I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 23 februari 2009

Av Marie - 23 februari 2009 22:44

Just nu har jag så tråkigt, det finns ingenting att göra - inga nya inlägg från de andra bloggarna att läsa och jag vet inte vad jag ska hitta på nu? Om en stund kommer jag nog gå och fika men innan dess, ska jag nog ta och skicka ett mejl - tror jag. Får se när jag får svar, det är lika roligt varje gång. Men nu ska jag nog ta min bok och gå och läsa lite medan jag dricker mitt te. Och drömma mig bort till våren, för jag vill inte att det ska komma mer snö nu - jag vill ha vår nu. Men jag tror inte den hinner komma tills imorgon då bokrean börjar, men snart i alla fall då är den på väg? Och något jag verkligen vill ska gå ner så är det € - euron den är alldeles för hög tycker jag, jag vill att den går ner tills jag åker utomlands, då vore jag nöjd. Går det och ordna tror du???

Av Marie - 23 februari 2009 19:56

En hel del händer just nu, på den smyckeskedja som jag gillar och har nämnt här säkert hundra gånger, kanske inte riktigt så många gånger men det kanske känns som det i alla fall?? Det har i alla fall fått upp några nya armband och halssmycken på sidan Guldviva, sedan jag var inne sist vilket var för någon vecka sedan. Jag ska snart ta och beställa hem några mer smycken, vilket man inte kan få för många av. Jag ska ta och fundera över vilka smycken jag vill ha, och göra en beställning på dem framåt vårenkanten till. Nu har de också en blogg som man kan följa hur jobbet går till bakom kulliserna. Men just nu sitter jag och funderar, jag skulle vilja ha ett par hängen från Guldvivan och lite som jag inte beställde från hemsidan i höstas. Men det är en del som ska göras innan dess, som att bestämma vilka man ska ha, och att beställa dem utan kedja då jag redan har kedja.

Av Marie - 23 februari 2009 19:35

Jag glömde bort, det är ju inte bara startskottet för bokrean som inträffar imorgon utan det är också fettisdag då det är den enda dagen det är "okej" att äta semlor på. Tänk att jag för en kort period i mitt liv det handlade om veckor som jag faktiskt ville bli journalist! Det är tur att jag aldrig kom in på utbildningen då jag faktiskt redan tröttnat innan jag fick avslaget. Jag har provat på det mesta inom praktikplatser men ändå vet jag inte vad jag vill bli eller jobba med. Inte hjälper det att man ibland inte orkar göra något för att man har så ont i magen eller man mår illa, vilket inte jag tror är något gillit skäl att stanna hemma om man har ett jobb. Då skulle en idé kunna vara att skriva böcker, men jag vet ju inte om det skulle gå att genomföra heller? Jag tycker det mesta är jobbigt just nu, eller i alla fall delar av det. Tills dess får jag väl skriva på lite här? Jag tog och skrev några rader till på min dikt/låt tidigare idag och den börja att bli klar så småning om.

Av Marie - 23 februari 2009 15:46

Nu är det bara timmar kvar tills dörrarna till årets bokrea öppnas, som enligt en del är en riktig folkfest. Och som köar långt innan dörrarna på vissa ställen slår upp vid midnatt, andra som inte bor inne i de större städerna som håller nattöppet får snällt vänta på att den lokala bokhandeln öppnar tidigt i morgonbitti eller på att bokpacket anländer till den lokala postkontoret. Men ännu är det några timmar kvar och dem tänker jag ägna åt att läsa min senaste bok till - Ren som snö av George P. Pelecanos. Vilken är ett passande namn till all den snön som kom igår. Men jag tror inte att det är en sådan slags snö som titeln syftar till utan till knark. Man jag har inte kommit så långt än, så jag är inte helt säker än, men snö är ju ett synonym för knark. Annars börjar det bli dags att skicka efter apple hörlurarna till iPoden, då jag inte hör allt då de som följer med är för stora och att man sen även kan dra ner volymen lite gran. Jag har på just nu mitt i mellan det lägsta och högsta men med de nya hörlurarna skulle jag även kunna sänka lite mer. Både för att de har bättre bas och för att de isolerar ljudet mer då de får plats i min örongång.

Av Marie - 23 februari 2009 00:34

Regler: Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!

Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug!

Om personen som gjorde innan dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.

Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar(undantag första frågan så klart!)

Lycka till!!!



1. Vad heter du? Marie

2. Ett ord på fyra bokstäver: Myra

3. Flicknamn: Magdalena

4. Pojknamn: Mikael

5. Yrke: Marinbiolog

6. Färg: Mintgrön

7. Klädesplagg: Mjukisbyxor

8. Mat: MARGERITHA (pizza)

9. Sak i badrummet: Matta (badrumsmatta)

10. Plats/stad: Mariehamn

11. En orsak att vara sen: Morgontrött

12. Något man skriker: Mamma

13. Film: Mamma Mia

14. Något man dricker: Maltwhisky

15. Band: M2m

16. Djur: Mink

17. Gatunamn: Malmvägen

18. Bil: Mercedes-Benz

19. Sång: More Than That

20. Aktivitet med mer än en deltagare: Multisport

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards