I huvudet på Aponi

Direktlänk till inlägg 5 september 2014

Det är så kul, Sims 4:a

Av Marie - 5 september 2014 23:12

Igår slutade med att jag inte har lust att göra någonting här inne. Men idag så kom sims 4, fast teknisk sett så släpptes den igår, men jag beställde den igår så det var bara att sitta fint och vänta. Och spelet då? Det är jätteroligt och så pass annorlunda jämnfört med 3:an. Det laddar snabbare, man kan kontrollera personerna på nya sätt. Tex så var man tvungen att bli vänner innan man kunde gå vidare i sin relation (vad jag minns av 3:an) men nu kan man gå rakt på med relationen och så byggs vänskapen upp samtidigt (det finns olika staplar) men en sak som är ny är att man kan ta ett gravidetstest och efter det så börjar det synas, samt att man kan amma barnet (mamman) medan pappan snällt får flaskmata barnet. Vad som dock har tagits bort är att man inte kan köpa nya sängar och lägga barnet i, utan den säng de har ibörjan är den som det har kvar tills de växt upp. Och det gjorde min på lite mindre än 27 timmar och blev då ett barn. Så nu behöver man inte vänta längre på att det ska bli äldre. Vilket är kul. Sen har jag inte hunnit spela så många timmar då det kom i eftermiddags, men det är kul att det är så pass olikt sims 3. Sen finns det flera andra nya sätt som simmarna är olika och det är känslorna. Jag har inte sätt allt ännu men jag har sett att de kan nästan bli bråk om de inte har samma "mål" när de kommer till myspys. Om det inte har samma mål, så blir det inget av. Något som är annorlunda mot 3:an.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 22 mars 2015 23:15

Det går mycket lättare att blogga på den nya portalen, inläggen sparas automatiskt. Så en del problem som jag tidigare haft med att allt förvinner efter att min uppkoppling blir svajig, är nu mera ett minne blott och jag tycker att det är så skönt. S...

Av Marie - 7 februari 2015 23:17

Sitter och fundera på om jag ska beställa hem lite musik? Har en rabattkod som går ut i dagarna och jag minns att jag pratade om runt jul att köpa hem lite mer musik. Jag älskar musik, synd bara att det inte släpps så pass ofta som jag skulle vilja b...

Av Marie - 6 februari 2015 21:49

Var i behov av lite essiebutton humor, och så fick jag det idag. Det är nästan som man blivit beroende.     Får läsa lite mer på ...

Av Marie - 3 februari 2015 22:36

Sitter och tittar på några serier, försöker varva ner. Får se om jag lyckas eller om det istället blir tvärt om. Annars har jag läst lite ur boken idag innan jag försökte låna om den och den fick samma utgångsdatum som den jag redan hade och nu går i...

Av Marie - 2 februari 2015 23:08


  Jag blev positivt överraskad av att dessa låg i min brevlåda idag, trodde att det skulle ta längre tid. Men jag blev glad när jag såg att paket hade kommit. Kan knappt vänta tills jag kommer att använda dem. Det ser så enkla och små ut, precis v...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards