I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 9 december 2012

Av Marie - 9 december 2012 23:31

Nu har jag sett klart på tv för idag, såg den sista delen av Arne Dahl och den blev verkligen spännande nu på slutet. Men redan nästa vecka börjar något nytt som är värt att kolla på. Men tills dess finns det lite som ska hinnas med, framkallning av bilder, läsa ut boken som jag håller på med så att jag kan börja med någon av de två böcker som jag lånade i fredags och beställa julklappar också. Annars finns det ju fler saker som ska göra men dessa har en deadline som inte de andra har på samma sätt, de behöver bara vara avklarade till jul. Sen är jag lite sugen på att se en film på bio eller jag kan gå två gånger men jag vet inte vilka som jag vill se?


Jag gillar den här; Bröllop i Italien


Det får nog bli den. Om det nu finns några platser kvar?

Av Marie - 9 december 2012 19:13

Var på julmarknad idag på skansen. Det var riktigt kallt idag -14 grader men inte lika kallt inne i stan men fast jag hade långkalsonger och dunjacka så frös jag - i ansiktet. Men det fanns mycket att gå runt och kolla på och handla, både ätbart och andra förmål, om man var modig så kan man handla julklappar och ge bort - de är redan inslagna och du vet inte vad du köper. Jag handlade en tomte "årets tomte 2012" handblåst på skansen och tre julgranskulor, från skansen sedan var jag nöjd. Sen var det en bit att gå tillbaka till bilen. Jag orkade inte ta med kameran, det var både kallt, halt och inte full laddad, men det blev fort rätt mörkt så man hade nog inte fått behållning av det i alla fall. Men kanske att det blir någon bild på det jag handlade idag lite senare??


Men det kändes lite speciellt att gå omkring bland stånden och se all snö som kommit under veckan, det gav det hela en känsla av att befinna sig i ett julkortsmotiv. Men nu börjar man känna att det snart är jul.

Av Marie - 9 december 2012 10:00

Börja få lätt panik över att jag inte har en enda julklapp än, jag vet redan vad jag ska ge mamma (lättast) men sedan då - det är ju snart i mitten av december. Ska i alla fall passa på och handla lite presentförpackningar på Ikea i veckan hade jag tänkt, sedan får jag också ta och beställa lite julklappar så att de hinner komma. Jag tror att jag kanske har någon aning men jag vet inte exakt vad men jag hoppas att det blir gjort innan mitten av veckan. Men jag har vet vad jag ska ge mamma, och det är skönt att ha det klart. Mamma får en skiva, en bok och en sak till, men sen får jag ta och fundera lite till... Men nu är snart allt julpyntat klart.

Av Marie - 9 december 2012 09:45

Tvillingflickor som gillar musik heller än allt annat.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards