen (2/10) och lördagen tog jag med mig kameran för att ta tillvaro på möjligheten att fånga ögonblicken. Längs lavasanden som är väldigt sval att gå på, den blir inte lika varm som den vita sanden som blir riktigt varm även om man har skorna på sig. Det var väldigt skön att bada i Atlanten något som jag inte har gjort på 12 år (medelhavet), jag har doppat fötterna i södra Portugal när jag var där 2006, men det har gått ganska många år sedan jag var nere vid vattet och jag hade nästan glömt bort hur kraftigt vågorna känns när man står i vattnet.

Av Marie - 13 oktober 2014 09:15

 

från bodyshop


Jag är i behov av både fler skrubbar för kroppen men även i ansiktet någon gång ibland. Men även att tvätta av ansiktiet. Dessa hade jag tänkt titta närmare på nästa gång som jag besöker bodyshop.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards