I huvudet på Aponi

Alla inlägg under april 2009

Av Marie - 10 april 2009 22:20

Igår så jag den här bilden, där man ser Howie och hans fru Leigh går en promenad. Leigh som är gravid med parets första barn efter ha gift sig den 8/12-07 väntas komma någon gång under juni månad.


Jag  måste ha vart väldigt trött igår, för hur kan Sarah Michelle Gellar från bla Buffy the vampire slayer, bli Melissa Joan Hart från Sabrina, tonårshäxan? För det är ju Sarah som är gravid och inte Melissa. 


Bilden är lånad från bsbsquad.com

Av Marie - 10 april 2009 21:12

Jag är helt slut, idag har jag åkt en dagskryssning och det var för varmt, kvalft och trångt för min smak, men annars var det bra. Jag har aldrig åkt den båten förut, men det var lite tråkigt att luften stod nästan still för det gjorde att man fick ont i huvudet. Men annars var det god mat, men lite för stressig och trångt nere i taxfreen, jag hittade inte mycket av vad jag tänkt mig. Så jag fick be om hjälp, då gick det undan :) och jag gick därifrån med det jag ville ha. Jag ska nog ta och beställa saken som jag lovade mig själv, imorgon det är lite för sent nu, jag är lite trött. Men jag tycker att jag valde mig en bra mutninggåva, det sämsta är att det är ju jag som betalar, men jag ville ju ha den så jag får väl bita i det sura äpplet - om det nu är så surt? Men jag hann även med att läsa lite ur ö-morden men det får jag fortsätta med innan jag ska sova och så börjar det bli dax för att beställa från Guldviva igen, det är några månader sedan och det har börjat dycka upp rätt intressanta smycken nu.

Av Marie - 9 april 2009 22:27

Jag vill passa på att önska alla en glad påsk, och hoppas ni gör något trevligt av den lilla ledigheten nu runt påsk. Hoppas att allt blir som ni hoppas och att det blir en del sol, så att det börjar att märkas att det är vår nu.


Jag önskar alla en trevlig påsk.

Av Marie - 9 april 2009 21:39

Idag har jag läst en hel del, och det verkar hända en hel del på ön, men det skvallras också en hel del och ingen verkar gå säker förbi. Annars sitter jag och funderar på att ladda ner några nya mp3-böcker efter påsk. För jag klara mig nog på dem jag har, då jag inte har lyssnart klart på min första än. Men om bara en liten stund så ska jag ta och ladda min iPod, men innan dess tänkte jag ta och titta in här en stund. Tänk att det redan är påsk? Förra året var det ju lite tidigare än i år, men om 5 dagar är det exakt ett år sedan som Bsb var på hovet och som jag träffade dem för första gången, tänk vart fort tiden går - speciellt om man har roligt.


Idag kom det hem lite ny musik som jag nu har fyllt min dator med men som ännu inte finns inladdad i min iPod än. Men det kom också hem fyra dvd filmer som jag kommer att kolla in efterhand men inte ikväll. Om en stund ska jag och testa lite om ett nytt spel som jag fick hem idag och läsa lite innan jag lägger mig för idag. Det är ju en ny dag imorgon också, och sen hoppas jag att min present till mig själv finns att komma åt i helgen för den tycker i alla fall jag att jag är värd. :)


Filmer som jag fick hem idag:

  • Man About Town 49,50 kr
  • Dumpad 49,50 kr
  • En Askungensaga 49,50 kr
  • Miraklet med Henry Poole 39 kr
Av Marie - 8 april 2009 20:36

Om en stund är det dags för veckans efterlyst och sedan diagnos:okänd jag ska titta på dem bägge. Sen skulle jag gärna vilja må lite bättre än jag gör just nu då jag sitter här och mår illa, just nu är det inte så farligt men jag vet att det bara kommer att bli värre innan det är över för den här gången. För varje gång jag har mens så är jag på ett sådant shoppinghumör, det är nog bara häslosamt för plånboken att man inte orkar göra någonting åt att handla det man vill ha. Men jag skulle i alla fall vilja ha det som jag länge har velat ha, och så skulle jag vilja belöna mig med något. Jag ska fundera vidare på vad det skulle kunna bli för något och om jag skulle ta och göra det nu i påsk?

Av Marie - 8 april 2009 18:28

Idag har jag inte orkat läsa så mycket ur ö-morden som jag skulle ha velat, och det är för att jag mår illa och har jätteont i magen. Och allt det bara för att jag har mens, jag hatar att det gör så ont så jag blir handlingsförlamad. Det är en sak jag helst skulle vilja vara utan, för nu orkar jag knappt med mig själv när jag har mens. Det är så frustrerande, jag ska nog ta och försöka läsa lite gran om en stund men just nu är det skönast att ligga i sängen och dra täcket över huvudet. Nu är det inte alltid man kan göra det, för smärtan blir lite lättare att uthärda om man är uppe och är i lite rörelse, men man mår ganska illa.

Av Marie - 7 april 2009 22:21

Jag har sedan sist kollat på slutet av spårlöst och på mäklarna som jag tidigare aldrig har sett men som är rätt rolig, han gör så knäppa eller dumma beslut beroende på hur man ser på det. Och nu ska jag precis börjar att kolla på dr.åsa också, sen får det vara bra med tv tittande idag. Men jag har också läst lite däremellan, och det ska jag fortsätta om en stund, de är några mord som har inträffat men de finns ingen än som har misstänkt det, eller det finns ingen mordmisstänkt heller men det kommer att nystas upp under handlingens gång om jag har förståt det rätt. Men det är en som är dement som hade de misstankarna om att mannen blev mördad men tyvärr minns hon inte hela bilden så de lalar bort det hon säger hela tiden till alla som hon träffar "löständerna satt fler i munnen", som ju är en viktig pusselbit. Sen har jag även idag vart och grävt i landet, och det börjar synas att man är där men det finns fortfarande en hel del som ska göras i landet innan det är klart. Men nu ska jag ta och fika och läsa lite till innan det är dags för mig att krypa till kojs.

Av Marie - 7 april 2009 19:40

Jag sitter och tittar lite på spårlöst, jag ska ta och kolla klart det sen efter äntlingen hemma, men jag tänkte ta och tala om att jag nu har börjat med en annan bok - Ö-morden av Gretelise Holm och hon är en dansk författare/journalist. Och den är del som verkar äga rum på ön. Men jag har precis börjat så jag vet inte så mycket just nu, men jag kan varmt rekomedera Psykopaten av Dean Koontz om man inte redan har läst den. Den var verkligen en av det bättre böckerna den gångna månaden, fast jag läser inte så många i månaden, men ändå.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards