I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 31 mars 2009

Av Marie - 31 mars 2009 22:16

Jag gillar inte att träna, det bästa är nog känslan efter när man har gjort sitt för en stund en av de bästa känslan som finns. Och förutom att man mår bättre eller att man kan gå ner i vikt eller behålla vikten så kan man förhindra 33 olika sjukdomar genom att träna 30 minuter om dagen, eller 10 + 10 + 10 = 30 minuter. Så det är väl bara att härda ut och röra på sig i 30 minuter om dagen, och att motverka risken kan hjälpa att motivera sig till att röra på sig varje dag. Och detta är de 33 sjukdomarna som man genom 30 minuter om dagen kan undvika att få.

  • Artros
  • Astma
  • Beroende och missbruk
  • Cancer
  • Cystisk fibros
  • Demens
  • Depression
  • Diabetes typ 1
  • Diabetes typ 2
  • Hjärtsvikt
  • Hyperlipidemi (fettrubbningar)
  • Högt blodtryck
  • Koronarsjukdom
  • Kronisk obstruktiv lungsjukdom (KOL)
  • Mag- och tarmsjukdomar
  • Metaboliskt syndrom
  • Multipel Skleros (MS)
  • Njursjukdomar
  • Osteoporos (Bensörhet)
  • Parkinsons sjukdom
  • Perifer kärlsjukdom
  • Polio
  • Reumatoid artrit (Reumatism)
  • Ryggmärgsskador
  • Ryggbesvär
  • Rytmströningar i hjärtat
  • Schizofreni
  • Strok
  • Smärtor
  • Stress
  • Svimningar och balansrubbningar
  • Ångest
  • Övervikt och fetma
Av Marie - 31 mars 2009 18:10

Jag har idag redan läst mer ur boken Psykopaten än vad jag gjorde igår, så det går sagt men säkert framåt. Om några timmar så ska jag se både Dr Åsa och Äntlingen hemma vilket komma bli både nyttigt och intressant. Sen funderar jag på att träna innan de startar, så man har gjort sitt för idag. Men annars finns det ett par saker som jag skulle vilja få gjort idag innan  jag imorgon äntligen komma ner till centrum och få det gjort. Vilket verkligen är på tiden, och något jag har försökt att gjort i över en veckas tid nu. Och jag ska försöka ta och fylla på med egna bilder här under våren, för att bryta av mot all text. Men nu ska jag ta och gå och träna och sen ska jag läsa en stund innan de är dags för att kolla in det första av mina två program för idag. Men jag kommer nog hit om några timmar igen, efter att jag har tränat för idag. Något som inte är kul men nödvändigt.

Av Marie - 31 mars 2009 17:49

  • Fallen Ängel av Michael Connelly
  • halva Psykopaten av Dean Koontz
  • Snablar! av Arto Paasilinna
  • Pappersväggar av John Ajvide Lindqvist

Av Marie - 31 mars 2009 17:46

  • Ö-morden av Gretelise Holm
  • Tempelriddarens arv av Steve Berry
  • Iskallt våld av Ulf Broberg
  • Ett djävulskt pris av George P. Pelecanos

+ andra halvan av Psykopaten av Dean Koontz

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards