I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 14 december 2008

Av Marie - 14 december 2008 21:43

Så nu har jag sett klart på veckans Irene Huss avsnitet på Canal +, och nu är det ju bara 4 kvar. Det var synd att man inte fick se huset där mannen ramlar ut från, för att om man har läst boken vilket jag har gjort så ska det vara maffigt, men en egen ingång som ledder rakt upp i lägenheten. Men i filmversionen så är det ett vanligt enkel trapphus i en fler våningshus. Då föredrar jag bok versionen bättre. När man får drömma sig bort en stund i miljöer man knappas får sätta sin fot i. Sen ska jag också börja tänka ut mitt sista tips, och den kommer nog innan nästa söndag, men jag ha något eller några saker kvar innan jag kan ta och visa den. Sen får jag se vad jag ska ta och hitta på nästa månad. Hmm, jag vet inte om jag har några idéer just nu, dock. Vi ska eventuellt fira julen borta i år, och då tänkte jag fråga mamma om jag får baka. Jag skulle kanske lägga upp recepter här sedan? Men det är mer än en vecka tills dess, så vi ska inte ta händelsen i förväg, men jag hoppas att jag läser en helt annan bok då, och att jag får en del av det jag har önskat mig. Sen vet jag inte så mycket förutom att jag inte gillar fyrverkerier. Så dem skulle jag helst slippa. De låter för mycket, smytsar ner, kan ta eld och kostar pengar. Men det blir väl av i år igen, tror jag. För ingen verkar lyssna på vad jag tycker om det. Åh, djuren tycker inte heller om det.

Av Marie - 14 december 2008 19:00

Jag sitter just nu och spelar Darkness Within, imorgon kanske jag ta och slutför julklappsinköpen. Just nu har jag dock tagit en paus då jag måste läsa hur jag ska ta mig förbi nästa hinder. Jag löste ett problem själv, men nu vet jag inte vad jag ska göra med saken som fanns inne i själva pusslet.

Annars är det del två i Irene Huss filmerna på Canal + idag. Den krossade tanghästen. Sen ska jag läsa, sitta här eller spela lite tills innan det är dags för Osyldigt dömd ikväll, så det är en del som händer idag.

Av Marie - 14 december 2008 16:15

Nu är jag klar med mitt julklappstips för den här veckan.

Sakerna den här veckan kommer från Kappahl, teknikmagasinet och Kalevalajevelry. Kläderna, både till kvinna och man kommer från Kappahl, iPodarnas prisförslag kommer från teknikmagasinet och det sista är en klockradio som kostar 380:- Om man har en iPod så kan man docka den i klockradion och så kan man vakna till sin egen musik - varje morgon. Den säljs bla på teknikmagasinet.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards