I huvudet på Aponi

Alla inlägg under juni 2009

Av Marie - 25 juni 2009 23:39

Ja, undra vad kan tänkas betala nuförtiden. För det har gått upp lite från förra gången + att dollarn står högre än då. Det bästa är väl att det finns 4 packet att välja emellan, det sämsta är väl priset - mellan 104 - 520 $, man får väl börja spara, eller bilda aktiebolag för Bsb manger och/eller skivbolag tror att fansen är gjord av pengar. I dessa priser ingår inte biljett, mat, boende eller resa + att man måste vara fanclub medlem för att handla. Man får väl snart börja undersöka om det verkligen finns pengaträd, för vissa har tydligen hittat dem.


Nå vad får man då?

VIP Brons

Vara med vid soundcheck och lyssna på 3 - 4 sånger, och sedan lämna anlägningen. Till en kostnad av 104 $ eller 842 kr.

VIP Silver

Vara med vid soundcheck och lyssna på 3-4 sånger,

fråga och svar, + ett gruppfoto med Bsb

(detta vad som förra gången man vann) kostar 208 $ eller 1684 kr

(till priset av vad VIP kostade då)

VIP Guld

Vara med vid soundcheck och lyssna på 3-4 sånger,

fråga och svar, 1 för signerad foto +

1 indvuellt foto med Bsb kostar 312 $ eller 2525 kr

VIP Platinum

Vara med vid soundcheck och lyssna på 3-4 sånger, fråga och svar,

1 försingnerat foto + 1 indvuellt foto med Bsb

Backstage tour och mycket mer till en kostnad av 520 $ eller 4210,50 kr.


För bra för att vara sant eller bara anmält dyrt? Välj själva.

Av Marie - 25 juni 2009 22:59

Jag fick nyss en chock eller ja tagen på sängen i alla fall, jag hade ingen aning att Bsb börjar turnéa i år ( än mindre kommer till Europa i december redan) jag har inte vart aktiv på deras hemsida tillräckligt tydligen. Undra när de kommer hit, och på vilken arena man kan se de på senare i vinter? För det här betyder att albumet är klart, typ och det går snart att beställa. Äntligen börjar sommaren -09 på allvar, fast det var si och så med informationen rörande turné -09 och ett nytt album. Om albumet kommer ut den 17 augusti som jag drömde om tidigare i år, då vet jag inte vad jag ska tro! Mer än att det är på gång.


Nu har jag inte många sidor kvar i Rättarens tid, och jag har redan nu börjat söka rätt på nästa bok som jag ännu inte läst. Får se vilken den blir imorgon då jag förmodligen har bestämt mig för vilken det får bli. Jag tog i alla fall och gick en promenad idag igen, det är nästan som man måste tvinga iväg sig, annars kommer man inte iväg alls utan fastnar framför något annat som tar en massa tid. Men det ska ju vara så nyttigt att gå ut och gå som man måste tvinga på sig lite motions-tid också. Sen får jag se vad som händer imorgon? Jag har lite jag vill göra ett bra tag nu och det är att bestämma mig hur jag vill göra, men det tar jag nog och gör imorgon istället.

Av Marie - 24 juni 2009 22:49

Nu vet jag inte hur jag ska göra? En spelkonsol eller inte? Det verkar finnas en hel del spel som släpps senare i år om inte annat. Men jag vet i alla fall om att jag vill ha lite smycken, som jag inte fick tag i/hann med att titta på nere på Kanarieöarna, och jag får se om jag får tag i ett av armbanden innan hösten, som jag vill ha - för det skulle nog se rätt snyggt ut, tror jag. Men det känns som att det finns en hel del som jag skulle vilja göra, bland en hel del annat så det känns som jag är rätt kluven just nu. Det kanske märks? Men jag vet i alla fall om att jag ska nog ta och fortsätta spela sims 3 nu i alla fall, och sedan ska jag nog ta och försöka läsa ut boken under morgon dagen, för nu börjar jag bli trött, men jag har tänkt kolla på CSI Miami först innan jag tänker knyta mig för idag.

Av Marie - 24 juni 2009 21:41

Och så kom jag äntligen till skot, med att beställa min tv-serie för sommaren, och sedan har jag äntligen bestämt mig att jag inte vill ha någon bärbar konsoll hur billig den än må vara, för jag vet ändå att jag inte kommer att använda den så mycket så det är inte värt det. Men det tog ett tag att bestämma sig, vilket är en del av vad jag har gjort idag, istället kommer jag att handla sånt som jag vill ha, och i höst ska jag passa på att handla lite från Ikea, får göra det efter att den nya katalogen har kommit. Annars ska jag försöka få in bilderna i min dator innan veckan är slut, jag måste undersöka lite först, innan bilderna från Kanarieöarna finns att komma åt, och jag hoppas att det kommer att bli gjort också. Annars så har jag tagit och promenerat idag och även spelat en del sims 3, och det har faktiskt var rätt kul, men det finns en hel del i spelet som jag ännu inte har stöt på så det skulle nog vara bra att läsa in sig lite om hur det kan vara eller hur man gör ibland.

Av Marie - 23 juni 2009 19:31

Tänk vilket fint väder, vi haft så här inledningsvis på veckan. Det är så skönt mot allt detta regnande, så här långt denna regniga halvår. Det är skönt att sitta ute och läsa en stund i solen eller att promenera utan att hela tiden bli blöt. Hoppas att inte hela sommaren regnar bort, som den gjorde förra året. Annars har jag promenerat en stund i det fina vädret och redan läst lite över en tredje del ur Rättarens tid, den tredje i triologin av Ulf Broberg och Peter Lundström som tidigare i serien utkommit med Iskallt våld och Onskans väg. Det finns även en ny bok, men hänger inte ihop med dessa som jag nyss nämde. Lite senare ska jag ta och beställa hem tv-serien, Grey's anatomy, det är nästan en evighet sedan jag köpte en ny tv-serie och det känns som att det är dags för en ny i väntan på att Gossip Girl 2 kommer i höst, för de jag redan äger, har jag ett antal gånger och jag vill ha lite förnyelse. Sedan såg jag att lite senare den här veckan så kan man köpa konsolen som jag fundera på i helgen billigare än man kunde göra då, så nu kan jag fundera en sista gång om jag ska ta och slå till eller helt avstå. Får ta och bestämma det lite senare...

Av Marie - 22 juni 2009 23:21

Jag ska se om jag inte ska ta och se över det jag vill beställa imorgon, så jag hinner få hem lite nya filmer och en ny tv-serie innan helgen. Jag måste passa på när jag ändå ska beställa att göra det ihop, sen får jag se om jag även tar och beställer lite annat när jag ändå håller på? Annars får jag nog ta och städa imorgon förutom att jag ska ta och promenera lite längre sträcka än den jag gick idag. Sen får jag se vad mer jag hinner med? Men jag ska nog ta och försöka läsa ut en av mina böcker i alla fall, så man får nått gjort på den fronten med. Jag har läst lite i mina nya böcker om Asperger syndrom, och jag har alltid hävdat att jag inte har något special intressen men tydligen så räknar psykiatierna, läsandet som ett sådant, men jag tror ändå inte att det är på samma grund av vad de tycker och det jag gör, så det gäller nog inte jag i alla fall, för jag går inte under när jag inte får läsa, jag tycker bara om att koppla av framför en bok - lite då och då.

Av Marie - 22 juni 2009 22:44

Jag kom och tänka på vad mina favoriträtter kommer ifrån, när jag satt och funderade lite idag, medan jag solade mina 20 minuter. De flesta kommer ifrån Sverige, någon enstaka från Spanien men mest från Italien. Det franska köket finns bara reprisenterat i form av Brieosten, sedan är allt annat oätligt. Italien har ju några pastarätter, som lasange till exmpel och sedan pizza, och av deras ost så kan man äta en hel del av Mossarellan, men mer bevandrad är jag inte i det italienska köket än så. Och ur det spanska äter jag helst lamm, spansk korv, svärdfisk och tonfisk. Men nog av mitt ätande, nu har jag spelat lite mer sims 3 sedan sist och nu har äntligen föräldrarna till dem dött. Så barnen får möjlighet till att skaffa egna familjer. Får se hur många generationer som jag kommer orka föda upp? Mendet ska bli kul så länge det varar.

Av Marie - 22 juni 2009 18:56

Idag har jag spelat en hel del sims 3, och en av mina familjers son har nu gift in sig i den familj som jag spelar för närarande men det var inte lätt, till en början så gillade hon inte honom. Så det tog flera dagars övertaling innan de till slut gifte sig, sen dröjde den inte länge förens deras son föddes.

 Annars har jag läst några sidor och ska snart börja läsa en deckare men innan dess tog jag och tog en promenad idag, och det märks att jag inte har kommit ut på mina promenader på ett par dagar nu. Får se om jag orkar gå mina två promenader imorgon, annars så tänker jag ta och beställa hem lite filmer och så nu i veckan, det känns så tråkigt att se om filmer hela tiden och inte se något nytt, jag hittade lite film som hade nersatt pris. Det är kanske läge att slå till?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards