I huvudet på Aponi

Alla inlägg under juni 2009

Av Marie - 16 juni 2009 22:19

Jag har en sådan vansinnets lust att köpa någon Tv-serie box att titta på i sommar utefall om det ska regna mera, sedan var det ett tag sedan jag köpte en tv-serie, inte sedan OC och det är snart 2 år sedan, jag ska köpa Gossip Girl 2, men den kommer inte förens i höst och så länge orkar jag inte vänta. Det är ju sommar nu, och inte så mycket att titta på, för snart börjar jag se om OC pga tristess. Får se om det blir Grey's anatomy eller Numb3rs?


I höst kommer säsong 5 av Grey's Anatomy, men vem orkar vänta tills dess för att köpa en box med alla 5 säsongerna? Nej, nu köper jag den med 4 säsongerna och så väntar jag och betäller Grey's anatomy 5 och Gossip Girl 2 samtidigt istället, här orkar jag inte gå och vänta.

Av Marie - 16 juni 2009 21:10

Ja, idag tog det en stund innan jag satt mig framför datorn, det är inte första gången, men tidigare har jag inte suttit länge utan bara tittat in en stund för att sedan suttit i solen en stund (såg ni att solen var framme idag? Det var nästan som man fick en chock.) och sedan har jag promenerat mina två varv. Annars har läst en del idag, det var riktigt skönt inte göra annat för en stund än att bara läsa. Men jag har även hittat en ny smyckes webbshop eller ny och ny, jag upptäckte inte att de sålde smycker via hemsidan för igår, men jag blev genast sugen på att köpa lite smycken, jag hittade inga som föll mig i smaken på kanarieöarna, men där måste man nästan leta en stund för att hitta  butikerna som säljer äkta silver och guld, och jag stod och titta in i en men jag tyckte inte jag hade råd med den, men de sålde snygga smycken i guld. Nu gäller det bara att bestämma sig, innan man kan beställa hem smyckerna. Jag har ju en del smycken från när jag var liten som jag inte kan använda pga att de bara är silver vilket är 83 % rent och som jag fick utslag av, så jag slutade använda dem, medan de jag själv köper, lite guld men framför allt sterlig silver (92,5 % rent) får jag inge nickelutslag av, vilket jag inte vi ha tillbaka då det gjorde väldigt ont (utslagen). Men jag imorgon funderar jag på att kanske åka ner till centrum igen, och titta runt en stund. Annars kanske jag gör det på torsdag istället, jag har inte bestämmt mig helt enkelt, men det skulle nog vara bäst att få det avklarat imorgon kanske? Jag får se hur jag gör, helt enkelt.

Av Marie - 15 juni 2009 23:44

Sedan sist har jag gått ytterligare en promenad, och det var verkligen skönt att komma in i värmen igen. När kommer det lite sommarvärme och sol? Sen har jag lite planer angående mitten på veckan och jag hoppas att jag kommer iväg till det, jag har ju så länge velat komma iväg till att shoppa lite smycken. Hoppas, hoppas.Sen var det sorgligt när Cityakutens sista avsnitt visades, det var lite tråkigt att det är slut, men det var kul att se dem som slutade en gång i tiden kom tillbaka. Men det var lite tråkigit att de la ner serien, vad ska man nu titta på istället?

Av Marie - 15 juni 2009 15:53

Jag har än så länge bara tagit och gått en sväng, jag planerar att gå nästa en stund efter middagen. Just nu känns det hopplöst att ha katt, pga att jag var borta på semester - en evighet enligt henne, så måste jag konstant gosa med henne. Det är som att jag måste ta igen det vi inte kunde göra när jag var bortrest, men nu tycker jag att det börjar bli lite för mycket gnäll och gullande - jag hinner ju inte göra hälften av det jag ska för att hon vill ha uppskattning, och tro inte att jag får gosa med henne när jag vill? Nej det är bara när hon har lust.

Av Marie - 14 juni 2009 19:34

Nu har jag tagit min promenad, men jag blev blöt så nu tänker jag inte ta och städa hälften så mycket som jag förut bestämde utan tänker ta och skjuta upp det till slutet av veckan, och istället ägna en del av dagen till att läsa istället. Tycker jag har gjort mitt för idag, när jag gick och blev blöt, så nu tänker jag bara ta och packa upp det som återstår av packningen, städa undan det värsta och sen tänker jag ta och läsa ur Tempelriddarnas arv. Annars kan jag inte komma på något nu som jag skulle vilja göra, för det känns som att jag inte ska spela sims 3 idag, för att jag har så svårt att sluta när jag väl har satt igång och spela det. Sen tycker jag att det är på tiden att jag börjar att läsa ut Tempelriddarnas arv, inte för att den är bra för det är den, det är bara det att jag snart vill börja läsa en ny bok, så därför skulle jag vilja lata mig en stund. Genom att inte göra hälften så mycket som jag först hade tänkt göra, sen får jag se vad som händer imorgon? Om det blir som jag hade tänkt ta och göra imorgon eller om det blir en av mina mindre lyckade dagar, då det inte blir som jag hade tänkt det.

Av Marie - 14 juni 2009 14:42

Om en liten stund ska jag forsätta packa upp från min resväska, jag orkade inte riktigt plocka upp allt igår. Sen ska jag ta och gå på en promenad, i regnet, får se om jag tar och går ytterliggare än lite senare idag? Men sen ska jag väl så smått börja att städa mitt rum, *suck*. Men en sak i taget, sen får jag se vad jag hittar på imorgon, eller så börjar jag städa idag och slutför det imorgon? Det finns många allternativ, men så lite med tid, jag borde nog ta och sätta igång nu, för att hinna börja slutföra hälften av det jag planerat att göra.

Av Marie - 13 juni 2009 23:08

Jag tog och gick en promenad i regnet (igen) idag, men det regnade inte lika kraftigt idag som igår för jag blev mindre blöt idag. Får se om jag tar och går en längre strecka imorgon? Svenska forskare har ju kommit framtill att kvinnor ska komma upp till 12 000 steg varje dag, det var nog manliga forskare som kom på den rönen. Eller var tror ni? Det är jättetråkigt att gå, och just nu orkar jag inte komma upp i så många steg per dag, jag går bara hälften ibland när jag går mina promenader ute för jag räknar inte det jag går inne.


När vi satt och väntade på att borda vårt plan mot Stockholm i onsdags så fick de som skulle till Oslo, fick vända tillbaka till Kanarieöarna igen. Det hade börjat brinna i ena motorn, vilket de släcker och de kan flyga hem på minst en mortor, men pga planet som störtade så vände de tillbaka istället. Kul att inte få komma hem och sova i sin egen säng.


 Jag ska nog ta och börja packa upp min packning lite smått, sortera det som ska tvättas och de som inte har används för att imorgon måste jag nog till att städa mitt rum, och då kan jag börja så smått att börja röja av lite innan jag blir alltför trött och hinner med att läsa några rader ur boken Tempelriddarens arv, som jag håller på att läsa just nu. Sen får jag se vad mer jag hittar på att göra imorgon?

Av Marie - 13 juni 2009 18:35


Han har en söt katt, men annars var det roliga frågor, allihopa som kom med under den här månaden. Lite senare kanske jag orkar skriva lite om idag också?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards