I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 17 augusti 2014

Av Marie - 17 augusti 2014 23:30

Fler klipp från resan i skandinavien... Klipp som jag inte sett då jag har varit offline från världen.


Någonstans i Norge i närheten av Stavanger tror jag??



Jag sitter och kolla på något som jag vill ha gjort länge, får se om det blir av? Ska undersöka det lite mer, men det kanske blir av ändå?? Hoppas... I alla fall får ta och boka synundersökning under morgondagen, det börjar bli dags. Jag lämnar det vid det. Nu till nästa klipp eller vlog från essiebuttom, så forstätter jag imorgon istället.


Av Marie - 17 augusti 2014 23:15

Det har hänt lite sedan sist, även fast jag inte varit online. I lördags var det kräftskiva, med en hel del att fixa både inför och under själva kvällen. Även fast jag inte åt så många kräftor, jag åt två havskräftor, åtta räkor, två bitar västerosten paj, några brödbitar med aioli och så sallad, sen var jag nöjd. Sen var det lite jobb att hämta grejer under kvällen samt att håla ett öga på katten, så att hon var borta för länge. Men hon gillde att komma en stund ibland när hon ville vara med på hennes vilkor. Då kunde hon både lyssna på gitarr, dragspel och till slut även elgitarr, hon trivdes att festen bedrevs utomhus med tanke på ljudvolymen. Efteråt satt vi inne och spelade sällskapsspel när skymningen kommit och man inte kunde se något ute, och då låg hon under bordet. Då märks det hur mycket hon har saknat på ett bra tag, och det märks starkas när hon själv tar kontakt och ligger och njuter. Fast ljudnivån ibland är väldrigt hög stundtals.


Och då idag var jag på vernissage och kollade på årets bilder som satt på vägen, tanken på att det var i början av sommaren som jag släppte iväg dem känns rätt avlägsen – speciellt när man ser dem sitta upp på en vägg på konsthallen. Efter det så var jag med och rev kräftskivan, vi sparade all dekoration men tältet skulle in. Det var bara jag som hade tålamod att försöka vika ihop det som det såg ut när det köptes för några veckor sedan. Men det gick att få ihop den och nu ligger den och väntar på nästa års kräftskiva.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards