I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 7 december 2008

Av Marie - 7 december 2008 19:16

Jag funderar att ta och titta på Tatuerad Turso som börjar på canal + om 45 minuter, jag har läst de 6 första böckerna men jag har inte sett dem än, ska nog ta och göra det hade jag tänkt.

Sen ska jag även se CSI och Osyldigt dömd, så det verkar inte som att jag kommer att göra någon annan än att sitta framför tvn. Jag har också hittat några länkar till bloggar efter att jag sökte om katt tass, märklig anledning. Men jag får ta och läsa om dem först imorgon. Men nu ska tydligen min katts julplundrargran få lite glitter i sig så jag måste tyvärr gå.

Av Marie - 7 december 2008 19:00

Så jag måste väl ta och skaffa mig en kortdosa då, innan jag kan beställa mer på internet. Men det kan jag inte göra någonting åt idag, idag kan jag bara läsa min bok och titta på någon film. Sen så tyckte min katt att hon var understimulerad eller hade inget annat för sig, så medan jag satt här och skrev så plockade hon upp den första julgranskullan som hon sedan tappade på golvet det är tur att de är av plast när jag tillslut hittat den så reser jag mig upp och ser hur hon sitter med nästa på tassen. Hon tycker att julplundringer kommer alldeles för sen i år och speciellt om man har två granar. Enligt henne ska man ha kul varje dag, och plocka julkullor är tydligen än av dem.

Av Marie - 7 december 2008 16:20

Suck, jag kan inte beställa några trosor och t-shirts för att jag har ingen kortläsare. Jag inte en internetbank, och för att betala med kort måste man nu ha kortläsare för att bara betala med kort, det behövde man inte för 1,5 vecka sedan då gick det att betala på båda sätten genom att uppge cvv koden 2 ggr istället. Så nu hinner det inte bli någon beställning innan kapanjen går ut senare ikväll. Jag kan inte göra annat att sucka.

Av Marie - 7 december 2008 15:34

Jag fick ett sådant roligt mejl, att jag bara måste vissa det för er. Några sanningar om män. Jag vet inte hur  pass sanna de är, men det är rätt underhållande speciellt om det skulle ligga en viss sanning i det.


Jag hade lärt min man att göra sin del av hushållsarbetet och nu stod han i tvättrummet och ville tvätta sin t-shirt. Han hade varit där ute i cirka två sekunder då han ropade: "Vilket program ska jag använda?"
"Det beror på" svarade jag, "vad står det på t-shirten?"
"Manchester United" svarade han.
Och så säger de att blondiner är dumma...

_______________________________________

Ett par ligger i sängen. Mannen säger:
'Jag ska göra dig till världens lyckligaste kvinna!'

Hon svarar: 'Jag kommer att sakna dig...'

________________________________________

'Det är allt för varmt för att ha kläder på i dag' säger Erik när han kommer ut ur badrummet. 'Älskling, vad tror du grannarna skulle tänka om jag klippte gräset naken?' 'Att jag tog dig för pengarnas skull, svarade hon...

________________________________________

Q: Vad kallar man en intelligent, läcker och behaglig man?
A: Ett rykte...
_____________________________________________

Käre Gud,

Jag ber om visdom till att förstå min man, kärlek till att förlåta, honom

och tålamod för hans skiftande humör. För du vet Gud, att om jag ber om

styrka, kommer jag att slå ihjäl honom!

AMEN
_____________________________________________

Q: Vad betyder det när det ligger en man i din säng och flämtar efter luft och säger ditt namn?
A: Du trycker inte ned  kudden tillräckligt länge.

_______________________________________

Q: Hur undviker du att din man läser dina mail?
A: Du ändrar 'Inkorg' till 'Bruksansvisning'

Av Marie - 7 december 2008 03:46

Okej då, jag kan väl skriva ett till inlägg innan jag kryper till kojs. Ni kan få se veckans julklappstips. Det är en massa böcker, kokböcker, trädgårdsböcker, skönlitterärt, deckare men även thrillers. Smått och gott alltså. Åh, jag tog även och la en fotobok med bilder på Stockholm i högen om man gillar såna böcker också. Och en scrapbook, men det vet jag inte så mycket om. Men dessa är veckans hårda klappar fylda med kunskap.

Och veckans överaskning var ju givitvis en årsförbrukning av Nationalencyklopedin på nätet. En ständig källa till kunskap men också om man redan har allt.

Av Marie - 7 december 2008 03:20

Nu har jag tagit och sparat min varukorg det som jag vill skicka efter härnäst från Cdon.com. Men jag ska senare idag beställa mina underkläder, och jag får nog också ta och beställa nya t-shirts, dem jag har är en del för gamla och har börjat gå hål på. Tänker då välja både V-hals och rund, men i olika färger. Julklappstipsen är klara nu, och jag ska snart ladda upp dem, jag är inte trött än, men jag tänkte att jag snart ska ta och gå upp och läsa lite. För då kommer jag garanterat att somna. Fort, det känns som att mina ögon är trötta i jämnförelse med den övriga kroppen.

Men nu har jag skickat iväg texten som kommer att vara med i Nicks födelsedagsbok, det är lättare att få ett godkänande av texten innan man skickar iväg den på riktigt. Får se om jag hinner göra något mer om dagen imorgon? Vänta jag ska ju se mådde CSI och Oskyldigt dömd idag, det får jag ju inte missa. Men nu ska jag nog ta och krypa till kojs, det är sent och jag börjar bli trött.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards