I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 29 december 2012

Av Marie - 29 december 2012 22:26

Just nu sitter jag och varvar ner framför några avsnitt av Grey´s Anatomy säsong 8. Det är rätt spännande just nu, som det brukar bli i den här serien, men det är tur att det finns ett par avsnitt också som inte är lika intensiva att titta på annars skulle man nog inte orka följa serien om adrenalinet skulle vara inställt på attak hela serien igenom. Det skulle nog ingen orka följa i så många delar som varje säsong har. Jag sitter även och funderar kring min klädbeställning som jag ska göra, vad som jag skulle vilja ha från vår/sommar katalogen då jag handlar på rean från i höstas? Tror att jag ska ta och prova på något i grönt? Sen om det blir grönt eller smaragdgrönt? Det får jag se sen...


Och kanske något blått... det alltid kul att vara klädd i blått. Sen blir det nog något mer? Ibland är det kul att ha något nytt på sig, och i nästa års katalog innerhåller förvånatsvärt mycket som jag blev intresserad av som jag skulle vilja ha på mig. Sen gäller det bara att sortera bort allt man inte vill ha på sig, som tex fejk matrial som kliar. Då finns det bara ull, bomull, siden mm kvar och det är ändå lättast att handla grejer med bomull än i den andra matrialen.

Av Marie - 29 december 2012 19:39

Nu har jag äntligen läst ut Barnbruden och den var som sagt riktigt bra. Tror dock att finns flera böcker i serien och att man kan fortsätta följa karaktärerna ur boken, för att den hade nr 1 på bokryggen. Kan ta och kolla in någon av de andra böckerna i serien och se om det på något sätt är en fortsättning på den första boken; Barnbruden. Den handlar om en flicka som blir bortgift en vecka innan sin 16 års dag och hon tror att hennes liv nu är slut. Då hon tror att hennes blivande make kommer att behandla henne som hennes pappa gjorde mot sin fru. Dock slutar den på ett helt annat sätt.


Har nu börjat läsa Alexanderkoden och den är lika bra som de tidigare böckerna av författaren Steve Berry, det är bara synd att det inte är fler av hans böcker som har översatts till svenska än.

Av Marie - 29 december 2012 18:55

Var ute i mellandagsrean idag, det var riktigt halt på parkeringen och runt in och utgångarna vid Solna C, skönt att man inte bor där. Men det var inte riktigt så mycket folk som jag trodde att det skulle vara, då jag behövde ett nytt minneskort + en kameraväska. Väskan hade de inte inne, den får jag köpa senare men tydligen befann sig alla inne på systembolaget. Man såg knappt vad de hade kvar för något utanför affären med alla dessa människor som försökte köpa med sig, vin, öl och kanske champagne med sig hem inför nyår. Kanske att de handla annat också? Men det då det är skönt att man inte dricker alkohol. I år tänker jag dricka en eller högst två glas hallonsoda, som man kan få tag på i sin lokal affär som har bättre öppetider än systemet.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards