I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 18 december 2008

Av Marie - 18 december 2008 21:42

Nu har jag äntligen blivit klar med receptet, jag kommer att publisera det under helgen här. Sen är jag äntligen klar med julklapparna, men när det ringde för några timmar sedan, så klev jag på tejphållaren och det gjorde ont. Men smärtan har nu gått över, sedan några timmar tillbaka. Snart hade jag tänkt ta lite kvällsfika och fortsätta att läsa på på mina två böcker.

Det blev inget av spikmatten den här gången för de hade den inte hemma, men man kan om man vill beställa den från deras hemsida. Sen ska jag även se över min framtida beställning, och skicka iväg den snart inom den närmaste dagarna. Sen har jag fått en känsla över att det är något som jag har glömt men kan inte komma på vad det är. Så jag vet inte hur pass viktigt det är? Ah, jag ska tömma det sista från min hurts och lite annat smått och gått som ska ta och slängas imorgon, men sen kan jag inte komma på vad det är jag har glömt bort.

Av Marie - 18 december 2008 19:25

Jag sitter här och söker på recept till en morotskaka, som jag bakade för lite mer än ett år sedan men den verkar inte finnas kvar längre. De verkar som de bytter ut dem ständigt. För att jag vet att den innehöll citron- och apelsinsaft och någon sådan hittar jag inte. Inte heller jag det heller, våran hankatt gjorde det heller inte lättare när han la sig i receptlådan, så att det såg ut som en svartfilt för han lägger sig så att man inte ser hans vitafläckar, han tror att om man inte ser dem eller han inte ser än så är han osynlig. Hans svans var det enda som hängde ut från lådan, sen reste han sig upp och började krafsa runt och lyfta upp recepten med tassarna. Det var en syn för gudarna. Men trots hans hjälp eller själp? så kan jag inte hitta receptet så nu måste jag försöka återskapa det jag minns av det.

Av Marie - 18 december 2008 18:44

Vinterkräksjukan uppges av flera medier ha ökat i år. Och det är framför allt tre stycken virusstammar som ställer till det. Och att det nådde sin top i förra veckan förvånar många då de var färre förra året som fick det under samma period. Så i år är det tydligen rekord. Hur roligt eller uppmuntrade dem orden känns om man är drabbad.


Den stundande julen gör att många människor är i rörelse, dels i julhandeln och dels på tåg, bussar eller flygplan på väg till släkten. Det kan ge smittspridningen ytterligare en skjuts. De säger ju att man har en viss immunitet mot virus som kommer på återbesök, hoppas att det också stämmer. Och det enda som tycks hjälpa är bra handhygien, tur och rätt gener, det är det enda som skyddar mot vinterkräksjukan och inflensan som drar omkring nu.


Jag har aldrig haft vinterkräksjukan, så jag vill tro att jag har rätt gener. Rätt gener är ju en frågan om en liten mutation i cellerna så att vissa virusstamar inte får fäste. För det är mycket trevligare att inte drabbas.

Av Marie - 18 december 2008 18:25

Jag blir lika förvånad varje dag när jag loggar in och ser hur många ni är som följer min lite vimsiga blogg. Vet ni om att det är lite mer än 410 stycken personer som följer den varje månad? Ni är en hel del. Tack.

Men nu verkar det som att jag kanske kommer att slå det rekordet den här månaden, då det redan är 310 stycken som nu har surfat in på den. Och månaden är ju långt ifrån slut än. Men utan er skulle den här bloggen vara tyst och tråkig.

Av Marie - 18 december 2008 01:51

Igår så åt vi lax, en av mina favorit rätter. Mina favoriträtter är pannkakor, lassange, pizza, lax, hamburgare (ej Mc Dolnads och Birger King), och lamm. Vi har två katter, ni har ännu bara sett den ena på bild, hona är en typisk sibirisk katt eller är en blandning av sibirisk katt och bondkatt medan vår andra är en hane som har en svartvit täckning och älskar att ligga vid bordet när vi ska äta. Han heter Scampi, fast han älsklingsrätt är kyckling, men annars tycker han att det är okej att äta andra kött och fiskrätter. Men det har är minst förtjust i är - kattmat. Han går om det finns möjlighet på trotoaren och vägen än i gräset, jag undrar ibland om han vet om att han är en katt? nästan all mat som han lägger, läggs i en fin rund båge runt matskålen. Precis som han desamerar en bomb, fast hans bomb består av mat. Han älskar att grillas på elementet så här års och han gillar heller inte kattlådan, han sitter på den som om det vore en bomb. Medan vår hona är mer försiktig, med det mesta. Hon vägrar att äta om det luktar surströmming det gör hon rätt i, hon är busig när hon själv vill vara det medan om man försöker få henne att göra något när hon inte är på humör ser hon mest ut som hon tror att hon är tokig. Hon tycker att kött inte är mycket att ha och älskar istället fisk. Hennes älskllngs ställen är många, men ett av dem är vid i min säng under min huvudkudde. Jag har aldrig givit henne tillåtelse till att ligga där. Men hon ligger där som hon inte har gjort något annat här i världen.

Av Marie - 18 december 2008 01:40

Jag får nog ta och se över beställningen lite senare idag, jag behöver ju inte dem till jul. Men jag ska beställa innan helgen, för att vara säker på att det blir av. Snart är det jul och jag har några julklappar kvar att köpa, och som det ser ut nu tittar ut genom fönstret så ser det ut som att vi ska äta julmaten borta över jul och sedan återvända hem.

Men det ändå mycket som ska bli av, och jag funderar också på att köpa en spikmatta - täckt av plast spikar för att se om det kan hjälpa mina sömnbesvär, så att jag somnar tidigare och inte vaknar efter några timmar. Jag hoppas att det kommer att hjälpa mig och att den inte har sålts slut, den går bla att köpa via hälsokostaffäerna. Sen ska julklapparna slås in, sen resten av tiden ska det städas, städas och städas lite till. Jag hatar att städa. Men nu är det inte mycket julmat som inte är färdig, det är nästan bara julgodiset och kakan som inte är bakade än.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards