I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 7 augusti 2014

Av Marie - 7 augusti 2014 22:18

Jag har redan i ett tidigare inlägg nämnt att jag väntar med spänning på filmen The best of me, även den från en bok skriven av Nicholas Sparks. Men den går upp på bio i USA om runt 9 veckor, och det finns ingen information på sf. Så nu håller jag tummarna för att den aldrig vissas på bio så att man kan få tag på ett ex fortare. Om inte annat så kan man väl få hoppas att den släpps här som dvd/bluray med svensktext snart....


Här kommer traliern om du inte sett den:



Så jag tog och gick igenom alla traliers som jag tyckte var intressantast på sf:s hemsida, men så här i efterhand så fanns det knappt någon som jag skulle vilja se. Den sista delen av Hobbit, vill jag se men jag väntar tills den släpps på bluray och det fanns ett par stycken klipp som kanske fångade mitt intresse.


Min så kallade pappa



Säg aldrig, aldrig



Tusen gånger God natt


Av Marie - 7 augusti 2014 11:00

1. Hur gammal är du om fem år? 36

2. Vem var den sista du träffade? Min bror

3. Hur lång är du? 165 cm

4. Vilken var den senaste film du sett? Dr John

5. Vem ringde du senast? Farmor

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Minns inte

7. Var är dagens planer? Har inget planerat

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? SMS

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta

10. När såg du senast din mamma? För några minuter sedan

11. Vilken ögonfärg har du? Brun

12. När vaknade du idag? 11.04

13. Har du någon gång hittat en katt? Nej, men jag har ägt ett par stycken

14. Vilken är din favoritplats? Har mer än en, men Hälsingland är fint och Kanarieöarna har även de sin charm.

15. Vilken plats föredrar du minst? En soptipp

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Någonstans som bara är mitt

17. Vad skrämde dig som barn? Att jag skulle drunkna när jag badade

18. Vem fick dig att skratta senast? Pappa

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Vet inte, men jag äger heller ingen

20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med kläder

22. Hur många kuddar har du i sängen? 4

23. Hur många landskap har du besökt? Uppland, Hälsingland, Dalarna, Halland, Gotland

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Nej

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Nuförtiden? Helst strumpor. När jag växte upp? Barfota.

26. Är du social? Det beror på vilket humör man är på.
27. Vilken är din favoritglass? Italienskt Gelato eller något av Ben & Jerrys sorter.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa ett litet hus, spara och åka utomlands

29. Tycker du om Kinamat? Nej, det är inte min favorit mat

30. Tycker du om kaffe? Nej

31. Vad dricker du till frukost? Mjölk eller te

32. Sover du på någon särskild sida? Oftast på sidan

33. Kan du spela poker? Ja, men inte bra

34. Tycker du om att mysa? Nja, inte om det blir för varmt

35. Är du en beroendemänniska? Ja, när det gäller choklad i alla dess former

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Jag har haft en lärare som jag delade min födelsedag med, men annars - nej

37. Vill du ha barn? Ja

38. Kan du några andra språk än svenska? Ja, engelska och så lite teckenspråk och spanska

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet är vackert att titta på, men poolen är väl säkrast?

41. Vad spenderar du helst pengar på? På kvantitet, som jag gillar

42. Äger du dyra smycken? Ja

43. Har du någon gång testat narkotika? Nej, aldrig

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Frukost

45. Vem är den roligaste människan du känner? Det finns ett par personer i min närhet

46. Välj ett ärr på din kropp? Ja, ett par stycken.

47. Vad har du för ringsignal? Ingen aning, det låter om den ibland.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, ett par stycken.

49. Flirtar du mycket? Hur gör man det?? Allvarligt, jag vet inte hur man gör.

50. Vart togs din profilbild för din blogg? I närheten av där jag bor

51. Kan du byta olja på bilen? Ja, fast jag har aldrig gjort det

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, jag har inte ens körkort

53. Vilken var den senaste bok du läste? Ut - minns ej, läser - Hobbit, Eldvittnet och Alfahannen

54. Läser du dagstidningen? Ibland, annars läser jag den på nätet

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, jag läser månadstidningar

56. Dansar du i bilen? Är inte det väldigt svårt?

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Via klockradion - Lugna favoriter annars inga.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? The rebound och Extract - möjliga filmköp

59. När var du i kyrkan senast? För 5 år sedan, jag gillar lugnet där men jag tar mig nästan aldrig tid att gå in och koppla bort omvärlden.

Av Marie - 7 augusti 2014 09:15

Håller på att städar. Igen - tänker ni kanske och nej jag gillar det fortfarande inte, men en av sakerna på min IKEA lista har jag redan hemma. Så jag tänkte städa ur den från allt skit den innehåller, tömma den på saker dit de tillhör och stoppa in den på hyllan till mitt nattduksbord. Blir nog fint när det blir klart. Och jag kan ha böckerna stående i korgen istället för att de ligger på nattduksbordet och tar upp plats och sikt när man ligger ner. Sen får jag ta resten när det blir lite svalare, för just orkar man nästan ingenting plus att det kan ju finnas något i katalogen också. Så det blir nog till att vänta - lite längre...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards