I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 9 december 2008

Av Marie - 9 december 2008 22:24

Jag skulle i vanlig ordning surfa in på Ben&Jerry och bestämma mig för vilka smaker som jag är sugen på. Det är alltid bra att ha en viss aning innan man står framför frysdisken inne på Ica. I alla fall, nu är lite av den glädjen förstörd för att om man bor i Tyresö kan man knalla ner till centrum så kan man äta Ben&Jerry varje dag året runt, det har nämligen fått en glassbar där. Det känns bara så orättvist, de får smaka på fler smaker än jag som inte har någon glassbar i sikte.

Men nu tänker jag inte hindras av det, fullt ut. Nå få se, vilka är jag intresserad av denna månad? Men det står nog mellan: ONE Cheesecake Brownie, Cookie Dough, Chocolate Fudge Brownie, Bohemian Raspberry och Half Baked.

Av Marie - 9 december 2008 22:02

Jag kände för att skriva en dikt tidigare under dagen, men jag satt mig aldrig ner och skrev ner den, dock började den som den jag nyss har skrivit ner. Jag kan i alla fall konstatera att det går något lågsammare att läsa en bok på engelska jämnfört med om den vart på svenska. Men jag tänker inte ge upp i första taget för det. Det får helt enkelt ta den tid det tar, jag har i alla fall mindre än 100 kapitel kvar nu innan den är slut. Egentligen är det 95 kapitel, men vem håller räkningen?

Så det är lite av vad jag har gjort idag, förutom att jag inte mådde så bra. Jag har mått illa under stora delen av dagen, så jag hade ingen lust att åka ner och kolla in affärer, men det finns alltid en dag imorgon också. Idag åt vi panerad fisk så i smaken påminde om chips, inte direkt vad jag var sugen på. Och sen har ju vädret ställt om sig igen, ska det var kallt och snö eller blöt och regnigt? Kan inte vädergudarna slå mig en signal snart för jag börjar att tröttna på detta ständiga skiftande väderleken.

Av Marie - 9 december 2008 21:53

In this dream and this hour

The cold dark night has arrived

The snow is falling down

And soon is it christmas everyone

With gifts and joy

We are happy to say Happy New Year


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards