I huvudet på Aponi

Alla inlägg under januari 2013

Av Marie - 13 januari 2013 18:26

Idag tog jag en sovmorgon, det märks verkligen att jag behöver ett antal timmar sömn per dag. Vilket innebar att jag sedan orkade läsa en hel del ur Alexadriakoden, nu har jag inte många sidor kvar och nu börjar det verkligen märkas att det inte är långt kvar. Jag hoppas jag hinner läsa ut den ikväll. Annars har jag börjat städa bort julen, alla änglar och jultomtar ska bort och bordstjärnarnan ska plockas undan. Vilket får mig att vilja köpa något nytt, som en till lampa i fönstret eller ett nytt påslakan. En ny pläd och några nya värmljus kan vara trevligt nu när har det nya året har börjat och ljuset så sakta håller på att återvända. Om ett par månader är det dags att ställa om klockan till sommartid, men tills dess kan vi krypa upp i soffan och tända några värmeljus.

Av Marie - 12 januari 2013 11:15

Såg efter att ha kollat in listan över artister/grupper som släpper nytt matrial i år, att det finns fler album som jag vill ha än de 6 st som jag tidigare har nämnt. Hoppas att de inte släpps under samma månad och dag. Nu ska vi se vilka det blir:


Backstreet Boys

Bon Jovi

Josh Groban

Lady Gaga

Onerepublic

Beyoncé

Coldplay

Av Marie - 11 januari 2013 23:58

Det blev en lite annorlunda dag, idag mindre datortid. En välbehövlig paus, sedan såg jag två avsnitt av The good wife, för att komma ner i varv. Men jag har även passat på att läsa lite grann, man börjar bli mer och mer nyfiken på hur det kommer att sluta och vad den fjärde boken i serien handlar om? Man blir lite allt nyfiken, efter den boken ska jag nog ta och låna en i pocket tror jag, lite lättare att ta med sig på bussen. Och sen när det finns så fina fodral så att man kan gömma undan boken/titeln men ändå veta var man är i boken gör det inte är ett så svårt val - om man nu läser en hel del böcker när man åker kollektivt vill säga. Men om det blir en skönlittratur eller deckare, det får dagsformen avgöra.


Har lust att spela lite, men kanske ska vänta lite med det? Det finns både lite och se på webbtv och film men sen kan man alltid läsa lite till. Sen ska jag ta och gå igenom lite grejer, inför nästa vecka. Kanske jag tar och spelar lite imorgon? Eller så kanske jag gör ett kollage?? Annars vet jag en sak som jag har lust till att göra nu i helgen, men jag kanske väntar tills nästa helg??

Av Marie - 10 januari 2013 19:43

Jag klev upp och var så glad idag för att det har gått nästan 14 dagar sedan jag skrev om 4 album som ska komma innan det här årets slut. Sedan dess vet jag också att det kommer ytterliggare 2 album från 2 andra artister, bland annat från Coldplay. Bra lite mer bussmusik. Men tillbaka till vara jag var så lycklig. Det var när jag kom på att det var nu mindre än 3,5 vecka tills Josh Groban ska släppa sitt nya album den 6 februari, som jag har lyssnat på idag för att fira att det bara är några veckor kvar att vänta. Då förstörs dem drömmarna när det nu står att den inte kommer ut förens i slutet av februari, 27 februari. Det är tur för dem att det i alla fall är samma månad, men vad ska jag göra nu? Jag som gick och längtade och trodde att jag snart skulle få ha albumet i min hand och sitta och njuta till. Jag får väl ta och lyssna på de andra Josh Groban skivorna då...

Av Marie - 10 januari 2013 19:23

Katter har sin egen personlighet. För många år sedan hade vi en katt som fullkomligt älskade vatten. När alla andra katter gick in för att det regnade så mycket då gick han ut och stod och hoppade i vattenpussarna. Det räckte inte med att det spöregnade.   


 

Den katt som vi har nu, var bästis med den katten och han har mer och mer börjat leka lite med vatten på hans vilkor, natuligtvis. Som igår kväll när jag satt och kollade på The good wife, då ska han dricka från samma vattenglas som jag, naturligtvis när man är 17 år så gör man tydligen som man vill.

 
Det är godare att dricka i ett glas, man behöver inte böja sig ner lika djupt mot vattnet.

 

Varför gå ner på nedervåningen för att dricka, när man kan göra dricka i ett glas som ingen tydligen använder för stunden. Hm, jag ska nog ta och leka lite också...

Sen var det slut med det roliga när man blev blöt. Det är kanske säkrast att dricka från sin skål. Den kan man inte tippa ut vattnet lika lätt som ett glas.

Av Marie - 10 januari 2013 11:00

 


bilder lånade från ellos


Dessa kläder handlade jag i början av veckan. Ska bli skönt och se hur det sitter, men för tillfället håller jag på att packar upp dem och stoppar ner dem i byrålådan. Det fanns ett par saker till som var intressanta men det får vänta lite till början av våren hade jag tänkt. Den lila toppen tänkte jag ha när jag fyller år, den beige tröja nu i vinter och den gråa i nu till våren...

Av Marie - 9 januari 2013 22:53

Idag har jag verkligen fått tid över till att läsa, jag läser aldrig så bra som när jag har riktigt ont i magen och det har jag ett par gånger i månaden av olika anledningar. Men ibland måste man ta pauser när smärtan gör att så att man inte riktigt kan koncentrera sig, sen kan man återgå till boken mellan attackerna. Sen går det alltid fortare att läsa om boken är spännande och intressant, än om den är allmänt tråkigt då kan det ta mycket längre tid att läsa ut den boken, också för att man under tiden kan ha börjat läsa ytterliggare en bok så är mer intressantare än den första för att få motivation till att bli klar med den första boken. Jag är envis, den ska bara bli utläst. Det finns inte många böcker som jag har helt gett upp med under mitt liv, sedan jag började låna böckerna själv från bokbussen när jag var 4-5 år.

Så jag kommer nog att forsätta läsa några rader innan det är dags för sängen...


Annars har jag kollat på lite tv idag, gillade inkognito - det var både spännande med mest rolig.

Av Marie - 8 januari 2013 22:50

Sitter och konstarterar att det är onsdag imorgon, det betyder ett nytt avsnitt av Scandal, åh det är så roligt att se - har nu följt det i några veckor och jag hoppas att säsong 2 redan ska börja rulla nu till våren?? Fast jag vet ju inte ens hur många avsnitt som visast ur säsong 1, det kanske inte blir någon fortsättning förens till hemsk tanke hösten. Men nu ska jag se ett avsnitt ur en serie som även det går på kanal 5, fast den hade det stora nöjet att visas redan förra veckan efter all julledighet. Något måste man ha att följa annars kan man väl inte ha så mycket att göra, eller? Det finns specielt två personer i serien som jag tycker verkligen passar ihop. Han gillar henne, hon verkar gilla honom fast hon ser alltid till att vara med någon annan i visa situationer, men jag hoppas att de kommer att bli ihop. Sen vet jag inte hur jag ska lyckas med det?? Annars har kläderna som jag beställde kommit hem, funderar kanske på att ha en av tröjorna på mig imorgon om den inte är för varm och det inte är särsilt kallt ute, för då går det ju nästan inte att stå ut, men det ser inte ut som att det ska bli så varmt imorgon...


Jag höll på att glömma att ladda iPoden min räddning i när jag åker kollektivt, då kan jag verkligen koppla av. Det enda nackdelen är när jag nästan glömmer att stiga av. Någon gång har jag förvånat stirrat ut på hållplatsen och undrat om jag verkligen är framme. Så ibland är det lite för bra hjälpmedel mot att koppla av, när man inte vill gå av utan bara sitter och lyssna en liten stund till...

Snart blir det dags att läsa några rader till, innan jag slocknar helst fort.



Sitter och lyssnar till den här, en av favorit filmerna speciellt när Jack Sparrow hittat på djävelstyg.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards