I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 5 december 2008

Av Marie - 5 december 2008 23:56

Nu ska jag ta och se över och fortsätta jobba med mina julklappstips eller som undertiteln är den här veckan, kunskapspaket. Det handlar naturligtvis om böcker. Det kommer att bli kokböcker, trädgårdsböcker och skönlitterära och deckare. En riktig samling under granen. Det märks kanske att jag älskar att läsa? Det brukar bli lite över 50 böcker om året. En i veckan alltså. Men jag gillar också att ge bort böcker i julklapp, och nu kan jag ju göra det i dubbelbemärkelse. Jag tror även att jag ska ta och slänga in en överaskning i säcken men som går i kunskapenstecken, ni får se vad det blir på söndag, när det avslöjas vilka mina veckas julklappstipsen blir.

Av Marie - 5 december 2008 23:52

Stjärnan tindrar i granen

Stjärnan tindrar på himmlen

Snön ligger tät mellan hus och gran

Än är nissarna uppe

Tomten har många listor

Grötten är ännu ljummen

Men snart ska granen kläs

Klappar slås in

Nu är det snart stessen tid

Av Marie - 5 december 2008 23:43

Tänka sig, det blev som jag trott hela hösten men inte skrev om förens förra veckan att det var Alice och Kevin som skulle gå till final. Men som Robin lät idag, så dålig har aldrig varit förrut, det lät ju nästan som en tandläkarborr, ingen melodi alls. Det ska bli kul att få höra vinnarlåtarna nästa fredag och se hur många det är som har tagit sig till Globen tillsammans med Alice och Kevin.


Och nu har jag även röstat på tittarnas finallåtar.

Alice: Heavens on fire

Kevin: Living on a prayer

Av Marie - 5 december 2008 23:26

Jag har under större delen av dagen tillbringar med att plocka upp och fixa i ordning här hemma. Det var änglar som skulle fram, tomtar som skulle upp, kulor som skulle ner i glasvaser, tomtemor hängandes från amarylisen. Ljusgerlanger skulle fram och bryda en tråkig skåp, så jag inte hunnit skriva här idag, men nu gör jag det. Även flaggor som ska vara i grannen och polkakäpparna hänger nu i granen. Jag var även med när peppakakshuset sattes ihop, men jag är aldrig med vid plundringen får då har jag fått nog av peppakakor. Och vid fotografierna på de som har gått bort har också fått en blåkula liggandes bredvid ramen.

Och på en glashylla framför en spegel har över 20 tomtar fått en villstad, i alla dess former och storlekar. Men på ren pinki har jag sett till att vi nu sedan några år tillbaka även har ett stall med Josef, Maria och Jesus barnet, det blev helt enkelt för många tomtar för min smak, och det finns även en ängel med i spelet.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards