I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 11 december 2008

Av Marie - 11 december 2008 22:44

Jag tog faktiskt och städade rummet och lite inne i garderoben istället för att spela sims 2. Så nu är det avklarat, men jag måste förmodligen göra om det innan jul. Åh, vad jag avskyr att städa. Det är synd att det inte alltid är rent och snyggt och dammfritt så att man slipper göra det. Jag tog i alla fall och valde ONE Cheesecake Brownie, Cookie Dough till mina glassar den här månaden, och det var väldigt goda då jag smakade på dem för en stund sen. Åh, jag höll på att glömma jag köpte lite praliner åt mig själv också. Men jag hoppas att jag kan åka ner och slutföra årets julinköp imorgon, för nu har jag ändrat mig igen. Mamma kanske kommer att få ett halsband som jag såg inne i en av smyckesbutikerna idag när jag skulle ta och köpa mig mitt första smyckesskrin. Det kommer från Snö of Sweden och var väldigt fin fast det är inte riktigt i min smak då jag gillar mindre halsband, men det blir nog fint på mamma. Till pappa är det fortfarande ett ända frågetecken förutom hans två pocketböcker. Att det alltid ska vara så svårt.

Av Marie - 11 december 2008 20:03

Nu är jag klar med dagens julklappsinslagning. Jag hatar när paketet inte ser lika bra ut som jag har tänkt mig. Men jag hoppas att man någon gång kommer att bli bättre på det. Fast en del av mig tvivlar. Men det kan också hända att jag hittar de sista klapparna nere i centrum också, jag har inte helt bestämt mig än, vilken jag skulle vilja önska vore gjort redan.

Men jag får se hur jag gör imorgon med allt. Nu ska jag ta och se om jag ska ta och spela lite mer Sims 2, för att kanske komma tillbaka om en stund?

Av Marie - 11 december 2008 17:02

Nu har jag snart läst ut kapitel 29, eller hela 89 kapitel kvar av boken. Jag sitter här och har ont i magen - som vanligt, känns det som. Sen hann med bussen hem, vilket var på håret för kassorna inne på Ica var väldigt lång så fanns det ont om sittplatser. Då satt det en liten flicka vid mittgången som tyckte att jag skulle sitta bredvid henne.

Så jag fick ta och krångla mig ner med kassarna och sätta mig bredvid henne, vilket inte var det lättaste för att det var en del kassar och en var stor medan en annan var tung att bära. Och sen när jag kom fram till min hållplats och skulle av så höll jag på att mista en kasse, för att jag inte höll i den, så det var tur att jag kollade noga innan jag gick av. Men nu ska jag ta och stoppa in laxen i ugnen, det är vad det blir för mat idag.

Av Marie - 11 december 2008 16:23

Och så har jag äntligen börjat att köpa julklappar. Min bror har hittills fått en chokladask, och mamma och pappa får två pocketar var, sen tror jag att de ska få varsin film. Men de får man ta och beställa på nätet för det finns ingen sådan affär här. Men jag får ta och slå in julklapparna lite senare idag, och förmodligen kommer jag att lägga dem under granen. Jag har ingen annanstans att lägga dem, och den är ju redan uppe. Så jultomten, och julbocken kan få vakta dem åt mig tills näst nästa onsdagen den 24/12.

Igår tog jag också ner min egen önskelista, det är en kominerad jul och födelsedags önskelista för jag fyller år innan tjugondag Knut.

Men jag i all uppståndelse glömde gå in och kolla om de hade kvar någon lavalampa. Varför kom jag inte att tänka på det när jag redan var nere i centrumet för? Nu om jag är på humör imorgon så måste jag ner igen för att kolla om det har något? Då ska jag se om min bank som ligger vägg i vägg är tomt också, för då kan jag uträtta mina ärender där också, samtidigt. Och om det inte är min dag imorgon, då hade jag i alla fall en god tanke som rann ut i sanden.

Av Marie - 11 december 2008 00:49

Nu sitter jag här och håller på med dyraklappar, men jag har ännu inte fått insperation till vad mitt sista julklappstips kommer att handla om. För det känns inte som att jag kan sluta "tipsen" med att välja dyra paket, det är ju inte alla som kan uppskatta dem då. Men mina dyraklappar kommer nog inte att avslöjas på söndag, jag vill helt inte blanda ihop dem med mina tips.

Men jag ska snart ta och fortsätta att läsa några sidor till innan jag går och lägger mig för natten. Kanske att jag under dagen kommer att komma närmare mina vad jag ska tipsa om för julklappar, jag har ju täckt in redan nu ett brett område. Men jag får ta en funderar så kanske jag kan komma på några fler?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards