I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Marie - 19 januari 2009 22:30

Det man slås av, i alla fall jag när jag ser på Sex and the city eller någon annan serie att jag saknar den gemenskapen som de har. Men det är nog bara dem som inte har några vänner som kan sakna något de inte har, de som har vänner vet nog inte om vad det är dem har. Ibland är det jobbigt att inte ha några vänner, för att man inte har så värst många att prata med. Dem är heller inte lätta att hitta, eller så är det bara jag som tycker det efter att jag varit mobbad under så många år. Tycker det är skönast att vara hemma än att gå ut och det hjälper inte till. Så jag vet inte heller var jag ska hitta några heller, är rädd för att inte kunna lita på dem. Men ibland är det svårt att låssas, nästan smärtsamt att inte ha någon att berätta saker för. Att det ska vara så jobbigt, om man ändå kunde ha haft det lätt att få vänner eller hålla dem kvar. Det som är ensam känner sig ännu ensamare, än de egentligen är. Men det är inte lätt att bryta det mönster som har tagit så långtid att bygga upp, att falla under en sådan kort tid. Men om det ännu var möjligt att få vänner så skulle det nog vara det bästa sättet mot att känna sig ensam.

Av Marie - 19 januari 2009 21:00

Sidobordet 799:-

Läs/golvlampan Kvart 169:-/st

Bordslampan stockholm 595:-

Soffan 3,5 stockholm 13 995:-

Vas stockholm 329:-/st

Stol stockholm 1295:-/st

Golvlampa stockholm 995:-

Fåtölj stockholm 2495:-

Avlastningsbord Liatorp 1695:-

Bokhylla Liatorp 2195:-

Klädskåp Hemnes 3195:-

Spegel Hemnes 699:-
Linneskåp Hemnes 1895:-

Av Marie - 19 januari 2009 15:12

Jag sitter och kollar på kläder, kan inte låta bli att titta på mer somriga kläder då det fortfarande är vinter ute. Men klänningarna ser väldigt vackra ut, men beställa det får man göra senare - åtminstonde om några veckor. Just nu känns det bara konstigt att beställa, men kanske det för att det har börjat snöa igen? Eller så är det för att jag ska försöka gå ner några klädstorlekar, då är det billigare att inte köpa kläder på ett tag. Pilates dvd kom föresten hem idag, men jag ska inte hämta ut dem förens i morgon. Det känns inte som min dag i dag, känningar av magen och vädret som lever rövare. Sen skulle det vara bättre att komma iväg lite tidigare, men inte för tidigt. Jag har i alla fall bara 4 sidor kvar av boken innan jag bytter och det kommer nog att gå undan på de få sidorna, jag lyssnar även på en ljudbok - Sagan om ringen och de har äntligen kommit in i Moria. Sen tog jag och kollade på filmen som jag fick i julklapp igår, 27 dresses, den var kul. Men jag måste nog se om den, för jag misstänker att jag var för trött för att förstå alla skämt.


Den handlar om en ung kvinna som har vart brudtäna på 27 bröllop, och jobbar som en assistent på en firma, vars chef hon är kär i. En dag dyker hennes syster upp och hon börjar att dejta chefen istället för henne själv, och droppen blir när hon som brudtärna ska planera bröllopet åt sin syster och mannen som hon är kär i. Det finns dock en annan man med i bilden, som skriver om bröllop i en av New York:s veckotidningar. Han börjar att skriva om henne, och hur hon är som person, som har varit brudtärna åt så många men hittills inte blivit gift själv. Hon vet inte ännu vem han är, och blir bara irreterad på honom och de munhugs en hel del. Men tillslut gifter hon sig och gissa vad? Alla hennes brudtärnaklänning som hon har haft på dem 27 bröllopen bärs nu upp av bruden för just det bröllopen. Vilken perfekt sätt att betala tillbaka, för hur fula deras klänningar har varit.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards