I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Marie - 10 februari 2009 22:59

Idag har jag läst en del ur Där regnbågen slutar och än så länge kan jag säga att det är en rolig bok, för hon gör osmarta saker, som att skriva att hon kanske är kär i personen i fråga när hon tror hon chatar med en kompis för att ta ett exempel. Och jag har kommit rätt långt med boken, har redan nu läst ut 1/4 del av boken, som helt är skriven i chat- sms- mejl- och brevform. Jag hoppas också att jag ska vara så pass pigg imorgon att jag kan åka ner till centrum en stund, men om jag inte orkar så skjuter jag på det. Men nu ska jag och koka mig en mugg grönt te och kolla på en film innan jag kryper ner undertäcket och hoppas jag får sova en hel natt i rad.

Av Marie - 10 februari 2009 18:40

  • Tre namn jag lyssnar till: Marie, Snutan, ?
  • Någonting jag tycker om med mig själv: envis, ärlig
  • Någonting jag inte tycker om med mig själv: Att jag ständigt har ont i magen.
  • Detta är jag rädd för: ormar, hajar, giftiga djur och eld
  • Tre saker jag vill ha varje dag: månadstidningar, postorderkataloger, paket
  • Tre saker jag absolut inte kan göra: ?
  • Detta tycker jag om att göra: skriva noveller och dikter, läsa böcker och blogga
  • Detta vill jag göra just nu: äta glass
  • Bästa känslan: lycka
  • Värsta känslan: att bli mobbad och ha några vänner
  • Egenskaper jag gärna vill att min partner har: lojal, ärlig mm
  • Är jag kär just nu? det vet jag inte?
  • Jag vill gifta mig? ja, om det någonsin finns någon som vill gifta sig med mig
  • Följande saker vill jag göra innan jag dör: se världen, publiserat en bok
  • Min käraste ägodel? ärvesmycke, mina minnen mm
  • Något jag vill ha i present: en ny digitalkamera
  • Detta har jag på mig just nu: t-shirt och kjol
  • Favoritkläder: jeans och en tröja
  • Favoritdjur: katt
  • Följande musikstilar tilltalar mig mest: pop och rock
  • Favoritlåt just nu: so what
  • Roligaste/tråkigaste ämne i skolan: bild/idrott
  • Stjärntecken: stenbock
  • En film jag älskar: ps.i love you
  • Tv-program jag gillar: Csi + miami o NY, förhäxad, OC och Gossip Girl
  • Favoritdoft: lovely av Sarah Jessica Parker
  • Detta äter jag gärna: pannkaka, semlor, pizza och gratänger
  • Dricker helst: vatten och mjölk
  • Favoritgodis: choklad med kolafyllning
  • Hit vill jag gärna åka på semester: hawaii, portugal, nya zeeland, san francisco mm
  • Färg på mina ögon: mörkbruna
  • Min längd: 165 cm
  • Jag tror på: gud
  • Jag spelar: ibland på triss
  • Personer jag beundrar:
  • Så här bor jag: i mitt rum i en villa
  • Antal döda krukväxter i hemmet? inga, just nu
  • Det här tänder mig: ?
  • Det här gör mig avtänd:  ?
  • Favoritfärg: mörklila, grått, beige, vitt, svart och rött
  • Favoritcitat: Gör inte idag vad du kan göra i morgon eller "Me I'm dishonest! And a dishonest man you can always trust to be dishonest! Honestly!"
  • En hemlighet jag vet: som jag fick reda på idag
  • Bästa present jag fått: förra året? min ipod. av mig själv? träffen med Bsb
  • Senast köpta skiva: Some hearts av Carrie Underwood
  • Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: mina ögon och håret
  • Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: min vikt
  • Udda förmåga/egenskap: kan prata på inandning och inte bara på utandning annars kan jag hjälpligt tecenspråk fast jag inte känner någon döv person
  • Om jag vore ett djur skulle jag vara: delfin
  • Vad lyssnar du på just nu? någon reklamslinga
  • Vad har du gjort/ska du göra idag?  jag har vart och köpt medicin mot min förkylning
  • Var är dina föräldrar födda? Sparsättra/Danderyd
  • Vad är det senaste du installerade på datorn?  CSI-NY game
  • Vilken är din favoritrestaurang? sibylla, max mm
  • När badade du i en pool senast? det är några år sedan
  • Hur många barn vill du ha? 2-3 st
  • Vilken musikstil tycker du mest illa om? Opera, hiphop och rap
  • Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?: ja, det jag alltid röstar på
  • Vad har du för TV-kanaler? de flesta, hinner inte se alla
  • Har du åkt moped någon gång? flakmoppe har jag åkt 3 ggr i mitt liv
  • Har du busringt någon gång? nej
  • Har du fått felparkeringsböter? äger inget körkort 
  • Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump? nej
  • Vilken är den plats längst bort som du har besökt? kanarieöarna
  • Har du en egen trädgård? ja en liten
  • Vilken är din favorit bland tecknade serier? Lilla Fridolf
  • Kan du alla orden i nationalsången? tror inte det
  • Badkar eller duschkabin? Dusch
  • Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? lilla kycklingen 
  • Favoritpizza? calzone, banana, hawaii el tropicana
  • Chips eller popcorn?  inget
  • Vilken färg på läppstift använder du? inget
  • Har du rökt jordnötsskal någon gång? nope
  • Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? nopp
  • Apelsin- eller äppeljuice? apelsin
  • Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?  min mamma, moster och mormor vi åt smörgåsbord på ett kryssningsfartyg
  • Favoritchoklad? mörk utan soja lectin = besk choklad annars ljus
  • När röstade du senast? förra valet
  • När åt du en hemodlad tomat sist? vet ej, förra året var det lök
  • Har du vunnit en prispokal någon gång? nää
  • Är du bra på matlagning? lagar inte så mycket
  • Klarar du att tanka själv? självklart
  • Har du beställt något från de där shoppingprogrammen de visar på TV? ja
  • Pepsi eller Coca Cola? Coca cola  
  • Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? prao i bageri
  • Vad var det senaste du handlade? näsdroppar, hostmedicin o tandtråd. innan det godis och glass
  • Har du kräkts offentligt? nej
  • Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? båda om det går?
  • Tror du på kärlek vid första ögonkastet? kanske
  • Har du ringt något betalnummer? nej
  • Kan man vara vän med sitt ex? då krävs det att man har ett ex
  • Vem var det du besökte på sjukhus senast? pappa
  • Hade du mycket hår som liten bebis: ja, jag var långhårig
  • Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?  har inge mobilsvar
  • Vad har du i din väska? en tom plånbok i min för övriga tomma väska
  • Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? dricker te och läser en bok
  • Vad har du att vara tacksam för? har tak över huvudet och pengar på banken
  • Var hittade du den här listan? hos susyj
  • Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät: alla som läser bloggen!
  • Har du svarat på alla frågor?? jaa
  • Av Marie - 10 februari 2009 15:29

    Inatt var jag helt slut men pga att jag hostade och näsan var täppt så kunde jag inte sova. Jag låg och vred och vände mig i 3 timmar innan jag gick upp och drack lite mjölk och snött mig, då det också kom lite blod. Så jag hade tydligen snyttit sönder ett blodkärl, men jag brukar inte blöda så länge, så det slutade innan jag hunnit tillbaka till sängen. Då jag var mer än slut, hade även fått huvudvärk för att jag inte kunde sova. Men tillslut somnade jag - till min stora förvåning och det enda ansträngande jag gjort hittills idag har varit att lägga en räkning på lådan och inhandla näsdroppar och hostmedicin på apoteket. Så nu tycker jag att jag har gjort mitt för idag, jag orkar inte med mycket mer än så. Jag är inte särsilt hungrig, men jag är dock törstig vilket är ju bra. Så jag hoppas att den slemlösande hostmedicinen och nästdropparna av koksaltlösning kunde få en bättre sömn i natt.

    Presentation

    Fråga mig

    1 besvarad fråga

    Kalender

    Ti On To Fr
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28
    <<< Februari 2009 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik

    Gästbok


    Ovido - Quiz & Flashcards