I huvudet på Aponi

Alla inlägg under augusti 2009

Av Marie - 23 augusti 2009 20:23

Nu har jag dansat en stund, man blir trött i kroppen men klar i knoppen, hur det nu kommer sig? Får se om jag tar och dansar en till dans idag eller inte? Just nu sitter jag och väntar på smulpajen i ugnen ska bli klar, min första i år men även min första med kardemumma istället för kanel. Får se om det blir god? Annars är jag nästan helt inne i Hymnotisören, nu har jag kommit halvvägs och det är lika kul att läsa den, undra om den i framtiden kommer att filmatiseras som alla andra böcker i samma genre blivit. Sen ska jag nog ta och kolla på lite mer Förhäxad innan kvällens höjdpunkt kommer - CSI NY, reprisen från i måndags. Sen får jag se vad som händer...

Av Marie - 22 augusti 2009 21:31

Jag har läst en ett par kapitel idag och är inne på ett rätt läskigt ställe just nu, man är med i realtid då någon försvinner, samtidigt som de inte vet vem det är som är gärningsmannen. Men en stund i eftermiddags tog jag även och gick en runda, och nu har jag under 8 minuter kvar av Män som hatar kvinnor, av ljudboken alltså. Sen har jag i omgångar tagit och spelat Sherlock Holmes The Awakened, men även tittat lite på Förhäxad när jag har blivit för trött på spelet. Men jag har heller inte slutat att läsa helt utan tagit små pauser då jag läser i väntat på tex datorn ska starta upp. Men annars känns det rätt befriande att för en stund komma bort från verkligheten, och drömma sig in i en bok för en stund, det är rätt avkopplande. Annars sitter jag och tittar på lite drömresmål, dit jag skulle vilja åka igen - helst redan nästa år. Vet inte om det blir av, men man kan alltid drömma sig bort en stund. Men jag vill så gärna åka dit igen, undra vad jag ska göra då?

Av Marie - 22 augusti 2009 00:14

Idag blev Howie 36 år. Grattis Howard/Howie

Av Marie - 21 augusti 2009 19:42

Idag kom det hem ett spel och en film, som jag passade på att beställa samtidigt som jag bokade lite saker som kommer i höst, och för en stund sen kom ett mejl om att Män som hatar kvinnor kommer redan på måndag. Får se om det stämmer eller inte? Kanske dyker min senaste inredningsbok upp då också? Jag sitter och bläddrar i ikea katalogen och kollar på saker som jag vill köpa, det är inte mycket av vad jag behöver som fick plats i katalogen den här gången så det är tur att hela sotimentet finns på nätet. Ute trummar regnet nästan med ett sövade ljud mot tegelpannorna, men om det är ljudet eller lågtrycket som gör mig trött, får vara osagt vilket, för jag vet helt enkelt inte svaret själv. Men jag sitter och spelar Sherlock Holms; The Awakened, så pass bra det nu går, måste ju kämpa mig att förbli vaken. Men det är rätt så kul att få ett avbrott från Förhäxad en stund. Får se om det blir något mer för idag, eller om jag ska ta och läsa lite mer?

Av Marie - 20 augusti 2009 22:40

Hu, nu är jag alldeles mätt på intryck för idag, har ju nu kommit hem efter festen, tog och läste ett kapitel i bilen i väntan på att komma fram, och Hypnotisören börjar bitas sig fast under skinnet på en. Det verkar vara en hel del som händer i boken. Ska nog ta och läsa lite till innan CSI om jag hinner, annars kan jag alltid läsa lite innan jag går och lägger mig. Sen får jag se hur trött jag är, om jag orkar sett ett avsnitt av Förhäxad eller om jag tar det imorgon? Annars jag lite planer för nästa vecka, kanske tar jag och delar upp min smyckesbeställning, och beställer några grejer redan nu? Jag orkar inte vänta tills senare i höst. Annars skulle jag kunna ta och åka och hälsa på farmor någon dag, vi får se vad jag hittar på?

Av Marie - 20 augusti 2009 15:42

Idag har jag gått på en promenad sedan mer än en vecka tillbaks, och nu lyssnar jag verkligen på slutet av Män som hatar kvinnor som för övrigt kommer nästa vecka, för jag har nu kommit till epilogen. Det märks att det var ett tag sedan jag läste boken, för jag minns inte exakt allt i rätt ordningsföljd. Men vad gör det, när du kan läsa om boken? :) Annars har jag precis börjat komma in i Hypnotisören, och jag tycker den är bra - så här långt. Men jag tänker ta och läsa lite mer och börja fundera på vilka kläder jag ska ha på mig, jag ska nämligen gå på födelsedagsfest. Undra vad det blir för något? Ska nog kunna komma på vad jag ska sätta på mig, om en stund, först ska jag nog ta och äta lite och läsa en stund och så löser nog resten efterhand. Jag hinner nog skriva lite till senare, efter festen och i väntan på CSI.

Av Marie - 19 augusti 2009 19:57

Och just när jag trodde att jag sett allt och bestämt mig så kommer Playstation 3 Slim, tänk om man hade haft en större tv, min är nog i det minsta laget, men den ser snygg ut, den har en stor hårddisk är mindre än tidigare, drar mindre ström och går att ställa på höjden, men den säljs separat. Synd att man bara har 21 tum, jag tror att den är för liten skärm för Playstation 3, annars skulle jag inte tveka om att slå till. Får väl vänta tills man flyttar eller tv lägger av så man kan köpa större tv, men gott samvete. Jag tänker nog ta och beställa lite smycken snart, jag tycker jag inte gör något annat än att gå och vänta och fördriva tiden. Idag har jag i alla fall tagit och börjat läsa Hypnotisören av Lars Kepler, får se om den är något bra och om jag skriver lite om den här sedan? Annars ska jag nog ta och återgå till att kolla på förhäxad, men kanske tar jag och ger fler mode tips i framtiden? Det var rätt kul att skriva om något nytt.Sen tog jag och kortade av klockarmbandet idag, så nu kan man inte snurra den runt sin egen handled.

Av Marie - 18 augusti 2009 22:16

Jag får ta och dansa en stund imorgon istället, glömde bort att jag sträckte mig idag.Men jag har legat och läst en stund och även lyssnat lite på Män som hatar kvinnor och det är nog på tiden och boka den nu, innan den släpps. Annars har jag tittat lite på förhäxad och jag har lite planer på att se ännu ett avsnitt idag.


Annars är det lite mer saker som jag är sugen på att handla. Tydligen kan man nu köpa Straight Through My Heart på iTunes, men jag ska nog vänta tills det går att köpa singeln för att se om det finns med några b-sidor annars får det vara, jag har inte plats för singlar för att det är någon låt på. Får se vad jag tar och gör? För jag tog i alla fall och fylle på bokhylla lite med lite nya böcker, men det är mer saker som jag har gått och länktat efter. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards