I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 28 februari 2013

Av Marie - 28 februari 2013 21:24

Idag har jag kollat på webbtv, som vanligt kommer ett par nya avsnitt av program ut som jag följer varje vecka. Men jag kollar även på  en video där Josh Groban talar om hur musiken till albumet kom till och hur det låter och  varför det låter som de gör på albumet. Nu kan jag förstå varför det låter så mäktigt, det är väldigt mycket som äger rum samtidigt och de har verkligen testat olika sätt för att få fram soundet till det här albumet. Annars har jag skrivit lite grann men även läst något kapitel, men just nu när jag skriver så tar det mest tid från allt annat. Men kanske att jag tar och kollar på ett avsnitt av CM, vi får se. Men det är kul att vara inne i en skapelseprocess, för att det händer saker nästan hela tiden. Man sitter och funderar på saker, eller man hör något eller ser något och det kan man senare skriva om dem.

Av Marie - 28 februari 2013 15:24

Nu har albumet äntligen kommit, en dag försenad. Jag har ännu inte lyssnat på albumet, jag lyssnade på delar av albumet igår via iTunes store så gillade jag den, men jag har ännu inte hört så många av en hel låt. Men jag längtar efter att få lyssna på hela albumet, och jag tänker ladde upp den i iTunes så att jag kan föra över låtarna till iPoden lite senare. Såg också att Josh Groban kommer till Sverige i slutet av maj förbi Globen under hans nya turné. Och nu funderar jag på om jag ska gå eller inte?? Jag har hela helgen på mig att bestämma mig, för att biljetterna släpps inte förens nästa vecka.


Jag kan tänka mig hur det kommer att låta i Globen när man lyssnar på albumet så låter det mäktigt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards