I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 14 februari 2013

Av Marie - 14 februari 2013 21:18

Ett hus ska vi ha, ett barn ska vi ha, en bil ska vi ha,
som kan starta och gå!
Nära till en affär med de mesta i!
De du!
Jo du!
Så ska vi ha det!

 

En hund ska vi ha att ge vår kärlek till!
Och möss och fåglar ska vi ha, om vi vill!
Och hummer och gås och pastej till mat!

De du!
Jo du!
Så ska vi ha det!

 

En häst ska vi ha i vårt stall!
Och den finaste säng som kan fås för pengar,
kök och porslin!

De du!
Jo du!
Så ska vi ha det!

 

Men, jo du, jo du, vart ska vi få pengarna ifrån?
Jag är för fattig och du är för sjuk.
Jag är arbetslös och du är utbränd!
De du!
Jo du!
Var ska vi ta det?

 

En dikt jag skrev för många år sedan och som jag hittade av en slump igår.

Av Marie - 14 februari 2013 19:25

Nu har jag nästan gjort allt som jag hade tänkt göra idag, sen har jag också gjort andra saker naturligtvis. Det känns riktigt skönt att få boka av det från listan. Men ännu återstår det lite grejor men Rom byggdes inte på en natt, och jag behöver inte göra allt på en gång. Men jag kan ta titta runt lite på vad det är som kanske ska ges bort/ och vilka böcker som jag är intressarad av i årets bokrea. Under tiden som jag sitter och kolla på lite olika webbtv, i brist på annat. Blev ändra planer så jag får väl ta och försöka ta mig till gymmet på måndag. Men det är inte helt fel det heller. Nu ska jag snart se Ted, får se om jag tycker att den är så rolig som trailen visar.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards