I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 13 december 2012

Av Marie - 13 december 2012 23:45

I år som alla andra år så önskar man sig ett par hårda paket, med blandat innehåll. Det finns inget som skiljer sig nämndvärt från tidigare år. Jag önskar mig några dvd, något mjuk paket, men även ett par nya böcker. Jag lånar en del men det är alltid kul att få någon ny bok och i år så blev alla deckare. Sen finns det lite andra saker som jag också önskar mig, men jag kommer nog att ge mig själv en julklapp. Och jag vet redan vad jag kommer att få.   Annars ska jag ta och beställa julklapparna som jag ska ge bort, jag tror nu att jag vet vilka saker som jag ska beställa nu. Bäst att få det gjort innan de tar slut eller de inte hinner fram i tid.

Av Marie - 13 december 2012 23:30

Boken som jag nästan gav upp med, men som nu får ett till försök är Barnbruden av Elizabeth Chadwick, undrar om jag kommer att gilla den lika mycket som Påven Johanna? den boken blir nog min favorit bok bland skönlittraturen i år, för det är mest deckare, skräck eller thriller som jag läser mest, då jag gillar att lösa fallet under hela boken, men det får inte gå för snabbt det är (enligt mig) ett kvitto på en sämre bok. Angående böcker; nu lagom till att snön kom så har jag kommit igång med att skriva några få rader i min bok, men det dock fler än inga. Där mördaren strycker omkring eller ja han har inte dykt upp nu på sista tiden men han vandrar omkring och lämnar lik efter sig, ännu har jag inte bestämt mig över hans livsöde än, så han borde nog se upp och jag tröttnar på honom.


Sen funderar jag fortfarande på ett par saker kring mitt byte av mobil, men nu har jag hittat ett kontantkorts erbjudande som både är billigare än de två som jag funderade på förut och det ingår mer mobilsurf än i det kontankorts exemplet från mitt första inlägg i frågan. Samt att det är billigare, men jag vet inte än vad som händer med min innestående pott? jag måste nog göra slut på den om jag bytter operatör för annars försvinner den nog i alla fall. Men om/när det blir en ny mobil så tror jag nu vilken operatör som det lutar åt och det känns skönt.


Annars har jag påbörjat grovstädning av duschen och det känns just nu mycket roligare att städa än mitt eget. Får ta och röja upp lite så jag hinner bli klar där någon gång fast jag började lite smått i kväll för det finns fler saker att göra innan jul. Men snart skulle det nog kännas skönt med lite honungte, detta kalla väder har gett mig min tredje förkylning för i år. Tror att det började någonstans på väg till skansen (promenaden mellan bilen och stora entrén)

Av Marie - 13 december 2012 23:17

Idag är det Lucia, här är ett roligt luciaklipp.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards