I huvudet på Aponi

Alla inlägg under september 2009

Av Marie - 21 september 2009 22:04

Idag har jag gått en promenad och även tagit och planterat om mitt träd som jag köpte nere på Kanarieöarna; drakblodsträd. Drakblodsträd får man vanligtvis tag på som frö i Sverige, men jag köpte den som miniträd där nere, så den hade kommit upp en bra bit innan den kom hem. Och om jag åker ner dit någon mer gång så kanske jag tar och köper hem en blomma istället, den är lite mer vanlig därnere att man ser den ute i det fria, på engelska heter den Bird of Paradise. Men annars så har jag tagit och läst en hel del, men jag har ännu inte hunnit enda in i mål - att läst ut boken, än. Men jag ska ta och göra mitt bästa och försöka avsluta den imorgon, jag har även en liten aning om vilken bok jag ska läsa härnäst. Men en sak vet jag, och det är att jag snart ska ta och titta på ett avsnitt av Förhäxad, sen får jag se vad som händer imorgon? Kanske att jag senare i veckan tar och åker ner till centrum en sväng?

Av Marie - 20 september 2009 23:37

Genom att att använda tyska skådespelare som dubbas till svenska, så har man förstört en serie som skulle ha kunnat vart bra mycket bättre än vad den nu är. Böckerna står i en klass helt för sig, i jämförelse med Kommisarien och havet. Som ni säkert förstår så har jag kollat på ytterliggare en Kommisarie och havet: I denna stilla natt, och nästa vecka kommer Kommisarien och havet: Den inre kretsen. Det är nästan som man får kämpa för att inte stänga av tv, för att man blir så förbanad pga dubbnigarna. Som i början när vännen fått reda på att hennes väninna dött, så låter hon nästan lycklig, pga att det är dubbat. Men annars har jag även sett lite Förhäxad avsnitt och boken Tre sekunder är snart också utläst. Nu har den även börjat bli spännande, men under minst ett parti så var den väldigt seg, nästan hopplöst seg, nästan inget hände och alla gick om varandra. Men jag kommer nog förmodligen att läsa ut boken under morgondagen.

Av Marie - 19 september 2009 22:31

Nu ska jag nog ta och fika lite och titta på Förhäxad tror jag, sen kanske jag hinner med och läsa lite grann också? Det har inte hänt så mycket idag, eller det jag trodde skulle hända blev aldrig av, men min moster och mormor var förbi en stund och satt och kollade på mina bilder som jag tog och framkallade för några veckor sedan, med bilder från Spanien, både Kanarieöarna, fastlandet och Mallorca och så lite bilder på bsb, och mina katter också förstås. Men sen sitter jag och funderar en hel del, på hur jag ska göra. Om jag ska slå till eller vänta. Får se hur jag gör, men nu ska jag ta och göra något helt annat.


Angående Bsb singlar, så har de tagit uppgifterna från Wikipedia, som lämnar övrigt att önska. Everything but mine och Evergreen har aldrig varit singlar, och kommer aldrig att kunna stå listade som singlar heller. Den här listan från Wikipedia är mer rätt än, den på Mix megapol.


Singlar [redigera]

  • 1995 - "We've Got It Goin' On"
  • 1996 - "I'll Never Break Your Heart"
  • 1996 - "Get Down (You're the One for Me)"
  • 1996 - "Quit Playing Games (With My Heart)"
  • 1997 - "Anywhere for You"
  • 1997 - "Quit Playing Games (With My Heart)" (I USA)
  • 1997 - "As Long as You Love Me"
  • 1997 - "Everybody (Backstreet's Back)"
  • 1997 - "I'll Never Break Your Heart" (I USA)
  • 1998 - "All I Have to Give"
  • 1999 - "I Want It That Way"
  • 1999 - "Larger Than Life"
  • 2000 - "Show Me the Meaning of Being Lonely"
  • 2000 - "The One"
  • 2000 - "Shape of My Heart"
  • 2001 - "The Call"
  • 2001 - "More Than That"
  • 2001 - "Drowning"
  • 2005 - "Incomplete"
  • 2005 - "Just Want You to Know"
  • 2005 - "Crawling Back to You" (endast i Usa)
  • 2005 - "I Still..."
  • 2007 - "Inconsolable"
  • 2008 - "Helpless When She Smiles"
  • 2008 - "Treat Me Right" (endast i Italien)
  • 2009 - "Straight Through My Heart"
Av Marie - 19 september 2009 21:43

Nu har jag äntligen lyssnat på allt som Bsb sa i radion för mer än en vecka sedan, när de var här. De skickade ut Aj och Brian till att kamma av alla de stora radiostationerna (Rix fm, NRJ och Mix Megapol) och det var bara Rix fm som sände LIVE de andra sationerna valde att spela in intervjun och sända det nu i veckan, efter de åkt hem, vilket kan göra det lite förvirrande då man hör dem men det är inte kvar i landet längre. Jag har även sett klippet med dem som sändes i Söndagsmorgon? tror jag att det var, och det var rätt kul att se, hur de reagerade på när maten de beställt plötsligt dök upp men då av personer bakom kameran, de hade tänkt äta innan de dök upp, och trodde då att maten försvunnit. De var lite roligt att intervjuerna skilde sig lite åt, för ibland kan det bli rätt tråkigt att lyssna på nästan samma frågor.

Av Marie - 18 september 2009 22:54

Nu har jag tänkt ta och lyssna på lite musik, se om jag hinner kolla klart på avsnittet av Förhäxad som jag har börjat kolla på och om jag hinner ta och läsa några fler sidor ur boken idag? Annars ska jag se om jag hinner ta och titta på CSI Miami idag, jag missade förra veckans avsnitt som nu är tillbaka på sin normala tid, på lördagar. Att det ska vara så svårt att komma ihåg den tiden just den dagen. Men det är tur att den går i repris, då inte många av mina favorit program går att titta på via webbtv. Men nu ska jag nog ta och lyssna på lite musik, och så får jag se när jag tar och beställer Bsb senaste album som släpps om 19 dagar, förra gången tog jag och bokade den precis när det var möjligt att göra det, men i år så känns det som att jag vill boka lite fler saker, och jag har rätt svårt att bestämma mig just nu, därav så har jag inte gjort något åt det, men jag måste snart börja, för att inte riskera att det tar slut. Sen får jag se, vad mer som kanske händer i helgen??

Av Marie - 18 september 2009 22:29


Spelningar i Sverige

  • 1995: Showcase klubben Studion S:t Eriksplan
  • 6 augusti 1996: Okejdagen (Kungsträdgården)
  • 4 december 1996: Solnahallen
  • 11 februari 1997: Scandinavium
  • 15 februari 1997: Globen
  • 25 mars 1998: Backstreet Back Tour: Scandinavium
  • 30-31 mars 1998: Backstreet Back Tour: Globen
  • 5 augusti 1999: Millennium Tour: Scandinavium
  • 6-7 augusti 1999: Millenium Tour: Globen
  • 16 november 2000: MTV Europe Music Awards : Globen
  • 28 september 2005: Never Gone Tour: Globen
  • 14 april 2008: The Unbreakable Tour: Hovet

    Diskografi

    Studioalbum
  • 1996 - Backstreet Boys (internationell utgåva)
  • 1997 - Backstreet's Back
  • 1997 - Backstreet Boys (USA-utgåva)
  • 1999 - Millennium
  • 2000 - Black & Blue
  • 2005 - Never Gone
  • 2007 - Unbreakable
    Samlingsalbum
  • 2001 - The Hits - Chapter One
    Singlar
  • 1995 - "We've Got It Goin' On"
  • 1996 - "I'll Never Break Your Heart"
  • 1996 - "Get Down (You're the One for Me)"
  • 1996 - "Quit Playing Games (With My Heart)"
  • 1997 - "Anywhere for You"
  • 1997 - "Quit Playing Games (With My Heart)" (I USA)
  • 1997 - "As Long as You Love Me"
  • 1997 - "Everybody (Backstreet's Back)"
  • 1997 - "I'll Never Break Your Heart" (I USA)
  • 1998 - "All I Have to Give"
  • 1999 - "I Want It That Way"
  • 1999 - "Larger Than Life"
  • 2000 - "Show Me the Meaning of Being Lonely"
  • 2000 - "The One"
  • 2000 - "Shape of My Heart"
  • 2001 - "The Call"
  • 2001 - "More Than That"
  • 2001 - "Drowning"
  • 2005 - "Incomplete"
  • 2005 - "Just Want You to Know"
  • 2005 - "Crawling Back to You"
  • 2005 - "I Still..."
  • 2007 - "Inconsolable"
  • 2008 - "Helpless When She Smiles"
  • 2008 - "Everything But Mine"
  • 2008 - "Evergreen"

  •  

  • Jag gick in på mixmegapol och såg att man kan läsa lite om olika artiser. Detta är ett utdrag om Backstreet boys, men vad får de sin information ifrån? Crawling Back to You, släpptes bara i Usa, I still,
    i resten av världen, och ännu vilktigare Everything but mine och Evergreen har aldrig vart några singlar. Evergreen är en låt som läkte ut runt årskiftet, hur kan den stå listad som en singel??

    Av Marie - 17 september 2009 23:37

    Nu har jag sett på reprisen på efterlyst, faktiskt första avsnitten den här säsongen. Ibland är det märkbart att det bara finns en tv som har alla de vanligaste kanalerna på, min har bara svt och tv4, men de program jag helst ser går på tv3 och kanal 5, och då får man vänta på sin tur, i väntan på något bättre. Men annars har jag tagit en promenad idag, fast jag borde nog gå en till eller dansa en stund varje dag, för jag märker av att jag får sendrag när jag är ute och går. Det känns nästan som att benet inte tar emot, när det drar till mitt i steget, hoppas det blir bättre, för jag har haft problem med min höft sen innan jag började gå. För att det låser sig i leder mm. Annars är jag sjukt sugen på att köpa ps3, för jag vill ta och spela ett spel som redan finns ute, och två som kommer nu innan årsskiftet. Får se vad jag gör åt det? En sak vet jag dock, och det är att jag snart ska ta och återgå till att läsa en del, innan jag kanske tar och kollar på något tv-serie avsnitt. Får se vad jag tar och gör, härnäst? Och vad som händer imorgon??

    Av Marie - 16 september 2009 22:28


    Jag bara älskar att läsa böcker, och jag har längtat och undrat när en ny bok av Dan Brown ska komma ut - när äventyret med Robert Langdon ska fortsätta. Och nu är stunden inne. I Oktober kommer Den förlorade symbolen, där Robert Lagdon har 12 timmar på sig att lösa ett mysterium. Kommer han att lyckas?

    Presentation

    Fråga mig

    1 besvarad fråga

    Kalender

    Ti On To Fr
      1 2 3 4 5 6
    7 8 9 10 11 12 13
    14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27
    28 29 30
    <<< September 2009 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik

    Gästbok


    Ovido - Quiz & Flashcards