I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 19 augusti 2014

Av Marie - 19 augusti 2014 11:00

 

Hon blev utslängd i februari i år, och fick leva några tuffa månader helt ensam. Hon var tvungen att förlita sig på att människor gav henne vatten under vår varma sommar. Nu har vi haft henne under en vecka, och hon gillar att vara ute - helst hela tiden efter att fått sin dagliga dos av mat, vatten och mys. Hon fångade sin första mus i lördags efter bara 2 dagar som utekatt. Igår fångade hon sin andra fångst men det var nog mer en sork än en mus. Men hon gillar att dela med sig, både av sin mat men också bäddar hon och putsar mig. Hennes sätt att visa att det är här hon hör hemma, detta började hon med andra dagen efter hon kommit hem till oss. Jag gillar henne skarp men inte på det sätt som hon kom  hem till oss. Jag är trött på människor som skaffar speciellt katter och sedan släpper ut dem, jag är trött på att det är det enda sättet som jag får en ny katt på. Hon heter i alla fall Safira och gillar att bli klappad på magen eller under hakan, helst bägge samtidigt...

Av Marie - 19 augusti 2014 08:45

 

bilder från ikea


Ända sedan jag kom hem från Gran Canaria så har jag drömt om en bredare säng. Den jag hade där var en decimeter bredare än den jag har här hemma, och den var inte tillräcklig men tillräckligt nog till att börja drömma om en bredare säng igen. Sen när jag såg att ikea hade två stycken sängar som är 120 cm, så har det upptagit en hel del av min tid. För problemmet är inte kostnaden utan vad jag i så fall skulle göra med min nuvarande, vars enda fel är att den "bara" är 90 cm bred.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards