I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 8 december 2008

Av Marie - 8 december 2008 23:09

Nu sitter jag och kollar på sista avsnitet av Livet i Fagervik, och tror att jag kommer att åka ner till centrum imorgon. Jag vill ha glass. Men jag får se hur mycket av julklapparna som jag kommer att köpa imorgon, jag kanske går in i bokaffären men annars är inte mitt mål imorgon att köpa julklappar för det andra som jag vill ha, gör då att jag har alldeles för mycket att släppa på. Så det är lika bra att börja tidigt men att köpa flera gånger, men jag undrar över vad det blir för glass smaker?

Sen får jag se om jag tar en kopp te sedan framför CSI.

Av Marie - 8 december 2008 17:50

Jag ville bara komma hit och berätta att jag nu har skivit på Broken hearts, får se vad som händer med den sen? Sen tycker jag också att ni borde läsa min senaste bokval, Eat, pray and love eller som den heter på svenska Lyckan, kärleken & meningen med livet. Den är värd att läsas. Fast jag gör det på engelska, för att prova på hur bra jag är på att förstå den.

Av Marie - 8 december 2008 15:53


Om med tonerna från Bsb Siberia som de bland annat sjöng på Hovet 14/4-08, tror jag att jag ska dra mig tillbaka och skriva några rader på Broken Hearts, får se hur långt jag kommer? Jag tror att jag börjar att slippa på första versen, men nu måste jag gå om jag ska få någonting gjort.

Av Marie - 8 december 2008 15:15


Veckans låt är Shattered Glass med Britney Spears, den har till och med fått mig insperad till att börja skriva en ny låt och det är inte ofta en ensam låt gör det. Men jag får se vad det slutar någonstans, för det vet jag inte ännu. Får se vad som händer om en stund när jag lyssnar till den igen om jag fortsätter att skriva några rader till. Det är lätt skönt att bara sätta sig ner och skriva ibland. Men när den är klar så vet jag inte vad jag ska göra av den. Den går i alla fall under namnet Broken hearts just nu i alla fall och jag ska snart skriva rent For one more day, som ska skickas iväg till Usa.

Av Marie - 8 december 2008 14:45

Nu sitter jag här och går igenom dagens reklamhög, det är inte lika mycket som kom i fredagskväll. Jag har nu läst ut Skadad i alla fall men det var allt än trevlig bok, hon började att utjutjas när hon var runt 1 år, och det fortsatte tills hon pga att hon tända på pappas hund var tvungen att flytta när hon var 7,5 år. Hon har utjutjades av sin pappa, mamma och andra pedofiler som de presenterade som flickans släktingar. Tillslut kommer det upp för mycke från flickans barndom att hon blir apatisk, och fostermamman är tvungen att skicka iväg henne till ett barnhem, där hon ännu bor. Men att "mamman" hälsar på. Och hon har gett ett löfte om flickan är redo att bo i en normal familj så kommer hennes gamla fostermamma att adoptera henne. Den var rörande och fin fast den också var hemsk stundvis då man fick läsa vad hon hade gått igenom. Jag grät på slutet av boken, och det tog en stund att sova. Och jag har ännu inte valt min nästa bok än, får se vad det blir för nån? Skadad är skriven under namnet Cathy Glass.

Av Marie - 8 december 2008 01:19

Mina sista pryl förutom böckerna är en klockradio som man kan ladda sin iPod i, men kan även vakna till det matrialet som finns inladdat på iPoden. Och jag lyckades hitta reklambladet, innan det ska kastas. Jag klistrar ju fast bilder på det jag vill ha istället för att bara skriva. Det är nämligen lättare att få det man vill ha då. Men jag kanske åker ner idag, men jag tror att om jag gör det så kommer jag inte inhandla alla mina julklappar idag. Dels vill jag ju ha min glass, och mamma vill ha någon julöl som hon drack på jullunchen som hon var på igår, sen har jag tänkt ut en present till min farbror som fyller år på lördag och jag har bara två armar, så jag tänker inte släppa runt på fler grejer än jag orkar bära. Men jag får se vad som händer idag, än är klockan ung.

Av Marie - 8 december 2008 00:59

Taturerad Turso var bra, men den stämde inte helt med boken, jag tyckte att de lämnade ut en hel del. Men nu har man i alla fall något att se fram emot, att titta på ett nytt fall av Irene Huss varje söndag på canal + i alla fall i 5 veckor till. Det kan hända att jag också kommer att läsa om dem, jag vet vad det handlar om men jag kan inte säga att jag minns alla detaljerna på rak arm. Men nu sitter jag och kollar in de sista detaljerna, angående min egen önskelista. Jag ska gå och se efter om jag kan hitta reklamen som jag är ute efter ännu. Sen ska jag nog lägga till två böcker till och sen känner jag mig rätt nöjd med årets lista.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards