I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Marie - 8 mars 2009 21:47

Inatt drömde jag om Nick igen, men jag minns inte längre i detalj vad drömmen handlade om, fast minutrerna efter jag vaknat var den mer tydlig än vad den är nu tyvärr. Det är många gånger man önskat sig att en liten del av det man drömmer om får vara sant i alla lite längre efter att man har vaknat upp. För känslan är alltid skönast när man ligger där på gränsen till att vakna det är den bästa tiden enligt mig.


Men annars ser mina hörlurar till stereon ut att dansa på sista versen. Och det börjar väl bli dags att köpa nya. Ingen av de jag har är så väldigt bra när det gäller att återge bra ljud eller den ena är i alla fall bättre än den andra, men inga av dem är jättebra på det. Och att de sedan håller på att gå sönder gör det inte bättre. Så nu blir det till att införskafa både stora hörlurar till stereon förutom dem jag behöver ha i iPoden, ibland känns det som hela livet motarbetar en - i alla fall pening mesigt.

Av Marie - 8 mars 2009 21:06

Nu har jag läst ut den första novellen i boken och hunnit börja med min andra novell som är kortare än den första och därför tror jag att jag hinner läsa ut den fortare än den första? Önska man ju i alla fall göra. Jag tänker i alla fall ta och se en film innan det är dags för veckans repris av CSI:NY som jag inte kunde se pga att Cityakuten krockar då båda visas samtidigt. Då är det tur att CSI:NY går i repris som man kan se det senare i veckan. Jag har också tränat en stund och städat lite gran, ska nog ta och städa lite till innan jag börjar att titta på film, men jag har ännu inte bestämt vilken det är som jag vill se. Men jag vet i alla fall en del som jag kommer att göra imorgon, som att hämta ut ett packet, och sedan utföra lite ärender nere i centrum.

Av Marie - 8 mars 2009 15:35

Jag har nu kommit halvvägs in i den första novellen som jag räknar med att läst klart under kvällen. Sen tog jag och såg en film innan jag gick och la mig, Muriels bröllop - jag tror att jag har sett den, men det måste ha vart årtionden sedan. Sen ska ju filmen Låt den rätta komma in spelas in i Hollywood då till namnet Let me in, den kanske är närmre bokens handling än den svenska? Men hur det nu är med den saken så kommer jag att ha läst ut Pappersväggar innan dess och författarens nästa bok Lilla stjärna har också kommit ut tills dess. Och mycket annat kommer att hända tills dess, som att jag kommer att ha läst ut min bok. Och det finns mycket mer man kommer hinna med tills dess, och ett exempel på det kommer jag kanske och skriva om lite senare idag. Jag har först bara lite annat jag måste göra innan dess, som att träna och städa i alla fall lite gran.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards