I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av Marie - 1 oktober 2008 23:09

Här sitter jag och lyssnar på Beveley Mitchells skiva. Det är hon som var med i Seven Heaven och spelade Lucy. Annars sitter jag här med växtvärk, som förut gick under träningsvärk fast det heter tydligen växtvärk för att musklarna växer och tränger undan vävnader. Allt lär man sig något nytt! De säger att man får en kick av att träna, det vet jag ingenting om? Jag gör det bara för att jag då slipper stelheten i mina höfter, men det är inte kul. Verken att träna och att inte göra det. Jag gör både yoga (det är den roligaste träningsformen) och en crosstrainer-maskinen, kanske är det tråkigt för att jag inte vet hur länge jag bör hålla på eller hur många km man bör komma upp i för att gå ner i vikt? Just nu försöker jag göra 1,5 mil eller mer i veckan, men man kanske ska komma upp i mer fast dela upp passen? Då kanske det blir roligare, för att träna det ska ju alla göra, hör man ju var och varannan dag.

Av Marie - 1 oktober 2008 00:56

I boken jag håller på att skriver så har jag börjat att fördjupa mig i judendomen. Det krävs då huvudfamiljen är judar. Det svåraste är att hitta på namn, för- och efternamn då jag inte är jude eller känner några. Då är det tur att internet finns, då man i alla fall får idéer till förnamn, men det är destu svårare att hitta på efternamn. Men det som jag har kommit i kontakt med när det gäller judendomen så håller jag med den om mycket. Jag är döpt men jag tror inte på att gud är jesus far eller att han kunde hela dem sjuka och gå på vatten, men däremot är jag inte konfimerad. Jag kunde inte genomföra det då jag inte är kristen då jag inte delar samma tro om jesus. Men vad jag har än så länge läst om judendomen gör det inte helt enkelt det heller. För om man ska tolka den uppifrån och ner så får man inte äta pizza, lasange som jag tycker om. Jag kan avstå från skaldjur, musslor, bläckfisk, orm, hare, karnin, ål, sniglar, häst, gris. Som är några exempel på vad man inte får äta. Men det är kompliserat att bli jude/judinna för man måste verkligen vilja det. Och hur definierar man det?

Av Marie - 1 oktober 2008 00:36

Igår kväll såg jag både Maria Wern - Främande fågel, som slutar nästa vecka. Och såg jag Oskyldigt dömd, som var rätt rolig när de gjorde bort sig. I Främande fågel som har sin upplösning nästa vecka, om 6 dagar så vet man inte nu hur det kommer att sluta. Kommer de hitta mördaren? Kommer fler att död i fågelinlänsan? Kommer det att dyka upp fler som blivit mördade? Och hur hänger allt ihop?

Och i Oskyldigt dömd så kommer tankarna tillbaks då jag läste juridik för alla på gymnasiumet. Som handlade om allt från bouppteckning till brottsmål - som var roligast. Men där verkar det vara 12 olika fall som ska lösas under tidens gång och de som får det gjort är de 3 juridikstuderande (och kanske polisen som vittnade till deras fördel?) och så professorn som jag skrattar gott åt. Fast det brukar jag göra, jag gillar alla Persbrants repliker i vad han än spelar i och vad han än säger.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards