I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 27 december 2008

Av Marie - 27 december 2008 22:59

Och nu har jag sett efter bröllopet. Det handlar om en svensk man som är väldigt rik och som nu ska gifta bort sin älsta dotter. Han ska även donera ett antal miljon till ett barnhem i Indien, men inget går som något av de inblandade tänkt sig. Den danska mannen som skötter barnhemmet får inte åka tillbaka, giftemålet får ett oväntat slut. Sanningar kommer fram, och även döttsfall under handlingens gång. Alla blir berörda och det är först på slutet som de kan acceptera att de alla är en del av samma öde. Den är rätt sorglig att se. Men jag har även sett dagens avsnitt av Stjärnorna på slottet, och varje gång säsong av den så skrattar jag så mycket så jag får ont i magen och så även idag. Det är en mer städad variant av dokusåpa, men efter lite alkohol är det alltid någon som gör bort sig i tv. Sen har jag också läst en lite gran i boken ps. jag älskar dig, och det är inte så mycket kvar i den nu, och jag som vill att den ska vara tjockare men den skiljer sig en hel del om man bara har sett den. I filmen så bor dem i New York och i boken i Dublin, i filmer reser dem till Irland medan dem i boken reser till Lanzarote. Men sen försöker jag även göra en ljudbok till att hamna i iPoden som just en ljudbok men jag vet inte hur man ska bette sig för att bemästra sig det?

Av Marie - 27 december 2008 17:35

Jag skulle kunna åka ner till centrum på måndag då bussarna går tätare turer, och se om det finns något kvar av rean men det finns det nog. Jag har ännu inte beställt hem några mp3-böcker man jag skulle först kunna testa med den ljudbok som jag faktiskt äger för att se om det fungerar. Jag har nämligen radioteaterns Sagan om ringen, då de är en röst för varje person så att den är mer levande än en vanlig inspelning, men så kostar den mer också. Och att ladda hem de andra böckerna imorgon eller om några dagar, detta för sprida ut inköpen. För jag måste bestämma mig för vilka böcker som jag ska ha först. Men nu ska jag nog ta och äta lite godis och titta på en film, eller så tar jag och läser lite gran ur boken ps. jag älskar dig!

Av Marie - 27 december 2008 01:19

Under våren kommer jag att skicka efter en del av dem här sakerna från ikea, jag vill redan nu ha sakerna men man kan ju sitta och dagdrömma om dem framför datorn i vilket fall. Jag har länge velat ha en läsfotölj och den jag nu har hittat är rätt stor, 1,5 sittsig med fotpall. Sen vill jag även ha ett nytt cd/dvd förvaringsskåp, då man kan ha cd i det ena och dvd i den andra. Och så slutligen ett skrivbord, jag är så trött på det jag har nu. Det är för stort, och jag tenderar att stöcka till det hela tiden för att jag inte måste hålla ordning, men när jag flyttar hemifrån då kan jag inte ta med mig det som jag har nu, för att det täcker ju upp nästan 4 kvadratmeter av rummet. Sen är jag sugen på att köpa hurtsen, för att den är snygg och har stramare intryg mot den jag har nu.

Av Marie - 27 december 2008 00:55

Idag är det exakt 26 år sedan då jag var beräknad att föddas, vilket jag inte gjorde. Jag hade helt enkelt inte lust att komma ut, det ska även har vart närmare -30 den här dagen så det gjorde inte så mycket att jag utblev med min frånvaro. Men jag tror att jag ska ta och beställa några av mp3-böckerna lite senare idag, så jag har något att lyssna på. Det är ju både billigare och mer miljövänligt med en mp3-bok om de finns att köpa. Och nu har jag äntligen gjort min beställning hos accessora, nu när det råder mellandagsrea på bla väskor. Men jag kommer väl att få shampo & balsam, inpackning + väskan och plånboken i början av året för just nu är det ju lite väl många röda dagar. Men jag kan vänta lite gran tills dess. Snart ska jag gå upp och se på en film, och jag kan inte riktigt bestämma mig för en riktig än, men förhoppningsvis så kommer det att bli något. Oh, och dem nya hörlurarna det känns som att en av beställningar måste vänta tills jag får in pengar, men nu måste jag fundera vidare över vilken film jag ska titta på?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards