I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Marie - 14 februari 2009 19:26

Just nu sitter jag och går igenom vilka böcker jag är intressarad av att köpa via nätet för den nere i centrum har inte skickat hem ett reklamblad ännu, och där i köper man bara böcker som inte finns på nätet, då spar man pengar och mjölksyra i armarna. Och hittills jag har hittat några stycken, både deckare och annat smått och gått. Mandelkärnan har jag hört ska va bra, och den finns i alla fall med i cdon.com bokrea, jag kan knappt vänta tills man kan jämnföra vilka som har vilka böcker, så man vet vad man vill ha innan bokrean sätter igång. Nu är det ju bara 10 dagar kvar tills den sätter igång. Jippi.....

Av Marie - 14 februari 2009 18:33

01. Stänger du av mobilen när du sover?

Ja

02. Vem såg dig senast naken?

mamma när jag klädde på mig för några timmar sedan

03. Hur såg du ut på högstadiet?

som nu, kort men inte lika rund och långthår

04. Hur kommer du se ut om tjugo år?

förhoppningsvis lite smalare

05. Hur var du på dagis?

var mest för mig själv, då jag inte fick vara med de andra

06. Hur är du att ha som arbetskamrat?

vet inte, jobbar inte

07. Har du celluliter?

nää, hur ser dem ut??

08. Biter du på naglarna?

nej, jag klipper dem

09. Har du något handikapp

ja, ett psykiskt

10. Är du rädd för att få hängbröst?

vem bryr sig om det när man är död??

11. Tror du att gud är en man eller en kvinna?

Gud är väl vad han vill vara

12. Svär du?

ibland

13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen?

NEJ

14. Hur homo är du på en skala 1 - 10?

1

15. Tror du på utomjordningar?

jag har inte möt dem än, men de kanske finns

16. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du?

??? kan inte vara nyttigt att äta samma sak livet ut

17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på?

fisk

18. Har du blivit arresterad?

nej

19. Ljuger du?

kanske nån vit lögn ibland för o skona folk men försöker låta bli

20. Har du kysst en polis?

noo

21. Är du rädd för Securitasvakter?

näää

22. Har du någonting att dölja?

nopp

23. Vad har du på din nyckelknippa?

Nycklar och en kapinhake, som sitter i fasthakad i byxlinningen

24. Är du/har du varit gift?

nej

25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen?

vet inte? har ingen pojkvän och inget att hämta med heller så det blir svårt

26. Kan du laga cyklar?

jo en del av det typ punka iaf

27. Kan du fixa med bilar?

nej, har ingen bil

29. Kan du baka bröd?

jopp

30. Vet du hur man frostar av en frys?

i teorin men jag har bara hjälpt till så jag är ingen expert

31. Vilken tv-serie skulle du helst leva i?

förhäxad, OC eller Gossip girl. CSI blir man väl dödad stup i ett???

Jag utmanar alla som vill!

Av Marie - 14 februari 2009 17:13

Det är kanske lika bra att jag sparar resan ner till centrum tills på måndag då jag faktiskt har en tid att passa därnere, det verkar vara det enda sättet just nu för att jag faktiskt ska ta mig i kragen och åka ner dit. Just nu har jag inget bättre för mig, då jag tagit en liten paus från boken som jag läser just nu. Annars spenderar jag lördagen framför en katalog som vanligt men jag håller även på med att kolla in digitalkamorna igen. Ska se om jag inte har bestämt för vilken jag ska köpa innan vi åker iväg. Jag har i alla fall valt butiken eller i det här fallet internetbutiken fast det har också fysiska butiker runt om i landet, men jag har ingen lust att åka dit bara för det. Men nu har det kommit en ny model av Panasonic Lumix DMC-TZ7 brun som har 12x optisk zoom, hoppas den kommer att gå och köpa innan vi åker utomland, för jag orkar inte släppa runt på ett mindre hus till kamera. Det låter som en bra kamera, undra hur mycket den kommer att kosta och när den släpps, inom kort hoppas jag. Att den är liten gillar jag, då man kan få med den överallt utan att man måste släppa med sig en väska för att få med sig kameran.

Av Marie - 14 februari 2009 03:03

Jag sitter här och suddar lite i en bok som jag har suttit och skrivit på under några år nu. Det hela började efter jag kom hem från Albufeira, Portugal augusti -06 då jag av miljön därnere och med hjälp av ett smycke började skriva om hennes liv. Och via webben fick jag mer information om landskapet och även portogiskiska namn för att få det att låta så sanningeligt som möjligt fast jag aldrig har träffat henne. Nu funderar jag på att även börja skriva om en äldre herre som bor på Kanarieöarna, men det får komma lite längre fram. Först måste jag läsa in mig lite om miljön. Jag brukade skriva på den här berättelsen tills min dator kratchade och med det programmet som den var sparad i, och jag trodde att jag för alltid har förlorat hela matrialet. Det vissade sig dock att jag har i alla fall början även skrivit ner för hand i en skrivbok, så nu kan jag på allvar återuppta jobbet och börja skriva igen.


Filmen jag såg för några timmar sedan var bra, men den hade gärna fått vara lite längre eller så slutade den så man själv får fantisera sitt eget slut. Men nu ska jag fortsätta med historian och sedan gå och knytta mig, och nu börjar ännu en favorit tid. Den första bokrea reklambladet ramlan in på dörrmattan idag, och jag kan knappt vänta tills alla har kommit så man kan sitta och vraka och läsa lite om böckerna på nätet innan man bestämmer sig och slår till. Jag har handlat på bokrean i 10 år nu, så ja jag älskar böcker.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards