I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 3 oktober 2014

Av Marie - 3 oktober 2014 23:00

Jag har börjat läsa boken Främlingar som jag nämnde om tidigare i veckan, senare såg jag att tre av de böcker som jag nämnde i det inlägget gick att låna via biblioteket. Ibland är det både billigare att ladda ner e- böcker än att köpa nytt hela tiden. Sen får allt inte heller plats i bokhyllan heller, men tillbaka till boken. Jag såg att personalen rekommenderade den på Adlibris hemsida.

Den handlar om 4 personer, som på olika sätt och i olika tids epoker träffas och vävs samman, deras öde är gripande och spännande. Jag har nu läst över 110 sidor, och den är så bra att jag känner att jag bara måste rekommendera den innan jag själv har läst ut den. Det handlar om två vuxna som beskriver sina liv medan de har småbarn, senare får vi möta två av dessa barn när de väl har vuxit upp. Eddie är missnöjd över livet och tar sedan och lämnar sin första familj och går vidare med sitt liv. Clara håller skenet uppe genom året, har det gått ställt och köper hela tiden nya grejer men är aldrig riktigt nöjd. Dean är missnöjd över livet, han har inga varaktiga relationer utan går från kvinna till kvinna och skyller det hela på att hans pappas uttåg ur hans liv har satt så djupa spår att han inte är känslomässigt mogen till en riktig relation. Jo eller Joanne söker lyckan med att hitta den perfekta pojkvännen, något hon inte riktigt lyckas med då hon hela tiden gör dåliga val. Som att våldgästa sitt ex bröllop som hon för övrigt dumpade då han nu duger i hennes ögon och det är nu hon möter Dean.

Jag tänker läsa klart denna bok innan jag går vidare med nästa. Får se hur den slutar?

Av Marie - 3 oktober 2014 17:15

 

från granit


Jag vill ha en stor mugg med rykande gott te, med någonting till. Detta tyckte jag var väldigt fint, dova höstfärger ihop. Här finns en sak som jag själv skulle vilja ha - brickan. Välj din egen favorit medan du sitter under filten och läser din bok.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards