I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Marie - 13 februari 2009 23:42

Snart ska jag ta och kolla på In the Land of Women och dricka lite te. Om några minuter går startskottet för alla hjärtans dag, något jag inte firar nämnvärt därav har jag inga tips inför denna dag - då det är fullständigt onödigt att fira något när man inte kan fira den med någon annan. Man missar på något sätt hela poängen, men grattis alla som har någon att fira med. Jag själv kommer spendera dagen genom att uppdatera bloggen. Kanske svänger jag förbi centrum en stund om det inte är för många personer som inte har något annat att göra än att stå och driva och stoppa upp gångarna för de andra som har saker att uträtta. Då jag finner detta mycket irreterande, för det är ju inte där för att shoppa, de bara står där och flyttar inte på sig. Något mer ska jag nog hinna med, men det får jag ta imorgon för nu har jag ingen aning vad det skulle kunna vara för något??

Av Marie - 13 februari 2009 23:03

Jag har inte så värst många bildmappar men tillslut fick jag hopp till 3 det är i alla fall något. Detta är Nick Carter på en flygplats någonstans? i fjol, där han tog och fotade de som fotade honom vilket han tyckte var festligt kul, dock minns jag inte var i från bilden är hämtad men det är nog förmodligen bsbsquad.com


Blev utmanad av Sanna


Gör så här:

1. Gå in i din bildmapp

2. Gå till den sjätte mappen och välj därefter den sjätte bilden i den mappen

3. Visa bilden på bloggen och skriv något om den

4. Bjud in sex nya bloggpersoner att vara med på utmaningen

5. Länka till dem och låt dem veta att de är utmanade


Jag utmanar Maria, Sandra T, jag ger upp har inga fler att utmana.

Av Marie - 13 februari 2009 18:27

Det handlar om två bästisar, en tjej och en kille som går i genom livet genom att kommunisera med varandra genom att skicka snabbmeddelanden och mejl även om de råkar sitta bredvid varandra under  hela skolgången. Man får möta en rad personer som finns runt de här två personerna, genom att läsa deras sms, mejl, brev och chat meddelanden. Man får ett par skratt boken igenom när man läser dem här meddelanderna, som på sina ställen är rätt underhållande. Men så får killens pappa jobb och det är tvungna att flytta, och nu måste de skriva ner sina liv i mejl mm för det kan inte längre träffas efter att ha vart grannar. Tiden går och hon är på väg att sluta skolan då något händer under hennes skolbal som gör att alla hennes tidígare planer ändras över en natt. Åren går och man följer dem genom förluster och vinster och tillslut förändras allt, och det som läsaren redan vet i mitten av boken är att allt är möjligt.


Tillslut sträckläste jag boken innan jag kunde släcka för natten, jag var bara tvungen att få reda på om det skulle bli så som jag ville att den skulle sluta. Men tyvärr blev det mötet för kort skrivet, man vet inte vad som hände sen för boken tog slut. :( Jag vet inte vad jag ska säga om den här boken, den är bra men om man inte gillar detta forumet så kanske man inte skulle ta och läsa den? Det är i alla fall några månader sedan jag sträckläste en bok, och de om något tycker i alla fall jag är ett gott betyg.

Av Marie - 13 februari 2009 15:21

Fredag den 13, och det är en del som händer idag men inget som för otur med sig fast jag tror inte att fredag den 13 är någon otursdag. Jag ska nog ta och börja läsa den nya boken om en stund vilket blir Peppakakshuset, sedan har jag redan hittat en intressant bok efter den som jag är sugen på att läsa och det är Philadelphia jag har läst lite om den på engelska för hundra år sedan men det vore en bra idé att läsa hela boken någon gång och nu är det väl ändå dags eller? Filmen jag beställde den 22 januari har i alla fall hittat hem idag, det var väl på tiden? och jag ska titta på den senare den heter i alla fall In the Land of Women där Meg Ryan och Adam Brody från OC är med i. Jag kommer lite senare att skriva lite om Där regnbågen slutar som tyvärr tog slut idag, den hade gärna fått vara lite längre slut då den verkligen började just på slutet med historian som tog hela boken innan den började. Sorgligt, men jag tror inte man någonsin får läsa om dem igen för jag tror inte att det kommer en uppföljare om dem.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards