I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 20 april 2009

Av Marie - 20 april 2009 20:08


För exakt 16 år sedan (gud vad gammal jag känner mig plötsligt) på den här dagen så bildades Backstreet boys (20 april 1993) jag minns inte ens vad jag gjorde den dagen men jag var nog förmodligen i skolan. Jag gick då i tredje klass och det känns som evigheter sedan, och för mig kan de få hålla på och turnéa och ge ut ny album i 16 år till - om de vill det. Hoppas att de glädjs åt denna dag lika mycket som vi (fans gör) och att de fortsätter med vad det gör, tills de och vi har tröttnat - vilket nog komma ta ungefär lika många år som de har hållt på tills de äger rum?


Jag tog mig friheten att publisera ett klipp som jag hittade på youtube, där man får se Nick, Aj och Howie. Skojar runt i studion, men nu måste jag gå kanske hittar jag Brian smygandes runt i buskarna? Nej, men han är i alla fall försvunnen i klippet.

Av Marie - 20 april 2009 16:17

Jag får nog ta och shoppa lite nya skor imorgon, när jag väl vaknade så var jag helt slut och var inte på något shopping humör, vilket jag tycker är viktigt när man ska shoppa, annars uppfattas man nog mest som gnällig. Jag hoppas att solen skiner även imorgon, för det är så trevligt när den visar sig från sin bästa sida - och inte gömmer sig bakom något stort grått tråkigt moln. Sen ska jag se om jag hittar någon av de två böckerna som jag skrev om tidigare idag, eller om jag istället måste beställa dem via nätet för att jag inte kan hitta dem i bokhandeln. Böckerna heter i alla fall Den kompeltta gudien till Asperger Syndrom (The complete gudie to Asperger's Syndrom - denna har jag redan) men jag har näst intill gett upp att läsa den på engelska, det gick fortare att få den översatt än för mig att läsa ut den, men jag tror att det går fortare att läsa den på svenska. Sen hittade jag en till bok inatt Nördsyndromet : allt du behöver veta om Aspergers syndrom ( det är en mamma till en son som har AS och som ger klockrena exempel. Som jag känner igen mig i men aldrig skulle ha kommit på själv. Det går att läsa lite ur den på adlibris. Och jag satt och skrattade för mig själv (för jag kände så igen mig) innan jag gick och la mig. Människor som är "normala" kallar vi för NT, neurotypiska, och för en stund när jag provläste boken kändes det okej att vara Aspie ( är Asperger Syndrom) för den är skriven på ett så roligt sätt.

Av Marie - 20 april 2009 02:26

Jag sitter här och kan inte sova - än. Istället sitter jag här och tittar på skor som jag vill handla i veckan, och jag tror att jag har en rätt bra uppfattning nu över vilka modeller jag är intresserad av och jag bara hoppas att de finns i butiken när jag väl åker ner för att inhandla dem, men jag har även hittat två böcker som jag är intresserad av att inhandla och jag får se om jag hittar dem nere i den lokala bokhandeln eller om jag ska ta och beställa dem via nätet? Och snart ska jag gå och lägga mig, jag börjar bli trött men än så finns det lite till som jag vill hinna med tills dess, som att kolla in om de finns i min butik, och jag verkar inte vara den enda som bara går runt i ecco så jag måste nog ta och passa på att åka ner till centrum innan de tar slut. Men nu ska jag nog ta och gå och lägga mig, för nu är jag äntligen trött. Och så får jag se vad som händer lite senare idag...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards