I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 12 december 2008

Av Marie - 12 december 2008 23:45

Och så var det klar, vinnare är Kevin. Det var lika lätt i år att tipa vinnare som det var förra året. Eller så är det bara jag som tycker det, men när jag såg både Marie och Kevin för första gången så visste jag att resan egentligen redan var över. Men man undrar redan nu vilken som kommer att ta hem det och vinna nästa år? Men det är långt tills dess och just nu vet jag bara en liten del av vad som kommer att hända nästa år. Och jag vet inte ens om jag skulle vilja veta allt heller, men jag vet att det kommer att vara ett spännande år. Och det är en del redan nu som jag hoppas kommer att hända, men vika de är tänker jag inte ta nu.

Jag vet bara en liten del, och en del i det är att min katt älskar julen. Nu har hon haft ner en till julgranskula och försök på ljusslingan. Hon blev så exalterad när Kevin vann, eller hon började i alla fall busa efter att han vann.

Av Marie - 12 december 2008 18:05

Och så var jag tillbaks på ruta 1. Jag har nu googlat Snö of Sweden och deras smycken har en bas bestående av koppar och inte silver. Det vanligaste silverlegering är egentligen nysilver som innehåller nikel, så nu känns det inte längre som ett bra antalernativ att köpa några smycken därifrån. Då vissa är känsliga mot det, bla jag. När jag var mindre var jag det specielt, men idag ska det finnas riktlinger i hur mycket nikel nysilver får innehålla. Men jag är i alla fall inte intresserad av att köpa det, då man kan utveckla alargi mot det. Det är nog säkrast att köpa någon eller några filmer istället. Man tar ju det säkra före det osäkra, och om jag är känslig för nikel, då kan ju mamma bära på anlaget. Jag får helt enkelt beställa från nätet och hoppas att det kommer fram innan jul. Får ta och titta på detta lite senare.

Av Marie - 12 december 2008 17:23

I boken som jag läser ut just nu, så finns det några städer med. Med ord som bäst beskriver staden. Och jag tänkte ta och skriva ner dem här, så får ni väl läsa och se om ni håller med, om ordet och staden hänger ihop.


Vendig - POWER eller MAKT

Rom - SEX

Neapel - FIGHT eller SLÅS

New York - ACHIEVE eller UPPNÅ

Los Angeles - SUCCEED eller LYCKAS

Stockholm - CONFORM eller ANPASSA

Av Marie - 12 december 2008 16:12

Att man alltid ska vara med om en del i sitt liv. Idag hade våran pastakastrulsbotten slagit sig så pass att den gungade lite lätt mot platan. Då tar min pappa fram hammaren och slå mot botten. Det lät alldeles för högt så jag höll för öronen, men den stor nästan still på plattan nu efter att ha genomgått en Äntlingen hemma special. Så snart är pastan klar. Idag efter att jag vaknade så hade jag ingen lust att sticka ner till centrum. Har någon sett vilket trist väder det är ute? Det regnar. Det känns inte som att det har gjort något annat sedan oktober, fast solen har synts till ibland men jag är så trött på regnet. Antingen får de snö, men då får det inte ligga is under eller börja töa så att det förvandlas till slags som fryser på igen och blir halt. Eller som nu, när det bara regnar och regnar. Då är det till och med bättre om det bara är molnigt och det inte regnar.

Av Marie - 12 december 2008 03:14

Nu tänker jag gå upp på mitt rum, för att hitta på något så att jag kan äntligen bli trött och faktiskt somna, för jag är ännu för pigg. Jag hoppas fortfarande att jag ska komma iväg lite senare idag för att uträtta mina sista ärenden i centrum som att köpa min farbrors födelsedagspresent som jag glömde bort igår. Får hoppas att den inte är slut och finns inne, annars får det va. Jag orkar inte åka runt och leta. Men att också handla de sista julklapparna. Det är så irreterande, jag hinner så här långt innan datorn startar om för att installera uppdateringar av Windows. Uppdateringar som inte jag har begärt. Så jag måste återskappa hela inlägget. Jag ska ta och se vad jag ska ta och hitta på nu. En liten stund till ska jag lägga i de få smyckerna jag har i smyckesskrinet som jag köpte idag. Det är lättare att hålla koll på smyckerna när man har ett sånt. Men jag kanske ska ta och lyssna på lite musik? Eller ska jag ta och ladda min iPod med de senaste albumen? Jag hoppas i alla fall att jag får en ny iPod i julklapp annars får man väl ta och köpa sig en.

Av Marie - 12 december 2008 02:49

Jag undrar fortfarande varför jag satt en stund och kollade på förhäxad på tv för? När jag har hela serien uppe på mitt rum. Jag får väl ta och gå dit om jag vill fortsätta att titta på förhäxad. Fast det var ett bra tag sedan jag kollade på förhäxad, det är kanske dags att bli förhäxad igen?

Sen är det rätt intressant att läsa i boken Eat, Pray, Love där man får följa med till Italien, Indien och Indonesien eller rättare sakt Bali. Jag läser den på engelska och den är rätt rolig och jag hänger med bra mycket fast jag saknar betyg i det. Jag kommer snart att börja att läsa om Indien, författaren till boken är svenskätling men jag vet inte mycket mer än så nu, i hur många led bakåt de utvandrade. Det är en intressant bok, och man skrattar en hel del, fast min är på engelska. Den heter ju Lyckan, Kärleken och meningen med livet på svenska.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards