I huvudet på Aponi

Alla inlägg under januari 2013

Av Marie - 8 januari 2013 19:43

Skulle betala en räkning nu till veckan och tyckte den såg konstig ut, det fanns ingen summa men väl ett betalningsdatum, så jag kontaktade företaget som sa att jag skulle strunta i räkningen den var redan betald (presentkort) utan att det stod som stod ifall jag ångrat köpet. Det kändes konstigt att få en faktura med ett datum som inte skulle betalas så min pappa fick även titta på den. Man vill ju inte hamna hos kronofogden, men vad han förstod så var den avskriven för att det inte går att betala en räkning på 0:- senare läste jag vad företaget svarade och nu känner jag mig genast lugnare. Angående att jag inte hamnar hos kronofogden. Jag har gjort lite småjobb idag, som att läsa blogginlägg - det finns en del att gå igenom och det gör inget om en del är så roliga att man vill skratta HÖGT men det gör jag inte. Dock går jag och småskrattar åt det under resten av dagen. Men annars så har jag läst lite, när jag väl ha börjat är det svårt att sluta vilket är ett problem när man ska sova. Ja, jag vet ett rikitigt i-landsproblem.

Av Marie - 7 januari 2013 18:18

Jag har tråkigt. Det känns inte som att det finns något nytt att läsa på de sidor som jag besöker dagligen. Då får man ha tråkigt, tills man hittar en ny blogg att följa - tills man upptäcker att man redan läst allt som skrivits. Då kom jag på att jag kan gå tillbaka enda till början av bloggens födelse, och nu finns det plötsligt mer att läsa, tills jag har hunnit i kapp vill säga. Vad gör jag då? Det vet jag inte än...


Annars har jag spelat lite idag, hade tänkt läsa lite men det har inte rikitig blivit av då jag fastnade här istället. Får väl ta igen det senare. Om jag orkar??



Av Marie - 6 januari 2013 23:26

Så där, nu är kläderna beställda. Jag är nöjd det blev det sakerna som jag hade bestämt mig att jag ville ha, nu måste jag bara vänta på att de kommer hem. Det blev både lite höst och vår, två saker från varje kollektion. Annars så har jag spenderat kvällen framför TGW och snart tror jag att jag snart kommer till avsnittet från där jag missade alla övriga avsnitt när de gick på tv. Trodde först att jag missade alla som jag tydligen gjort med säsong 4 men så var inte fallet tydligen. Men nu är det söndag och det betyder att det både finns ett nytt En idiot på resa och Gossip Girl att titta på. Nästa vecka sänds slutet av Gossip Girl vilket ju skulle betyda att det börjar hända saker redan i kvällens avsnitt? Men annars har jag läst några sidor, ska nog ta och gå tillbaks till boken om en liten stund. 

Av Marie - 6 januari 2013 20:30

Här kommer fler bilder från idag. Vet inte vilken jag gillar mest? Eller så gillar jag dem alla men på olika vis...


     

Av Marie - 6 januari 2013 19:55

Jag satt och åt då jag fick syn på vädret ute. När jag äter själv så kollar jag på tv eller bläddrar i en tidning, det känns som att jag vill göra något än att bara sitta tyst och inte göra någonting. Så jag hämtade kameran, tog på min kläderna och gick ut. I 20 minuter och sedan frös jag om öronen och fingrarna. Jag orkade inte sätta på mig min nytvättade mössa och det är lättare att fotografera utan att ha på sig sina tumvantar. Inte för att jag har prövat men jag kan tänka mig det. Men bilderna blev i alla fall bra, tur att jag kom ut en stund. För när jag hade gått in igen så mörknade det på snabbt.


 

Av Marie - 6 januari 2013 17:57

Det blev inte som jag trodde idag, det blev inget av med bion. Så istället tog jag och gick på en upptäcksfärd i trädgården. Jag ville fånga frostkristalerna och jag tycker att jag lyckades rätt bra. Jag kan knappt vänta och se vad mer man kan göra?



En syrenbuske sett på vinter med frostkristaler.





En trädgren har fallit ner från trädet och landat i busken tillsammans med lite löv. Stilfult.



 

En stubbe i all sin skönhet.
 

Av Marie - 5 januari 2013 22:38

Sitter och funderar över morgondagen. Vad jag skulle vilja göra, och vad som sedan kanske blir av. Men jag har lust att se en biofilm innan den slutar visas. Får se om jag åker in och kollar på någon film? Annars finns det alltid andra saker som händer eller som måste göras. Men jag hade tänkt ta och läser fler sidor än vad jag gjort nu efter nyår. Det känns inte riktigt som jag riktigt kommer in i den innan jag lägger i från mig boken, tror att jag är försplittrad just nu. Och kanske lite trött. Kollar i alla fall in ett avsnitt från The good wife och försöker att inte tänka så mycket. Det går så där, kanske för att jag är trött. Men förutom detta finns det ett par andra saker som ska göras imorgon, som bara måste bli av annars tröttnar jag också på det snart...

Av Marie - 5 januari 2013 19:27

Har idag ägnat mig åt att träna lite grann men nu känner jag av min ankel nu när jag har slutat för dagen. Tror att pedalen? som foten ska vila på, crosstrainer är lite lös så under tiden man springer? fram så vikar foten lite, lite fram och tillbaka. Så nu får den vila från den aktiviteten några dagar så får jag se om det blir lite bättre sen? Har förutom det även läst lite gann, börjat kolla på The good wife och skrivit några rader, ska försöka igen senare. Sen har jag också lyckasts göra hål i öronen igen. Det tog lite tid, men nu sitter dem där. Försökte sätta i dem i slutet av november och när det inte lyckades så gav jag upp temporärt, och mamma lovade att hon skulle hjälpa mig. Men efter 3 försök så gav hon upp, hon klarade inte va att punktera huden för få in örhängerna. Så det slutade att jag fick göra allt själv ändå.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards