I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 13 december 2008

Av Marie - 13 december 2008 22:20

Nu är jag nästan klar med julklappstipset för den här veckan, har bara något sak kvar, men det kan jag göra under morgon dagen. Min andra tips som skulle kunna vara för Hanukka, är jag inte helt färdig med. Jag har fått en idé att de kan vara saker som man behöver. Sen beror det på hur man ser på det. Annars sitter jag här och läser, det är rätt skönt faktiskt. Men min katt har nu ytterliggare haft julgransplundring, två vänster krokar på ljusslingan haft ner en julgranskula som nu måste få nytt snöre. Och så gräddet på moset. Har hon lyckats haft sönder en julgranskula - av plast?

Hon ser så stolt ut så, som de ingick från början att det var därför julkullorna uppfanns för att hon skulle ha sönder dem. Men jag var ju tvungen att jaga rätt på henne, för att se så hon inte fått något under tassarna, för hon sprang förbi, där den trassiga julgranskullan låg.

Av Marie - 13 december 2008 21:21


Nu när det inte är så långt kvar tills nyårsafton och/eller inför andra storhelger om man så vill ha fina vikta servetter. Så har jag nu hittat en bra sida, som visar hur man viker 9 olika servetter i steg för steg. Sen av bästa förmåga kommer det väl likna bilden, hoppas jag.

Av Marie - 13 december 2008 20:29

Det finns inte så jättemycket att göra just nu. Jag fick lite tips av mamma angående pappas julklappar, men jag ska också ta och skicka efter en cd skiva åt mamma plus några spel åt mig. Jag funderar också på att köpa någon i klädersväg åt mamma. Annars sitter jag och läser ju nu. Ur både eat,pray, love och mordet på jultomten och andra juldeckare. Jag hittade inte boken fort nog igår så jag tog de jag hade, men det är också skönt att läsa något på svenska ibland. Ah, min gamla kompis har lagt till mig på facebook nu, men tyvärr hindrar de inte mig från att ha tråkigt då ingen vill prata med mig. Så jag funderar på att ta och göra något annat eller så sitter jag här en stund till och läser i mina böcker, men jag börjar även att bli choklad sugen.

Jag skulle önska att man inte hade tråkigt så här ofta, eller så är det jag som inte kan hitta på något? Men jag vet ju inte vad det är som jag vill göra? Jag skulle ju i och för sig kunda fundera ut fler julklappar att köpa men det känns ändå som att jag inte har någon lust att tänka just nu. Men jag skulle ju kunna göra klart julklappstipsen tills imorgon. De vore ju smart.

Av Marie - 13 december 2008 01:39

Nyss gogglade jag en gammal vän, som jag lärde känna första gången när jag knappt lärt mig gå (jag var 1,5 år då) Och jag kunde inte lära mig gå före pga att mitt väntra höftkula inte satt inne i höftbenen så jag kunde inte röra på mitt vänstra ben. Sen förlorade vi kontakten och mötes igen i lågstadiet, där vi följdes åt under många år. Innan hon i sjuan i förtroende berättade hur hemska hennes hemförhållande var. Jag kände de som min plikt att göra något och berättade det för en lärare som måsta anmäla till sociala myndligheterna, men det var inte kul att förlora henne ytterliggare en gång till. Men jag fick kontakt med henne igen efter att hon plasserats i ett fosterhem, men innan gymnasiummets slut så rann kontakten ut i sanden. Och jag har tänkt på henne flera gånger sedan dess men inte lyckas komma i kontakt med henne. Tills jag nu har hittat henne på facebook, men först var jag tvungen att återskapa min profil, men nu är det med spänning som jag väntar på att hon ska svara. Jag vill så gärna komma i kontakt med henne igen.

Av Marie - 13 december 2008 01:01

Nu går dagen mot sin början och helgens reklam sitter jag och går igenom och har nu fått ännu mer förslag över vad jag kan köpa. Så nu vet jag inte vad jag ska göra? Handla nere i centrum eller över nätet?

Det bästa med centrum är att jag har de på en gång om det inte är slut och på nätet så slipper jag jäkta, men hinner grejorna fram då?

Får ta och tänka vidare lite senare idag, nu när jag har fått lite fler uppslag att gå efter. Jag är i alla fall sugen på att köpa en spikmatta till mig själv, det låter som man får en skönstund efter man har legat där efter 20-40 minuter.

Av Marie - 13 december 2008 00:26

Sancta Lucia, ljusklara hägring
tänd i vår vinternatt
glans av Din fägring.
Kom i Din vita skriud,
huld med Din maning
Skänk oss, Du julens brud,
julfröjders aning.
Drömmar med vingesus
under oss sia.
Tänd Dina vita ljus,
Sancta Lucia.


Trollsejd och mörkermakt
ljust Du betvingar,
signade lågors vakt
skydd åt oss bringar.
Stjärnor, som lysa oss
vägen att finna,
bli Dina klara bloss,
fagra prästinna.
Drömmar med vingesus,
under oss sia,
tänd Dina vita ljus,
Sancta Lucia.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards