I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 29 december 2008

Av Marie - 29 december 2008 20:52


Jag tänkte ta och smyga in hit innan säsongsavslutningen av Cityakuten börjar. Med att säga att jag nu har handlat mina mp3-böcker för den här månaden, det var väldigt bekvämt att betala dem med sitt kontokort och sedan bara ladda ner dem direkt på usb-minnet för att kunna flytta upp dem till mitt rum. Så lite senare idag eller tidigt imorgon ska jag flytta över Män som hatar kvinnor, Flickan som leker med eld och Luftslottet som sprängdes över till min dator för att kunna ladda in dem i iPoden sen. Det ska bli kul att få koppla av och lyssna på böckerna och inte göra någonting på en stund. Jag glömde nattfåk som den fjärde boken som jag köpte.

Av Marie - 29 december 2008 18:45

Brukar du avlägga nyårslöften som brukar ha glömts bort innan påsk? Då kan du göra som jag. Jag lovar att inte ge några nyårlöften, fast i år har jag ett och det är att lära mig något nytt. Fast det är ganska lätt, men jag vet inte inom vad just nu. Sen sitter jag här efter ha läst ut ps. jag älskar dig och försöker bestämma mig för vilken bok jag ska börja med att läsa. Och det lutar nog åt Blocket av Karin Wahlberg, men jag ser att jag inte har läst så många böcker den här månaden, bara 3 böcker och en novellsamling, så det får jag ta och börja göra lite mer av nästa år. Sen skulle jag nog vilja bli bättre på att promenera regelbundet, för att inte sluta tvärt men också att lära mig fler yogaställningar. Men sen kan jag inte komma på några fler nyårlöften, fast det är bättre att hålla sig några få. Än flera stycken som man senare inte minns.

Av Marie - 29 december 2008 16:20

Just nu pågår en utställning på Naturhistoriska Riksmuseet om den "hemliga" homosexuella världen. Utställningen pågår till den 9 maj nästa år och man får bla. lära sig detta.

Visste du att...

... homosexulitet finns dokumeterad bland 1500 djurarter?

... i princip alla dvärgschimanser är bisexuella och att de löser sina konflikter med sex istället för våld?

... flera djurarter onanerar? Orangutangen använder till och med redskap för detta?


Varje dag förvånas man var man får läsa och lära sig något nytt varje dag? Sitter och funderar över hur många djurarter det finns på jorden. Visst du att är hämtad från tidningen hennes uppgifter från utställningen.

Av Marie - 29 december 2008 15:57

Minnesvärd konsert: Backstreet Boys i hovet den 14 april. Min enda i år.

Minnesvärd sommar: Det mesta av den regnar bort.

Bästa album 2008: Cirkus med Britney Spears.

Minnesvärt möte: Backstreet Boys innan konserten i hovet den 14 april.

Bästa julklappen i år: Ipod classic, mest använda tofflorna.

Årets chock: Kramen jag aldrig vågade genomföra i hovet.

Årets låt: I kiss a girl Irreterande?

Årets film: Ps. I love you!

Årets bok: Män som hatar kvinnor,

Flickan som lekte med eld, Luftslottet som sprängdes.

Årets resa: Åland eckrö 2 ggr, Mariehamn 1 ggr.

Årets önskeresa: Jerusalem

Favoritremål: Portugal



Av Marie - 29 december 2008 15:25

Nu sitter jag och bläddrar i min tidning som kom hem idag, och jag skulle verkligen vilja kunna sätta upp håret ibland i fler uppsättningar än i en hästsvans, när jag var yngre flätade jag ibland håret men nu är det så länge sedan att resultat inte blir som jag tänkt mig. Snart är det väl bara att inse att man inte klara av allting. Annars sitter jag och kollar om jag ska ta och beställa en till kofta, förra gången beställde jag en svart och nu fungerar jag på en i bär, den liknar blåbär i färgen.

Nu är det inte många dagar kvar av det här året, det har gått så fort för fort, men mitt bästa minne av det här året händer för flera månader sedan - läskig tanke, som om det inte har hänt något sedan dess. Vilket det ju har gjort, nu ska jag ta och göra ett minnestavla över året som gått fast det inte är riktigt slut än.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards