I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 4 december 2008

Av Marie - 4 december 2008 21:06

Nu ska jag ta och göra ett nytt försök med spelet, jag har gjort fel så nu måste jag backa till där jag senast sparade. Lite jobbigt, men nu gäller det att minnas hur man ska gör för att inte behöva göra det igen.

Annars så håller min katt på med hennes älsklingslek - inte nudda golv.

Hon hoppar upp på en soffa eller bord i varje rum och hoppar mellan föremålen som hon vill till. Enligt henne är det för tråkigt och omständigt att hoppa ner emellan när man kan gena. Sen är det kul också, låter hon hälsa, medan hon ligger på sin favoritplats i datarummet en gammal tv som fungerar som en utsiktsplats. Där hon brukar ligga när jag är vid datorns som har internet, som jag har berättat förut så har jag ju inte internet anslutning till min dator som står i mitt rum. Men den är så fin, ur de 3 av dem 4 fläktarna så lyser det ett blåttljus, och dator är så sval mot min förra. Men nu ska jag ta och försöka lösa problemet annars tänker jag ta och läsa lite. Det är ju inte dags för CSI än.

Av Marie - 4 december 2008 19:05

Jag har nu kommit lite längre in i spelet, och verkar som att det han drömmer om har hänt på riktigt? Men jag vet inte hur än. Han tog och undersökte ett hus idag och träffade då på en som han aldrig hade sett men som kände igen honom fast med ett annat namn. Vet inte hur det här kommer att sluta. Jag har också läst ut boken och börjat men nästa som heter Skadad, den handlar om en fosterbarn som har bytt 5 fosterfamiljer på 4 månader, och att hennes föräldrar är missbrukare. Det som är sorgligt med den här historian är att den är sann. Men jag har precis börjat så jag vet inte så mycket mer om den.

Jag har i alla fall bestämt mig att jag nog kommer att köpa/beställa fler saker från Guldviva nästa år. Jag är intresserad av ett par saker som finns redan nu, men väntar också med spänning om det kommer att dyka upp flera saker?

Av Marie - 4 december 2008 18:56

Jag orkade aldrig åka iväg idag, så det blev ingen glass, godis eller julklappsinköp idag. För jag mår illa, jag vet inte vad som kommer att bli värst smärtan eller att jag mår konstant illa i 1,5 vecka, alltså den börjar någon dag innan själva mensen och fortsätter några dagar efter. Kanske hänger det ihop med att hormonerna håller på att tömmas?

Pappa åkte i alla fall och hämtade mitt paket. - Tack. Jag har redan pakat upp det, och jag hade rätt det var från Guldviva. Det gick fort tyckte jag och jag slapp betala moms, ibland kan man tydligen åka på den. Men inte den här gången. Kanske har det och göra med den nya lagen som trädde i kraft i måndags att det är momsfritt inom EU om man handlar under 430€, jag vet inte. Jag vet bara att jag är sugen på Ben&Jerry och att jag pga smärtan imorgon måste köpa choklad, det är det enda som hjälper mitt humör och smärttröskel mensen igenom. Det finns ämnen i chokladen som håller smärttröskeln i schack. Sen är det ju gått också. Men jag får se när jag beger mig ner till centrum då, när det blev som det blev idag.


Av Marie - 4 december 2008 01:35

Jag hoppas att jag orkar hämta ut paket idag och i alla fall göra en del av inköpen eller att handla glass. Jag har nämligen fått mens, eller det är värre än mens - smärtan alltså. Det brukar göra så ont att jag inte får mycket gjort för att jag inte orkar göra någonting.

Den här smärtan är värre än den jag har varje dag för nu kommer några dagar då det känns som om någon sticker in en kniv och sakta vrider om för att ett tag sluta och sedan börja om igen. Och värktabletter hjälper inte, det gör bara smärtan värre - men jag gillar inte värktabletter, men de som är receptfria hjälper inte mig. Men jag har ändå ingen lust att testa starkare, för de är inge bra för magen och den har jag redan problem med. Hoppas jag orkar att göra någonting av detta imorgon, men det beror på hur ont jag har. Jag har ju till och med svimmat av den smärta som jag nu kan få. Visste ni om att man har tillbringar 6 år av sitt liv, genom att ha mens? Inte ens hälften vore nog så skönt att slippa.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards