I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Marie - 3 februari 2013 23:32

Har idag hittat en dalahäst som jag såg på skansen ett par dagar förre jul, men då inte köpte utan tog spårvagen och åkte hem. Jag bara älskar gjutjärn, jag gillar känslan men även matrialet. Så när jag hittade dalahästen igen i gjutjärn så var jag bara tvungen att slå till, ville så gärna handla den när jag såg den i fönstret inne på skansenbutiken. Där var den dock dyrare än vad jag nu betalade, 6:- mer än vad hästen + frakt kostade. Men nu kommer den att bli så fint i fönstret eller på hyllan, har inte riktigt bestämt mig för var den ska stå? Den får stå där den ser bäst ut. De hade mer saker i gjutjärn men det får vänta lite, har inte plats att sätta dem på (ljuskronor i taket och adventsljusstake i gjutjärn) I like.


Annars har jag inhandlat en blomma idag, en yuccapalm som nu pryder sin plats. Fast den kommer snart att få en annan plats måste bara inhandla en till lampa först. Det kommer nog att bli snyggt när det är klart.


Sen har jag läst lite grann, men jag har inte hunnit så långt men det tar ett tag att komma in i boken speciellt när det var några månader sedan man började läsa den. Men snart så har jag nog kommit in i den, men det ska nog gå bra. Känns som att jag vill se Walk the line, men det får nog bli en annan dag för nu är jag trött. Hade tänkt göra mer nu, men det känns som att jag kan göra så mycket nu. Så det får jag ta och göra imorgon...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards