I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Marie - 26 januari 2009 22:49

Adien satt på skoltrappan och tittade ut över havet av huvuden som flött omkring nedanför hennes fötter, med andra ord började skolgården att fyllas på av studenter. Men hon var helt ensam, hon hade en gång haft en vän men det var så länge sedan att hon nästan glömt bort hur det kändes att vara tillsammans med någon - dela tankar med någon annan än sig själv som omväxling. Hon hade i några dagar nu suttit i trappan och väntat på att den skulle fyllas upp av andra ungdomar så att hon i smyg kunde sitta och spionera på Pederik innan det ringde in. Varför skulle det vara så svårt att gå fram till en kille och säga att man gillade honom? Plötsligt kände hon en hand på sin axel och tittade upp.

***

- Vad sitter du här för? Blir du inte kall?

- Nej, så länge har jag inte suttit här.

Pederik satt sig bredvid henne.

- Har du suttit här länge?

- Nej, bara ett tag.

- Väntar du på någon?

- Inte nu längre.

- Bra, då kan du följa med mig in i värmen.


Pederik sträckte fram handen och hjälpte Adien på fötter innan han öppnade dörren för henne. Mina spanare såg att hon ronade lite innan hon klev in, men om det är från värmen eller någon annan är för tidigt att avgöra. Vi får se vad framtiden har i sitt sköte för dem.

xoxo - GossIp WomAn

Av Marie - 26 januari 2009 21:34

Ni kanske undrar varför jag inte har skrivit ett inlägg förens nu? Det är för att jag spenderat nästan hela dagen med att spela CSI:NY, jag har hunnit med att träna en stund också, men jag har framför allt suttit och spelat. Det är så roligt och för en stund får man vara någon annan, jag har medans jag spelat upptäckt att jag måste ta och städa skrivbordet igen. Gör man verkligen inget annat, slår det mig? För jag tycker inte det. Men sen har jag också hunnit med och läsa lite också, inte så mycket som jag skulle vilja men det går frammåt. Det verkar nästan som att när jag väljer många böcker då får jag något annat att göra istället för att bara läsa och när jag väljer för få böcker så verkar jag inte göra annat än att läsa. Det verkar inte finnas något mellanting - i alla fall inte just nu.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards