I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 23 december 2012

Av Marie - 23 december 2012 23:45

Klappar under granen ligger
Ljusen äro tända nu
Alla barn är lika spända
Vad får jag denna gång?

Apelsinerna doftar jul
Och allt blir plötsligt så kul
Inget är vad det ser ut att vara
Ha en riktigt god jul!

Av Marie - 23 december 2012 20:43

Det blev inte som jag hade tänkt mig, hade tänkt vara klar med allt julstök, men istället fick katten åka till vetrinären och sedan till apoteket med medicin till katten som faktiskt fanns inne. Då blev det för sent att börja städa, när det istället fanns det bara tid för att handla julmat. Får ta och städa klart imorgon, och påbörja lite idag, men det som jag hinner med innan jag stupar i säng. Men imorgon lagom till lunchtid tänkte jag vara klar - med allt. Nu tänkte jag titta lite på tv, och läsa lite senare. Boken växer för varje kapitel, nu vill man nästan inte att den ska ta slut.

Av Marie - 23 december 2012 20:30

Vem kommer genom skorsten, det kan vara tomten - eller bara katten...


Av Marie - 23 december 2012 20:22

Snöflingorna singlar till marken
Ute är kallt
Rimfrosten klättra kring husknuten
Ändas tomten är varm

Isen lägger sig kring sjön
Snön har nu satt sina spår
Alla hasar omkring
Utom tomten som sitter i släden.

Grannen ska huggas
Jobbigt det är
Men tomten kan inte klagga - han slipper ju bära

Mörkret tätnar
Barnen fryser
Men ljuset är tänt av tomten

Ljuset välter, huset smälter
Snön den försvinner, allting försvinner - tomten får smällen
Men inte denna dikt

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards