I huvudet på Aponi

Alla inlägg under januari 2013

Av Marie - 18 januari 2013 23:14

Det är inte min dag idag, först mådde jag illa och nu har jag börjat bli förkyld - igen. Det här börjar bli skrattretande irreterande, över hur ofta jag på sistonde har blivit förkyld. Men förnärvarande så har jag bara syntom förutom att jag mår illa. Tur att jag inte har några planer i helgen som inte går att ställa in, för det hade varit jobbit i såna fall. Så det enda jag orkat göra idag är att jag har läst lite grann och kollat på tv och sedan något avsnitt av The good wife, men nu kastar jag in handuken.

Av Marie - 17 januari 2013 22:36

Jag funderar på att åka till ikea under nästa vecka, det finns ett par saker som jag behöver. Hoppas bara att jag kommer iväg också. Och sedan att jag tar och läser ut boken, det går så sakteliga framåt med små steg i taget. Än så länge så är det mycket information att ta in plus en karaktär som jag ogillar mer och mer för varje sida om henne. Hon mördar alla i sin närhet som kan känna till saker om henne eller på annat sätt kan skada henne. Hon är inte särsilt trevlig person i mina ögon, vilket gör att det går segt att läsa boken, men när man väl har kommit in i boken då kommer det verkligen att gå undan  men tills dess kommer det nog att ta lite tid. Nu tänker jag ta och fundera över ett par saker som jag har funderat på under en längre tid. Sen ska jag även ta och boka en sak som kommer i nästa månad.

Av Marie - 17 januari 2013 22:15

Igår satt jag mest och kollat på webbtv, följde en av mina nyfunna bloggar som man kan skratta av sig en stund - speciellt om man känner sig lite rastlös. Annars har jag läst en del, men när jag är rastlös så blir det som att jag inte kan göra någonting under en längre period, då blir jag även rastlös av det som jag tycker om att göra. Vilket ju inte är meningen. Så det känns verkligen som att det börjar bli dags att hitta på ytterliggare en hobby, som jag har funderat på att börja med men som jag ladda på is runt jul. Får ta och surfa runt och se om jag hittar några halvädelstenar som jag kan tänka mig tillverka armband av. Tror att jag ska börja med ett par färger, annars känns hela projektet för stort och dyrt, om man vill ha allt man ser. Får se hur de kommer se ut och när jag sätter igång??

Av Marie - 15 januari 2013 23:32

Det var inte mycket idag som blev som jag tänkt mig, men jag har hunnit med en del i alla fall. Sen har jag följt nyheterna på webben, det är en hel del trafikolyckor som har inträffat idag. Både en stor krock på en bro och sedan ett tåg som körde in i ett vardagsrum. Jag har i alla fall hunnit läsa några sidor och är nästan klar med att plockat undan julpyntet. Får se vad som händer imorgon??

Av Marie - 14 januari 2013 23:28

Jag har inte suttit och lyssnat på musik på flera månader, något som jag brukar göra och kände att jag saknade när jag kände att jag var tillräckligt rastlös, då finns det bara ett botemedel och det är musik. Men nu har jag lyssnat en stund och jag tror att jag har lyssnat klart för idag, märkligt att det är några månader sedan jag lyssnade på musik varje dag, jag har verkligen saknat det. Tror att jag ska ta och återgå till att lyssna lite varje dag, det är nog bara nyttigt. Har läst lite idag men hoppas på mer imorgon, tog och såg slutet på Gossip Girl och jag hade det på känn vem som var Gossip Girl. Kul, att man hade rätt. Men jag ska nog ta och skriva lite imorgon, hoppas att få något skrivit och helst mer än någon sida.

Av Marie - 14 januari 2013 23:27


En låt som jag gillar av Daughtry.

Av Marie - 13 januari 2013 23:16

Efter att ha kollat på lite webbtv och under kvällen också på vanlig tv så känns det rätt skönt att varva ner med en bra bok. Jag sitter och tillverkar en liten önskelista, över saker som kan var bra att ha. Det är alltid bra att starta med en plan. Sen får man se vad som finns kvar, när man är nöjd men ett par nya glödlampor måste fixas då det nyss visade sig att den var trasig fast den var helt ny. Men det är alltid trevligt att liva upp lite med något nytt, sen vet jag vad jag vill ha för pengar som jag fick i julklapp. Bara en sådan sak. Men nu känner jag för att se någon film eller titta på lite webbtv. Och kanske bli klar med bortforslandet av julsaker...

Av Marie - 13 januari 2013 23:05

Jag tog äntligen och satt mig ner i min favoritfotölj och läste ut hela Alexadriakoden, som var både spännande men också bra. En av mina favorit författare från USA, jag har ett par till alla män??? Men jag kan inte komma på någon kvinnan från USA som skriver deckare, från andra länder ja, och som jag även läser men de verkar inte direkt vanliga eller så har de fått ta ett steg tillbaka bland bokhyllorna i bokaffärerna. Men jag vet vilken som kommer bli min nästa bok, Venedigkonspirationen en bok som jag velat läsa länge men som har varit svår att få tag på. Då den sålds slut på förlaget, och de valt att inte ens trycka upp boken i pocket....? Jag hoppas i alla fall på att den kommer att vara lika spännande som Alexandriakoden var.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards